Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 658606 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Citaat van: CopVR3 link=msg=1412780 date=1457947393
Nee volgens mij kan er per segment gegund worden aan verschillende merken.

Citaat van: Daniel! link=msg=1412782 date=1457947657
Dit doet mij vermoeden dat er één merk wint, misschien dat blauw ons uitsluitsel kan geven? O0

Inderdaad zoals CopVR3 zegt; er kan per segment gegund worden, wel moet opbouwer en autofabrikant een vaste combinatie zijn, je kunt dus niet los inschrijven voor het leveren van bijvoorbeeld alleen de optische en geluidssignalen. Denkbare combinaties zijn uiteraard HONAC/PON (modiforce) Abiom/Ford en wellicht Kodégroup (TMCS) met Opel of Volvo.

Het los aanbesteden van de verschillende segmenten heeft vooral voordeel bij de wat kleinere opbouwers die nu zonder extreem te moeten uitbreiden ook kunnen mee dingen met de nieuwe aanbesteding (mits ze gekoppeld zijn aan een merk voertuig)

Maar niks is nog definitief, de marktconsultatie loopt nog en mocht de terug koppeling vanuit de markt positief zijn is de kans zeer groot dat deze plannen straks ook daadwerkelijk terug te vinden zijn in de uiteindelijke aanbesteding, uniformiteit van opbouw en het merkvoertuig is dan verleden tijd.  (tenzij een partij alles wint)


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Wauw, dat zou écht goed nieuws zijn, blijven duimen! 098uo


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Ik hoorde van een aantal mensen dat de nieuwe Touran iets sneller is en dat ook de wegligging beter is, als ze er dan een 180pk sterke benzine of een 190pk sterke diesel motor in stoppen dan heb je volgends mij gewoon een goede NH auto ::) Maar we merken vanzelf wel of de nieuwe Touran ook echt een vooruitgang is aangezien ze als het goed is langzaam instromen


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Ik hoorde van een aantal mensen dat de nieuwe Touran iets sneller is en dat ook de wegligging beter is, als ze er dan een 180pk sterke benzine of een 190pk sterke diesel motor in stoppen dan heb je volgends mij gewoon een goede NH auto ::) Maar we merken vanzelf wel of de nieuwe Touran ook echt een vooruitgang is aangezien ze als het goed is langzaam instromen
De nieuwe Touran rijdt inderdaad beter dan de oude. Hij is lager, langer en heeft een krachtigere motor.
Hij is compleet nieuw ontwikkeld als personenauto.
De oude Touran was meer een busje en deelde veel met de Caddy.

Ik moet zeggen, de nieuwe Passat rijdt ook erg goed en is heerlijk ruim... die heeft uit de VW stal mijn voorkeur.


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Citaat van: CopVR3 link=msg=1413702 date=1458398826
De nieuwe Touran rijdt inderdaad beter dan de oude. Hij is lager, langer en heeft een krachtigere motor.
Hij is compleet nieuw ontwikkeld als personenauto.
De oude Touran was meer een busje en deelde veel met de Caddy.

Ik moet zeggen, de nieuwe Passat rijdt ook erg goed en is heerlijk ruim... die heeft uit de VW stal mijn voorkeur.
Binnenkort zullen we het vanzelf horen, over de Passat hoor je ook veel goede verhalen ja, geef de LE een Passat met een 240pk TDI en dan hebben ze voor minder geld een snellere en betrouwbaardere auto.

als het aan mij ligt en ook aan veel agenten die ik gesproken heb blijft het gewoon volkswagen, ze kunnen alles leveren, de kritiek die ik zelf voornamelijk hoor is over de huidige touran dat die een slechte wegligging heeft, en dat de auto's te zwakke motoren hebben. Geef de nieuwe Tourans de 190pk TDI, schaf Passat aan met 150/190 pk TDI motoren en geef de golfjes een 150pk TDI of schaf de GTD uitvoering aan en je hoort de agenten vervolgens bijna niet meer klagen denk ik. Maar dit zal wel te duur zijn ben ik bang


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Citaat van: braboz link=msg=1413675 date=1458388998
Ik hoorde van een aantal mensen dat de nieuwe Touran iets sneller is en dat ook de wegligging beter is, als ze er dan een 180pk sterke benzine of een 190pk sterke diesel motor in stoppen dan heb je volgends mij gewoon een goede NH auto ::) Maar we merken vanzelf wel of de nieuwe Touran ook echt een vooruitgang is aangezien ze als het goed is langzaam instromen
De nieuwe Touran is niet meer te leveren met de 140 pk sterkte 2.0 diesel daarvoor in de plaats is een 150 pk motor teruggekomen. Dus tja die zal wel iets sneller zijn. De nieuwe Touran is ook wat lager dus dat scheelt vast ook iets, sowieso qua wegligging. 190 pk gaat het echt niet worden ( helaas)
Overigens is het sowieso een vooruitgang daar de radio er weer in zit :-)


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Citaat van: blauwblauw link=msg=1413646 date=1458378988
Inderdaad zoals CopVR3 zegt; er kan per segment gegund worden, wel moet opbouwer en autofabrikant een vaste combinatie zijn, je kunt dus niet los inschrijven voor het leveren van bijvoorbeeld alleen de optische en geluidssignalen. Denkbare combinaties zijn uiteraard HONAC/PON (modiforce) Abiom/Ford en wellicht Kodégroup (TMCS) met Opel of Volvo.
Dus maakt men nog steeds de beslissing dat men gaat voor gemak ipv prijs en kwaliteit.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


guest15549

  • Gast
Citaat van: CopVR3 link=msg=1413702 date=1458398826
De nieuwe Touran rijdt inderdaad beter dan de oude. Hij is lager, langer en heeft een krachtigere motor.
Hij is compleet nieuw ontwikkeld als personenauto.
De oude Touran was meer een busje en deelde veel met de Caddy.

Ik moet zeggen, de nieuwe Passat rijdt ook erg goed en is heerlijk ruim... die heeft uit de VW stal mijn voorkeur.

Ik heb al een paar keer in de nieuwe Passat gereden en hij lijkt me wel erg laag zitten als je snel en veel de auto uit moet..




Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Diesel eis is ook vervallen