Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 658627 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Citaat van: HIT link=msg=1448840 date=1474706697
Nee, ik noem hem zo omdat men de fout maakte hem geschikt te achten voor alle werkzaamheden. Iets waar men voorheen keek naar de geschiktheid per klus.
Je bent ervan op de hoogte dat er ambtenaren omgekocht zijn om de Touran dienstauto te maken?


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Je bent ervan op de hoogte dat er ambtenaren omgekocht zijn om de Touran dienstauto te maken?
Daarvoor hadden we Zafiras, daarvoor Sharans. Ook niks...


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Op vakantie in de US geweest.
Elke keer kwijlen als je dit soort beesten ziet rijden:


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170


Zeker een leuke auto! Maar Skoda = PON, en daar wilde men juist vanaf, als ik me het goed herinner.
Ik heb (nog) nergens gelezen dat PON uitdrukkelijk is uitgesloten van deelname i.v.m. het gedoe bij de vorige aanbesteding. Iemand wel?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Ik ook niet, maar je kan natuurlijk rekenen op een hoop negatieve speculatie als het vtsPN en PON een nieuw contract sluiten na alle berichten over corruptie, belangenverstrengeling en omkoping. Door nu een andere partij te gunnen wek je in ieder geval de schijn van een eerlijke organisatie.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Dat snap ik, maar zo werkt een aanbesteding niet. Correct me if I'm wrong, maar als PON het gunstigst kan leveren, wordt de aanbesteding aan hen gegund. Of is er wel een optie tot 'shoppen' uit de aanbieders? Volgens mij is een aanbesteding juist een instrument om dat tegen te gaan.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Ik heb (nog) nergens gelezen dat PON uitdrukkelijk is uitgesloten van deelname i.v.m. het gedoe bij de vorige aanbesteding. Iemand wel?
Gebeurt ook niet. Geloof ik niks van.
Men pakt het volgens mij nu erg secuur aan. Men wil alle schijn van, weghebben.

Maar uitsluiten gebeurt niet denk ik.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Eens.

Het gaat nu zo secuur en precies gebeuren dat geen speld tussen te krijgen.


Railchief

  • Deskundige in de railsector
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
Citaat van: Frank. link=msg=1448943 date=1474738944
Dat snap ik, maar zo werkt een aanbesteding niet. Correct me if I'm wrong, maar als PON het gunstigst kan leveren, wordt de aanbesteding aan hen gegund. Of is er wel een optie tot 'shoppen' uit de aanbieders? Volgens mij is een aanbesteding juist een instrument om dat tegen te gaan.

Het is een openbare aanbesteding zonder voorselectie en onderhandeling, dus shoppen gaat niet. De aanbieder met de beste EMVI-score (Economisch Meest Voordelige Inschrijving , wat niet gelijk is aan de laagste prijs) krijgt de opdracht. Ook als dit Pon is.

Als je een partij wilt uitsluiten moet je de criteria zo kiezen dat die partij er niet aan kan voldoen. En dan nog binnen het redelijke, anders wordt de aanbesteding ongeldig verklaard.
A train can never carry as much as the track beneath it.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: Railchief link=msg=1448949 date=1474741621
Het is een openbare aanbesteding zonder voorselectie en onderhandeling, dus shoppen gaat niet. De aanbieder met de beste EMVI-score (Economisch Meest Voordelige Inschrijving , wat niet gelijk is aan de laagste prijs) krijgt de opdracht. Ook als dit Pon is.

Als je een partij wilt uitsluiten moet je de criteria zo kiezen dat die partij er niet aan kan voldoen. En dan nog binnen het redelijke, anders wordt de aanbesteding ongeldig verklaard.

Zijn er volgens de officiele Aanbestedingsregels helemaal geen manieren om een bepaalde partij uit te sluiten in een geval als deze?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens