Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 658292 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Thanx. Dat las ik niet in de uiteenzetting van wout.


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Na het lezen van het PVE vallen mij de volgende zaken op:

- Veel overeenkomsten met huidige aanbesteding (innovatie mis ik)
- Nu ook privacy glas bij de bus vanaf de B stijl.
- max 0-100 tijden zijn erg ruim, hierdoor kan een zwakke motor ook aan de eisen voldoen. Gemiste kans.
- Alleen een dieselmotor is losgelaten. Benzine, Lpg of Hybride mag ook meedoen, Plugin hybride niet.
- Xenon of Led dimlicht mist wederom.
- Kantel of klap matrix bord is toegestaan.
- Traffic advisor alleen bij de bus.
- Ik lees niks over extra blauw naast de grill units aan de voorzijde en/of zijkant.

Afwachten wat er uit komt.
Naast de huidige Touran zijn genoeg andere opties.
Naast de huidige Transporter maakt alleen de Vito een kans.
Andere busjes vallen volgens mij al snel af.
Ben benieuwd.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Citaat van: RS6 link=msg=1447795 date=1474233139
[...]
1 - Nu ook privacy glas bij de bus vanaf de B stijl.
2 - max 0-100 tijden zijn erg ruim, hierdoor kan een zwakke motor ook aan de eisen voldoen. Gemiste kans.
[...]
3 - Xenon of Led dimlicht mist wederom.
[...]
4 - Traffic advisor alleen bij de bus.
5 - Ik lees niks over extra blauw naast de grill units aan de voorzijde en/of zijkant.
6 Naast de huidige Transporter maakt alleen de Vito een kans.
Andere busjes vallen volgens mij al snel af.
[...]

Even per nummer:
1- waarom niet ook bij de personenwagen een scheidingspaneel, zo als in een toenemend aantal andere landen? Zou dat niet de veiligheid van agenten tegen aanvallen vanaf de achterbank enorm vergroten?
2- met deze acceleratie maak je zelfs tegen een VW Up geen schijn van kans. OK, misschien wat overtrokken, maar op de doorgaans door criminelen gebruikte voertuigen heb je zo in je uppie nul marge, dan zijn al hele hordes collega's nodig.
3- jammer, maar kan me er wel iets bij indenken. Niet alleen aankoop van Xenon/LED, ook schade of defect is erg duur.
4 en 5- het hele signaleringsgebeuren is veel te mager. In het huidige drukke verkeer is bij stilstand/fendoff herkenbaarheid van opzij en van achteren zeer belangrijk, niet alleen voor de bus.
6- Ford Transit?
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


tazbrw

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 392
Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1447816 date=1474273183
Even per nummer:
1- waarom niet ook bij de personenwagen een scheidingspaneel, zo als in een toenemend aantal andere landen? Zou dat niet de veiligheid van agenten tegen aanvallen vanaf de achterbank enorm vergroten?
2- met deze acceleratie maak je zelfs tegen een VW Up geen schijn van kans. OK, misschien wat overtrokken, maar op de doorgaans door criminelen gebruikte voertuigen heb je zo in je uppie nul marge, dan zijn al hele hordes collega's nodig.
3- jammer, maar kan me er wel iets bij indenken. Niet alleen aankoop van Xenon/LED, ook schade of defect is erg duur.
4 en 5- het hele signaleringsgebeuren is veel te mager. In het huidige drukke verkeer is bij stilstand/fendoff herkenbaarheid van opzij en van achteren zeer belangrijk, niet alleen voor de bus.
6- Ford Transit?

1- Oud ZHZ had dat wel in hun Tourans een afscheiding tussen de voorstoelen en de achterbank.
Groeten,  Tazbrw


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
6- Ford Transit ziet er leuk uit maar is het een kilometervreter en is deze bestand tegen het "afraggen"? VW en Mercedes hebben een aardige staat van dienst.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Citaat van: Bert65 link=msg=1447852 date=1474284537
6- Ford Transit ziet er leuk uit maar is het een kilometervreter en is deze bestand tegen het "afraggen"? VW en Mercedes hebben een aardige staat van dienst.
Volgens mij zijn ze robuuster dan de VW, mijn ervaring in ieder geval.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Citaat van: Bert65 link=msg=1447852 date=1474284537
maar is het een kilometervreter

Wat bedoel je hier precies mee?


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Citaat van: Bert65 link=msg=1447852 date=1474284537
6- Ford Transit ziet er leuk uit maar is het een kilometervreter en is deze bestand tegen het "afraggen"? VW en Mercedes hebben een aardige staat van dienst.

Een kilometervreter is een Transit vast wel. Ik heb geen ervaring met het huidige model.
Maar volgens mij mist er, net als bij Opel en Renault een versie met vol automaat.
Dan vallen die voertuigen dus gelijk af. Ik weet zo geen opties meer naast de T6 en Vito.


Wessel1

  • Aspirant Eenheid Midden Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
Citaat van: RS6 link=msg=1447911 date=1474300065
Een kilometervreter is een Transit vast wel. Ik heb geen ervaring met het huidige model.
Maar volgens mij mist er, net als bij Opel en Renault een versie met vol automaat.
Dan vallen die voertuigen dus gelijk af. Ik weet zo geen opties meer naast de T6 en Vito.
Er is bij Ford wel een vol automaat beschikbaar voor de Ecoboost motor. Mogelijk dat zij zichzelf hiermee wel inschrijven dus.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Er is bij Ford wel een vol automaat beschikbaar voor de Ecoboost motor. Mogelijk dat zij zichzelf hiermee wel inschrijven dus.
Prima. Ford rijdt lekker. Met vlotte diesel dan.
Wel vind het een lelijk ding tov transporter en vito.