Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 660464 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Tweehonderd is nog wel te doen, veel harder hoeft het van mij ook niet als het voertuig maar vlot genoeg die snelheid bereikt. Nu kakt het voertuig al veel te snel in.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Citaat van: CopVR3 link=msg=1447632 date=1474115019
Waar we ook vanaf mogen wijken...
Het is toch niet te verkopen. Als iemand er met 180 vandoor gaat, sta je toch compleet voor lul als je een "door wijze bureau-mensen uitgekozen" BR-gebakje hebt die maar 170 kan, en dus weer de achtervolging kan staken?

Kunnen we net zo goed stoppen met politiewerk doen.

Je mag er vanaf wijken, maar je bent wel de l*l.
Maar realistisch gezien, hoe vaak maak je dat nou mee? moeten we daar allemaal race monsters voor hebben?  Als ze je opvallende auto zien zullen ze zelden met 200 km/u voor je wegrijden, de wegpiraten pak je met onopvallende auto's.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Citaat van: DiNozzo link=msg=1447653 date=1474132496
Tweehonderd is nog wel te doen, veel harder hoeft het van mij ook niet als het voertuig maar vlot genoeg die snelheid bereikt. Nu kakt het voertuig al veel te snel in.

Precies, vooral die tussenacceleratie is erg belangrijk!
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194


Je mag er vanaf wijken, maar je bent wel de l*l.
Maar realistisch gezien, hoe vaak maak je dat nou mee? moeten we daar allemaal race monsters voor hebben?

Vaak genoeg helaas... daarom hebben sommige wijkteams surveillanceautos met meer dan 180pk...? Ipv een toereikende 110? ;-)

En de *** ben je sowieso bij een aanrijding. Met of zonder overschrijding br. Zo is de br namelijk geschreven.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Wat ik trouwens mis in de aanbesteding is het motoromloop systeem.

Waar zijn de stukken te vinden? Zonder account op commercehub kom je er niet bij.
Wout?


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Op intranet is een link te vinden naar de volledige aanbesteding op Tenderned.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Is die link soms geheim? ???




Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Even aanmelden bij de link die in de aanbesteding tender staat, dus op de site van Commerce-hub en je kan alles downloaden.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Citaat van: CopVR3 link=msg=1447687 date=1474160151
Wat ik trouwens mis in de aanbesteding is het motoromloop systeem.

Waar zijn de stukken te vinden? Zonder account op commercehub kom je er niet bij.
Wout?

IO-E16   Motordoorloopsysteem
a)   Het voertuig dient voorzien te zijn van een in/uitschakelbaar systeem waarbij het voertuig, wanneer de sleutel uit het contact is genomen en de portieren zijn afgesloten, stationair kan blijven draaien (een motordoorloopsysteem). Het systeem dient in/uitgeschakeld te kunnen worden door middel van een seperate knop op of bij het dashboard.
b)   Het motordoorloopsysteem dient alleen vanuit de bestuurdersstoel geactiveerd te kunnen worden.
c)   Er dient een veiligheidssysteem aanwezig te zijn dat voorkomt dat het voertuig weg kan rijden bij een ingeschakeld motordoorloopstsyeem.
d)   De schakeling dient zodanig te zijn dat alle basisvoorzieningen van het voertuig operationeel blijven, de extra apparatuur de boordaccu niet kan ontladen en de tweede accu wordt bijgeladen.
e)   Bij werkend motordoorloopsysteem dient de centrale deurvergrendeling door middel van de afstandsbediening te blijven werken