Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 661827 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Al die systemen zijn uit te zetten. Zelfs als een dealer "zegt" dat het niet zo is.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Citaat van: Bert65 link=msg=1448115 date=1474394273
Ik had gezien dat het blijvend uitgezet moet kunnen worden. Bij Mercedes kan je dit met een knop aanzetten en je kan dit weer activeren door de knop in te drukken.Ik weet niet hoe dit bij Ford is.
Sorry voor de vette letters. Dat was aalleen bedoeld voor het woord "kunnen"...  98uiye


Senior GGP

  • Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Back the Blue
Misschien dat Skoda zich ook maar in moet gaan schrijven...  ::)



via http://www.skoda.nl/modellen/kodiaq

De eerste testresultaten zijn er ook al.
http://auto.blog.nl/algemeen/2016/09/22/skoda-test-de-kodiaq-meer-dan-geslaagd


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
stiekem hoop ik dat de peugeot 3008 in aanmerking komt, lekkere ruime auto en rijdt erg goed. Wat daarnaast ideaal is dat je kan overschakelen  bij lage snelheden op de hybride accu. Daarnaast kan deze zelfde functie worden gebruikt voor 4WD, wel bij lage snelheden maar dat geeft wel een hoop mogelijkheden!
Hobby Bobby eenheid Den Haag


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Citaat van: Senior GGP link=msg=1448645 date=1474640678
Misschien dat Skoda zich ook maar in moet gaan schrijven...  ::)



via http://www.skoda.nl/modellen/kodiaq

Zeker een leuke auto! Maar Skoda = PON, en daar wilde men juist vanaf, als ik me het goed herinner.

En ik heb me niet vreselijk verdiept in de gang van zaken rondom de aanbesteding, maar inschrijven kan nog voor 2 een een halve maand.. Met een auto die uitkomt begin 2017  :-X


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Citaat van: R.3144 link=msg=1447990 date=1474324287
Bij de KMar hebben we de transits een aantal jaar gehad,  drama,  leuk als bouwvakkersbus maar niet als politievoertuig.  Dat ding was levensgevaarlijk in de bochten,  en bladveren man man man...  Snel waren ze wel.
Bulshit, op dit moment is de Ford de snelste bus op de Nurnbergring. Het staat en hangt met het veerpakket dat je kiest.
Citaat van: Bert65 link=msg=1448031 date=1474365823
Mijn ervaring is anders; bij een Ford na iets meer dan 200.000km niet meer vooruit te branden terwijl de VW en de Vito er na 800.000 km pas uitgingen.
Probleem is niet de bus, maar de gebruiker. Ik ken mensen die al jaren een Ford bus hebben en ermee naar zuid Duitsland gaan maandelijks. Probleemloos de bus naar 190 km/h trappen en de bus heeft nu 350.000 km gelopen.

Overigens hebben alle merken een ABC, en bij alle merken is er een HV uitvoering waar een knop is om deze uit te schakelen. Dat op dit moment de Hoerans terug moeten is een omissie van de aanbesteding waarbij is gekeken naar TE goedkope voertuigen terwijl ook WV de Hoeran levert in HV uitvoering waar een knop is gemonteerd voor het uitschakelen van het hele veiligheidspakket.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Citaat van: HIT link=msg=1448792 date=1474666342
Bulshit, op dit moment is de Ford de snelste bus op de Nurnbergring. Het staat en hangt met het veerpakket dat je kiest.Probleem is niet de bus, maar de gebruiker. Ik ken mensen die al jaren een Ford bus hebben en ermee naar zuid Duitsland gaan maandelijks. Probleemloos de bus naar 190 km/h trappen en de bus heeft nu 350.000 km gelopen.

Overigens hebben alle merken een ABC, en bij alle merken is er een HV uitvoering waar een knop is om deze uit te schakelen. Dat op dit moment de Hoerans terug moeten is een omissie van de aanbesteding waarbij is gekeken naar TE goedkope voertuigen terwijl ook WV de Hoeran levert in HV uitvoering waar een knop is gemonteerd voor het uitschakelen van het hele veiligheidspakket.
En omdat de Politie de Touran* gebruikt moeten we het maar een 'Hoeran' noemen? Wat kinderachtig, het is verder een uitstekende gezinsauto.
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Citaat van: kaasje link=msg=1448785 date=1474664064
stiekem hoop ik dat de peugeot 3008 in aanmerking komt, lekkere ruime auto en rijdt erg goed. Wat daarnaast ideaal is dat je kan overschakelen  bij lage snelheden op de hybride accu. Daarnaast kan deze zelfde functie worden gebruikt voor 4WD, wel bij lage snelheden maar dat geeft wel een hoop mogelijkheden!

Plug in hybrides zijn uitgesloten! Andere vormen van hybrides mogen wel meedoen


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
stiekem hoop ik dat de peugeot 3008 in aanmerking komt, lekkere ruime auto en rijdt erg goed. Wat daarnaast ideaal is dat je kan overschakelen  bij lage snelheden op de hybride accu. Daarnaast kan deze zelfde functie worden gebruikt voor 4WD, wel bij lage snelheden maar dat geeft wel een hoop mogelijkheden!
Ik hoop op een echte auto. Geen omgebouwde bejaarden gezinsbak of de bij milieu-lobby zwaaaaaar overgewaardeerde hybride onzin.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Citaat van: -Volvo-34- link=msg=1448801 date=1474684323
En omdat de Politie de Touran* gebruikt moeten we het maar een 'Hoeran' noemen? Wat kinderachtig, het is verder een uitstekende gezinsauto.
Nee, ik noem hem zo omdat men de fout maakte hem geschikt te achten voor alle werkzaamheden. Iets waar men voorheen keek naar de geschiktheid per klus.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.