Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 661719 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Citaat van: Jeroen1982 link=msg=1406001 date=1455278930
O ja en als je een stopteken wil geven en perongeluk ook de alley light knop indrukt gaat OGS aan, da's schrikken voor beide partijen  0098

Da's een van de geheime cheat codes O0 Wil je er nog meer hebben?


Jeroen1982

  • Medewerker GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Citaat van: blauwblauw link=msg=1406006 date=1455279177
Da's een van de geheime cheat codes O0 Wil je er nog meer hebben?


Haha ja doe maar  :D


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Da's een van de geheime cheat codes O0 Wil je er nog meer hebben?
Hahaha. +1  :P


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Citaat van: CopVR3 link=msg=1406010 date=1455279668
Hahaha. +1  :P

De "bug" zat hem altijd in combinatie met een van de 3 toetsen van de stopborden. Er is een buglijst waarop ze vermeld worden, vervolgens gaan ze eruit bij software updates. Bij de wat oudere Touran's lukt deze soms nog wel:

- "sirene" toets aan, vervolgens "stop voor" aan en de sirene gaat van zelf op versneller. Als je vervolgens de "sirene" uitdrukt en ook "stop voor" zou je denken dat de herrie ook uitgaat.... dus niet blijft gewoon lekker doorgaan....shit wat nu!!?? Bedienkast helemaal uitzetten heeft geen zin...Herrie gaat gewoon door.  Wat gelukkig wel werkte is een druk op de claxon, toen was alles weer stil.

Nu is deze combinatie van eerst herrie en dan pas een stopteken niet echt logisch..maar toch. (Als je eerst stop doet en dan geluid werkt hij wel zoals het moet)

- "stop voor" aan en "volgen" aan. Vervolgens zet je beide uit. Het stopbord voor blijft vervolgens aan staan terwijl de bedienkast aangeeft dat deze uit staat.. heel slordig zeker omdat je dit overdag niet meteen door hebt.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Wij hadden zelfs een stopbord die een eigen willetje had. Die ging zelf bepalen welke auto staande te houden.
Rij je op weg en zo ineens stopten er allemaal mensen voor je.
Hij gaf binnen niet aan dat er een stopteken werd gegeven. Paneel stond uit. Dan 5 minuten niks en dan ineens weer wel.

Of zwaailichten die niet uit willen.
En nu? Maar met blauw naar bureau terug.
(zonder patat hoor)


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Nog 1: blauwblauwknop en takedowns een paar keer tegelijk aan en uit drukken. Vergt wat oefening, maar op een gegeven moment gaan alleen de grillflitsers aan.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Toch had ik met de GEP van Federal Signal veel vaker storingen. Borden die niet wilden, maar ook functies die ineens aangingen die ik niet wilde, buitenlandse sirenegeluiden, etc.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194


buitenlandse sirenegeluiden, etc.
Als ik die storing tegenkwam had ik het niet eens gemeld. Haha


flowcop

  • Gen. GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Citaat van: Venture link=msg=1406030 date=1455285615
Toch had ik met de GEP van Federal Signal veel vaker storingen. Borden die niet wilden, maar ook functies die ineens aangingen die ik niet wilde, buitenlandse sirenegeluiden, etc.

Dat heb ik inderdaad ook al meerdere malen meegemaakt. Uitschakelen en opnieuw inschakelen helpt meestal.
Eenheid Zeeland-West Brabant - District Hart van Brabant


gebruiker0401206

  • Gast
Citaat BlauwBlauw

"Compleet onzin LSV. Ten eerste "Bouwt" Abiom geen ME voertuigen, ze leveren enkel de apparatuur. Kennelijk ben je nog nooit bij Modiforce geweest, dan had je kunnen zien dat het pand zeker 6x zo groot als dat van Abiom. Hoe jij er dus bijkomt dat Abiom de LAPV aantallen kan opbouwen zonder te hoeven uitbreiden in beton en mensen ben ik heel benieuwd na. Zelf zeggen ze namelijk dat ze dit helemaal niet kunnen met de situatie zoals die nu is, sterker nog ze willen het niet eens. Wat als je namelijk de aanbesteding wint en over 4 jaar weer verliest? Allemaal risco's en factoren die ook meespelen op je prijsbepaling."

Ah, iets met happen...jep, beet! ;) Adem in, adem uit....

Je gaat ervanuit dat Abiom dit soort voertuigen allemaal opbouwt in Wijchen. Er zijn meerdere mogelijkheden, met verschillende opbouw stations. Ook Modiforce heeft een inventarisatie gedaan bij carrosseriebouwers om te kijken of er productiecapaciteit weggezet kan worden. O.a. bij Electrostart.

Modifast vind mij niet lief en heb ook niet echt de behoefte om persé het "seal of approval" van ze te krijgen. Dus sla de beurt over om langs te gaan. ;D

De hardwarematige ombouw van de Flex ME voertuigen geschiedt bij VDL Kusters in Venlo. Dit betreft echter niet de inbouw- en opbouw van optische- en geluidssignalen en communicatiemiddelen. De exacte mix van opbouw zal wel uitkristalliseren nadat de eerste POC voertuigen zijn gerealiseerd. Ben redelijk op de hoogte van de aanbesteding...de details volgen later wel.

Aanbestedingen doe ik al een tijd aan mee. Ik hang alleen niet alles aan de grote klok als ik iets win.... veel leuker als mensen er dmv foto's later achter komen.
En waarom ik weet dat Abiom wel voertuigen bouwt? Ik ben er diverse keren binnen geweest voor communicatiemiddelen en MDT inbouw met een bepaalde order voor rode autootjes in het oosten van het land. Aardige mensen trouwens en prima koffie!

Zo bijzonder en speciaal zijn de aantallen nu ook weer niet trouwens. Het ziet eruit als een indrukwekkend aantal, maar heeft een looptijd van 4 jaar. Ook de aanbesteding brandweer valt best mee. Tenminste als je het vergelijk met andere fleet opdrachten. Het is niet een klus die enkel het geweldige Pon kan klaren.... ;)