Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 660727 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,303
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1447496 date=1474031371
Hoezo? Hoef toch niet perse in de balk? Kan toch ook zijn door middel van dashboardflitser, of voor de binnenspiegel, bij de buitenspiegels enzo. Mogelijkheden genoeg om meer blauw naar voren te brengen zonder dat je wat uit de balk moet halen. Kijk maar eens naar de meeste slick-tops van de VS. En in de balk: zowel boven als onder blauw, dan heb je ook al veel meer licht.
Dashboardflitsers zijn goed om je voorliggende te attenderen, evenals grillflitsers. De lichtbak schijnt over het gros van de overige verkeersdeelnemers heen en reikt dus verder...


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Citaat van: Cabo link=msg=1447550 date=1474045139
Met die beredenering mogen wij ook geen 170 rijden.

Vertel? Bij ons op de snelweg is de maximale snelheid 130

Die 170 lijkt me dus inderdaad minimaal noodzakelijk en ook gewoon toegestaan conform de BR.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Nog altijd in afwachting van een linkje naar de aanbesteding....


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Die 170 lijkt me dus inderdaad minimaal noodzakelijk en ook gewoon toegestaan conform de BR.
Waar we ook vanaf mogen wijken...
Het is toch niet te verkopen. Als iemand er met 180 vandoor gaat, sta je toch compleet voor lul als je een "door wijze bureau-mensen uitgekozen" BR-gebakje hebt die maar 170 kan, en dus weer de achtervolging kan staken?

Kunnen we net zo goed stoppen met politiewerk doen.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Citaat van: CopVR3 link=msg=1447632 date=1474115019
Waar we ook vanaf mogen wijken...
Het is toch niet te verkopen. Als iemand er met 180 vandoor gaat, sta je toch compleet voor lul als je een "door wijze bureau-mensen uitgekozen" BR-gebakje hebt die maar 170 kan, en dus weer de achtervolging kan staken?

Kunnen we net zo goed stoppen met politiewerk doen.

compleet eens. Hier ook snelweg met 130. Waar meer dan eens voertuigen met 200+ overheen raggen. Sorry harder kunnen wij niet....  98uiye

Ik ben erg benieuwd naar de inschrijvingen...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Wanneer wordt er naar buiten gebracht welke merken zich hebben ingeschreven? Of is het afwachten welke concepten en worden voorgeschoteld?


Diaephi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
  • Inspecteur Oost-Brabant - Veiligheidskundige
Willen we auto's die 200+ rijden ? Dan gaan we jaarlijks wat meer begrafenissen van collega's hebben denk ik met de huidige rijopleiding, no thanks !
Volg Robuust Blauw! via www.robuustblauw.nl


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Citaat van: André Welten link=msg=1447520 date=1474035503
Ik weet niet of het Whelen blijft, maar zij hebben hun dual-color LED's nog steeds niet ECE R65 Klasse 2 laten keuren, dus dat wordt wat moeilijk...(maar voor hetzelfde geld wordt het een ander merk...).

Volgens mij heb ik laatst op de site van de buren over zee gezien dat deze nu wel gekeurd is...
En de nieuwe freedom volgens mij ook klasse 2?


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Willen we auto's die 200+ rijden ? Dan gaan we jaarlijks wat meer begrafenissen van collega's hebben denk ik met de huidige rijopleiding, no thanks !
En daar heb je een erg belangrijk punt. Politiemensen die met verkeer werken, noodhulp en dus met spoed rijden, moeten m.i. meer verkeersinzicht hebben, en beter kunnen autorijden dan de gemiddelde chauffeur, die doorgaans maar 2 meter over de motorkap voorruit kijkt.

Net als dat een politieauto qua wegligging, handling, kracht en snelheid het ook beter zou moeten doen dan het gemiddelde budget-merk waar de zuinige Nederlander in rijdt.

Politiemensen rijden dag en nacht veel kilometers, in alle weersomstandigheden onder alle wegcondities en ook nog eens met verhoogde snelheid, met vrijstellingen.

Ik zou een uitgebreidere rijopleiding willen en periodiek onderhoud daarvan, welke wordt afgetoetst.
En consequenties voor de werkzaamheden die je doet, als je deze niet haalt.


Diaephi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
  • Inspecteur Oost-Brabant - Veiligheidskundige
Citaat van: CopVR3 link=msg=1447644 date=1474130375
Ik zou een uitgebreidere rijopleiding willen en periodiek onderhoud daarvan, welke wordt afgetoetst.
En consequenties voor de werkzaamheden die je doet, als je deze niet haalt.

Ja maar:

er is geen geld :)
Volg Robuust Blauw! via www.robuustblauw.nl