Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 660540 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Citaat van: LSPD link=msg=1412463 date=1457804429
Het idee met zonnepanelen is toch dat ze zichzelf terugverdienen?
Ja maar dat betekend niet dat je ze niet moet afrekenen als ze geleverd worden ;)


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Ja maar dat betekend niet dat je ze niet moet afrekenen als ze geleverd worden ;)
Nee als dat zo zou zijn had ik ze direct op mijn eigen dak gegooid!


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Interessant, schijnbaar zijn de gebeden gehoord want in de lopende marktconsultatie van de basis politie voertuigen en hondenvoertuig komt o.a. naar voren dat de Politie de wens heeft in extra blauw units welke 45º moet uitstralen aan de voorzijde van de dakset. Vraag vanuit deze marktconsultatie is of opbouwers hieraan kunnen voldoen (en dat kunnen ze) m.a.w. de kans is zeer groot dat deze eis straks dus is terug te vinden in de definitieve aanbesteding welke volgt na dit traject.

Verder is te lezen dat men wil afstappen van de eis dat het stopbord verplicht geëintregeerd in de dakset moet zitten. Ook is duidelijk geworden dat men niet meer vast gaat houden aan één type segment voertuig (Touran valt in de huidige aanbesteding onder het J-segment, hier vallen bv ook de Zafira en de C-max onder) maar dat de eenheden zelf de vrijheid krijgen om te bepalen om bijvoorbeeld in de stad te kiezen voor een voertuig uit het C-segment en voor het buitengebied bijvoorbeeld juist een uit het L-segment, dit zal dan uiteraard wel moeten binnen het merk welke de aanbesteding heeft gewonnen en type auto(s) uti de verschillende segmenten waarmee ze zich hebben ingeschreven.

Kortom uniformiteit in politieauto's is straks weinig meer van te zien  O0


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Wauw, dit klinkt bijna te mooi om waar te zijn!  :D


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
We wachten het af.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,300
Welke voertuigen zitten in het L-segment?


StenSVH

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
  • Zou later hulpverlener willen worden.
Citaat van: André Welten link=msg=1412593 date=1457885152
Welke voertuigen zitten in het L-segment?
SUV's


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
@blauwblauw, hoe moet ik dat zien?

Kunnen de eenheden kiezen uit verschillende voertuigen uit bijv het C of J segment (Touran, Safira etc) of kunnen de eenheden kiezen uit 1 voertuig, maar wel uit verschillende segmenten?

Om mijn vraag wat duidelijker te stellen: Stel de Touran wint aanbesteding in J segment en de peugeot 208 in het C segment. Kunnen ze dan kiezen uit een Peugeot of Volkswagen, of is het zo dat ze uit meerdere voertuigen per segment kunnen 'kiezen'.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Citaat van: silque link=msg=1412765 date=1457946003
@blauwblauw, hoe moet ik dat zien?

Kunnen de eenheden kiezen uit verschillende voertuigen uit bijv het C of J segment (Touran, Safira etc) of kunnen de eenheden kiezen uit 1 voertuig, maar wel uit verschillende segmenten?

Om mijn vraag wat duidelijker te stellen: Stel de Touran wint aanbesteding in J segment en de peugeot 208 in het C segment. Kunnen ze dan kiezen uit een Peugeot of Volkswagen, of is het zo dat ze uit meerdere voertuigen per segment kunnen 'kiezen'.
Als ik blauw's post lees is het volgens mij zo:

Stel, Ford wint en heeft zich in het J-segment ingeschreven met de C-Max, S-Max. En in het L-segment hebben ze zich ingeschreven met de Edge en de Kuga. Dan kan de eenheid zeggen ik wil uit het J-segment de S-Max en voor in het ruige gebied wil ik de Egde uit het L-segment.

Er is dus maar één merk dat de aanbesteding wint.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Ik ben er wel blij mee als dit minder rigide wordt. Zo willen wij op het "steunpunt" heel graag een bus er bij, maar de eenheidsleiding zegt alleen nog Tourans te mogen geven omdat onze basiseenheid al een bus heeft die ongeveer 35 kilometer verderop geparkeerd staat bij de basiseenheid.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein