Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 661115 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Tel daarbij op de extra systemen die in een noodhulpvoertuig zitten ingebouwd (Momo, navigatie, mobilofoon, AVLS, optische en geluidssignalen) en het enorme gewicht van de autos. Ik denk dat we kunnen concluderen dat elektrische auto's nog niet geschikt zijn.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Mwah. Daar is een goede mouw aan te passen alleen dat kost geld.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Ben benieuwd welke mouw je er aan wilt passen. Bij ons is een elektrische onopvallende auto als proef in de eenheid, bewust niet uitgerust met OGS en andere systemen vanwege het feit dat de accu dan nog minder lang mee gaat.
Natuurlijk draaien die systemen op een aparte accu, maar ook die moet bijgeladen worden..............
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Ik denk ook niet dat je gelegenheid hebt om de auto een tijd aan een laadpaal te hangen.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194


Wellicht dat politie wel tegemoet kan komen aan de wens om als overheid "het goede voorbeeld te geven", door bijv standaard zonnepanelen te plaatsten op bureaus waar dit mogelijk is.
Allemaal leuk en aardig maar wie gaat die miljoenen betalen aan zonnepanelen?
De politie wordt compleet platbezuinigd...


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Citaat van: Bert65 link=msg=1412453 date=1457800296
Ik denk ook niet dat je gelegenheid hebt om de auto een tijd aan een laadpaal te hangen.
Meeste laadstations doen er ongeveer 6 tot 8 uur over om op te laden. Door je voertuigen anders in te delen kan je wel zorgen dat er extra voertuigen aan de palen hangen. Kost geld maar het is een mouw die past.

De huidige opbouw zit ook gewoon aangesloten op een tweede accu. Beide accu's worden vanaf dezelfde dynamo opgeladen dus ik denk dat het stroomverbruik wel mee valt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Citaat van: CopVR3 link=msg=1412458 date=1457802500
Allemaal leuk en aardig maar wie gaat die miljoenen betalen aan zonnepanelen?
De politie wordt compleet platbezuinigd...
Het idee met zonnepanelen is toch dat ze zichzelf terugverdienen?


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Citaat van: DiNozzo link=msg=1412462 date=1457804158
De huidige opbouw zit ook gewoon aangesloten op een tweede accu. Beide accu's worden vanaf dezelfde dynamo opgeladen dus ik denk dat het stroomverbruik wel mee valt.

Ze zitten op dezelfde dynamo, maar dat betekent wel dat je motor meer toeren maakt om het stroomverbruik te kunnen compenseren. Zeker als ook de Airco nog eens aan staat.
Een gemiddelde elektrische auto rijdt misschien 200 km op een volle accu, zonder airco... ideale omstandigheden.

Met alle politiesystemen gok ik op de helft, dat is gewoon niet voldoende. Ik vind het idee wel goed, maar denk dat we er nog niet klaar voor zijn en dan weer een halfbakken iets gaan afleveren.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Er zijn al genoeg modellen op de markt die een fabrieksopgave van 500 km of meer hebben. Als je daar de helft van over houdt kom je al een heel eind.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194


Er zijn al genoeg modellen op de markt die een fabrieksopgave van 500 km of meer hebben. Als je daar de helft van over houdt kom je al een heel eind.

Welke auto's dan? Alleen de Tesla model S doet op papier 390-500km. Van de 70kw versie tot 85p versie.

Voor een particulier is dat een realistische range van 300-400km.
Voor politiegebruik... de helft?