Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 658597 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Sommigen hier kennen je nog niet zo goed blijkbaar LSV  ;D :D

Heb weer genoten van je verhaal  O0 O0
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Citaat van: LemmensSpecialVehicles link=msg=1406054 date=1455294812
Ah, iets met happen...jep, beet! ;) Adem in, adem uit....

Ik noem dat niet happen maar antwoord geven in een discussie op een openbaar forum.

Net als in de politiek wordt ik een beetje moe van mensen die alleen maar aan de zijlijn roepen dat ze alles anders en beter kunnen zonder ook maar enig verantwoording daarover te nemen. Vaak zijn dit ook nog eens de mensen die zelf nog nooit geregeerd hebben maar wel het hoogste woord hebben.

Dus nogmaals LSV als jij de voertuigen uit de LAPV goedkoper en beter kan uitrusten laat het zien en schrijf je dan vooral in op de aanbesteding, na jaren lang roepen is daar nu eindelijk het moment voor. Succes!


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Citaat van: CopVR3 link=msg=1406032 date=1455285919
Als ik die storing tegenkwam had ik het niet eens gemeld. Haha

Met de vorige generatie Opel Astra's van de KMar met die "ruisende" lampenbalk, volgens mij de Vista? waren regelmatig problemen. Duitse sirene ipv NL sirene, geen piep waardoor je kilometers reed met in werking zijnde transparant, problemen met de accu's etc, spiegelschrift die je handmatig in werking moet zetten ( boodschap stond regelmatig verkeerd om).

Maar ook met de balk van Honac al "afwijkende" dingen meegemaakt, dus mij maakt het niet zoveel uit. Ik vind alleen het huidige bedieningskastje van Honac erg prettig en gebruiksvriendelijk om mee te werken.


Jeroen1982

  • Medewerker GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Citaat van: CopVR3 link=msg=1406025 date=1455282843

Of zwaailichten die niet uit willen.
En nu? Maar met blauw naar bureau terug.
(zonder patat hoor)

Ja ja


Jeroen1982

  • Medewerker GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Citaat van: Venture link=msg=1406030 date=1455285615
Toch had ik met de GEP van Federal Signal veel vaker storingen. Borden die niet wilden, maar ook functies die ineens aangingen die ik niet wilde, buitenlandse sirenegeluiden, etc.

Is dat die "oude" kast met draaiknop om aan te zetten?


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Citaat van: blauwblauw link=msg=1406071 date=1455299056
Net als in de politiek wordt ik een beetje moe van mensen die alleen maar aan de zijlijn roepen dat ze alles anders en beter kunnen zonder ook maar enig verantwoording daarover te nemen. Vaak zijn dit ook nog eens de mensen die zelf nog nooit geregeerd hebben maar wel het hoogste woord hebben.
Maar vertel eens BlauwBlauw, mijn excollegae bij de Kmar spreken over een achteruitgang na de overgang van Wiegel naar PON. De auto's nemen ze al niet eens van de Pon als ze kunnen. Puur vanwege de ervaringen.
Wat maakt dat jij Pon zo verafgod?
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194


De auto's nemen ze al niet eens van de Pon als ze kunnen. Puur vanwege de ervaringen.
Wat maakt dat jij Pon zo verafgod?
Bij ons gingen juist de Opels constant stuk. De een na de ander. Wat een dramabakken die Opels. Scheurende koppen, turbos kapot, electra. Wat een ellende. Zelf al eens een keer een 1.9 cdti Opel opgeblazen terwijl je gewoon rustig 120 in zn 6 rijdt op de cruisecontrol. 9000 euro schade.
Daarnaast stond er om de week wel een bij de garage.

De VW's houden zich erg goed. Net als in de tijd van de Golfjes 4 en Transporters T4. Nagenoeg alleen maar onderhoud en af en toe een kleinigheidje. Ondanks een zwaar politieleven. Ze blijven heel. Dat zegt genoeg.
Wij rijden na een periode van ellendige Opels, nu VW vanaf 2007. Dat was na de periode (2003-2006) bekende problemen met de scheurende kop en turboproblemen van de  2.0 tdi.
Ratelende distributiekettingen hebben we ook niet want we rijden diesel. Olieverbuik hebben we ook niet.
De DSG's doen het ook prima.

Dus nee. De veelgehoorde en veelbesproken klachten over VW ervaren we niet.
VW is in de basis een kwaliteitsprodukt. De diesels zowieso.


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Citaat van: HIT link=msg=1406147 date=1455320392
Maar vertel eens BlauwBlauw, mijn excollegae bij de Kmar spreken over een achteruitgang na de overgang van Wiegel naar PON. De auto's nemen ze al niet eens van de Pon als ze kunnen. Puur vanwege de ervaringen.
Wiegel??
HIT echt waar...ff serieus...Hoe kom je daar toch bij? Je begint wel vaker over Wiegel en nu weer. Het laatste wat Wiegel structureel voor de KMar heeft opgebouwd zijn de mega zwaailichtbalken van Federal Signal type "Aerodynic" uit de jaren 80!

Als er ook maar een partij vanaf de begin jaren 90 trouw is aan Honac, zonder dat ze hier contractueel aan vastzitten, dan is het juist wel de KMar. Zowel voor auto als motor. De Advantedge, Edge 9000, Centurion, Libery's & en nu Ultra Freedom, ze hebben er allemaal opgezeten. Sterker nog, sinds Honac vorig jaar bij PON is ingetrokken te Leusden is daar een bijzondere situatie ontstaan, regelmatig staan daar namelijk nieuwe Opels (op het PON terrein) omdat de KMar zelfs op een niet PON auto(!) er Honac in en opbouw op wil hebben.

Maar goed, ik zal het wel weer mis hebben dus bijdeze daag ik je uit HIT; Laat eens een foto zien, en ik zal het ruim aanhouden van ergens tussen nu en de afgelopen 25 jaar van KMar auto's met Wiegel op en inbouw waar die collega(s) naar terug verlangen. Ik ben erg benieuwd. Tussen 2007-2010 zijn er wel enkele daksets verschenen van TM-CS en een wat groter aantal van Pintsch Bamag, maar deze zijn nog steeds niet opgebouwd van en door Wiegel.  

Citaat van: HIT link=msg=1406147 date=1455320392
Wat maakt dat jij Pon zo verafgod?
Weet je wat een groot manco is van dit forum? Veel mensen die aan de zijlijn staan; ze zijn 112 fotograaf, willen bij de Politie of hebben heel lang terug bv in dienstplicht wat bij de overheid/defensie gedaan en nu soms "wat horen" of "iets zien" daar hun eigen mening naast leggen en dat hier als waarheid op het forum vermelden in topics zoals deze.  

Waarom ik PON verafgod zoals jij dat noemt? Misschien ben ik sinds 2012 wel eindgebruiker en werk ik dagelijks in deze voertuigen en kan ik mijn mening wel maatstaven naar eigen ervaring. Ik ben niet onvoorwaardelijk PRO PON; ik constateer ook dat er dingen kapot gaan of niet werken zoals het zou moeten. Maar dat doen de spullen van de concurrenten net zo hard. Dat het allemaal goedkoper kan? Ja dat zal best, maar die besparing ga ik vervolgens toch niet terug zien in beter uitgeklede auto's, apparatuur of salaris maar blijft gewoon ergens aan de strijkstok hangen dus laat het dan a.u.b. maar lekker Honac/PON blijven want de alternatieven vindt ik nog veel erger.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Citaat van: Jeroen1982 link=msg=1406145 date=1455319205
Is dat die "oude" kast met draaiknop om aan te zetten?

Nee, het is dit mooie bedienkastje rechts op de foto:

Over het algemeen uitgevoerd met de Federal Signal Vista op het dak.

Mooie kastjes waren dat. Altijd spannend wat er gebeurde als je op een knopje drukte. Druk je blauw uit, gaat ineens alles aan (stopborden, sirene etc). Verklikkers die niet vertelden dat stop nog aan stond. Twee keer drukken om de alleylight rechts aan te krijgen en vervolgens gaat amber ineens aan...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194


Nee, het is dit mooie bedienkastje rechts op de foto:

Over het algemeen uitgevoerd met de Federal Signal Vista op het dak.

Mooie kastjes waren dat. Altijd spannend wat er gebeurde als je op een knopje drukte. Druk je blauw uit, gaat ineens alles aan (stopborden, sirene etc). Verklikkers die niet vertelden dat stop nog aan stond. Twee keer drukken om de alleylight rechts aan te krijgen en vervolgens gaat amber ineens aan...

Ja dit is weer een voorbeeld dat het bedienkastje van Honac een stuk overzichtelijker is en beter werkt. Sinds 2003 ongeveer?

Volgens mij is dat kastje van fedsig een stukje ouder.