Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 661125 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Railchief

  • Deskundige in de railsector
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1448950 date=1474742828
Zijn er volgens de officiele Aanbestedingsregels helemaal geen manieren om een bepaalde partij uit te sluiten in een geval als deze?

Nee, dan moet je echt selectiecriteria gaan maken waar die partij niet aan kan voldoen. Maar dat moet wat meer zijn dan 'het merk mag niet met een V beginnen'. Dus in dit geval ondoenlijk.

Een mogelijkheid is ervoor te zorgen dat je onder de Bijzondere Sectoren valt, zoals Prorail. Daar mogen alleen Prorail-erkende aannmers op inschrijven, maar dan zit je als opdrachtgever vast aan een erkenningsregeling en alles wat daarbij komt kijken.
A train can never carry as much as the track beneath it.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Citaat van: Railchief link=msg=1448949 date=1474741621

Als je een partij wilt uitsluiten moet je de criteria zo kiezen dat die partij er niet aan kan voldoen. En dan nog binnen het redelijke,
Zo ging dat bij PON. PON werd getipt over in- en opbouw en paste daar de bieding op aan. Tegen de tijd dat andere de eisen doorkregen, was er onvoldoende tijd om de bieding aan te passen.
Citaat van: DiNozzo link=msg=1448940 date=1474737884
Ik ook niet, maar je kan natuurlijk rekenen op een hoop negatieve speculatie als het vtsPN en PON een nieuw contract sluiten na alle berichten over corruptie, belangenverstrengeling en omkoping. Door nu een andere partij te gunnen wek je in ieder geval de schijn van een eerlijke organisatie.
Ik denk ook dat mede daarom de aanbesteding voor verschillende dienstvoertuigen zo uiteen getrokken is.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Zo ging dat bij PON. PON werd getipt over in- en opbouw en paste daar de bieding op aan. Tegen de tijd dat andere de eisen doorkregen, was er onvoldoende tijd om de bieding aan te passen.Ik denk ook dat mede daarom de aanbesteding voor verschillende dienstvoertuigen zo uiteen getrokken is.
Dat vind ik niet praktisch maar goed men heeft het zo bedacht.
Zou het liefst alle segmenten uit hetzelfde merk halen. Een sterk merk heeft genoeg keuze.

Straks moeten we misschien met 4 verschillende dienstvoertuigen naar 4 garages.
Wat denk je van bediening. Het zou het mooiste zijn als je op de tast alles kunt bedienen. Als je steeds in een ander merk rijdt werken systemen en knopjes weer verschillend.


Senior GGP

  • Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Back the Blue
Citaat van: CopVR3 link=msg=1448995 date=1474787649

Straks moeten we misschien met 4 verschillende dienstvoertuigen naar 4 garages.
Wat denk je van bediening. Het zou het mooiste zijn als je op de tast alles kunt bedienen. Als je steeds in een ander merk rijdt werken systemen en knopjes weer verschillend.

Ik mag hopen dat daar over nagedacht is en dat men de in- en opbouw standaardiseert. (Wishfull thinking?)


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Ik mag hopen dat daar over nagedacht is en dat men de in- en opbouw standaardiseert. (Wishfull thinking?)
Ja doel ook op orgineel dash en stuurbediening enz...
Een ford dash incl navi is wezenlijk anders dan die van VW, Renault Opel enz...

Je krijgt straks mogelijk van alles wat. En kunt voor elk wissewasje naar een andere dealer die ook niet in elke plaats te vinden zijn...


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Citaat van: Senior GGP link=msg=1449056 date=1474807117
Ik mag hopen dat daar over nagedacht is en dat men de in- en opbouw standaardiseert. (Wishfull thinking?)

Dan zul je de inbouw en levering van de materialen dus ook door een bedrijf moeten laten doen. Marelko gaat immers geen Modiforce materialen monteren ;)


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Dat vind ik niet praktisch maar goed men heeft het zo bedacht.
Zou het liefst alle segmenten uit hetzelfde merk halen. Een sterk merk heeft genoeg keuze.

Straks moeten we misschien met 4 verschillende dienstvoertuigen naar 4 garages.
Wat denk je van bediening. Het zou het mooiste zijn als je op de tast alles kunt bedienen. Als je steeds in een ander merk rijdt werken systemen en knopjes weer verschillend.
Dus jij denkt dat de bediening van een Mercedes Vito hetzelfde is als in een E-klasse? Een Transporter is toch ook anders uitgerust dan een Touran?

Ik snap eigenlijk niet waarom de NP geen eigen onderhoudsdienst heeft. Dat scheelt bakken met geld en het voertuig is eerder beschikbaar.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,306
Het korps Rijkspolitie had vroeger een eigen onderhoudsdienst met werkplaatsen door het hele land (Politie Technische
Dienst). Waarom die indertijd (nog voor de reorganisatie) opgeheven is.....


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Citaat van: Bert65 link=msg=1449250 date=1474889281
Dus jij denkt dat de bediening van een Mercedes Vito hetzelfde is als in een E-klasse? Een Transporter is toch ook anders uitgerust dan een Touran?

Ik snap eigenlijk niet waarom de NP geen eigen onderhoudsdienst heeft. Dat scheelt bakken met geld en het voertuig is eerder beschikbaar.
Zijn er dan niet meerdere Eenheden met een garage zoals Amsterdam? (Ja het is amsterdam, dat weet ik  :P) Maar dat werkt uitstekend volgens mij.
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Citaat van: -Volvo-34- link=msg=1449291 date=1474905881
Zijn er dan niet meerdere Eenheden met een garage zoals Amsterdam? (Ja het is amsterdam, dat weet ik  :P) Maar dat werkt uitstekend volgens mij.
Jawel,

Amsterdam
Den Haag
Rotterdam
Eindhoven