Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 660818 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Citaat van: André Welten link=msg=1449268 date=1474895895
Het korps Rijkspolitie had vroeger een eigen onderhoudsdienst met werkplaatsen door het hele land (Politie Technische
Dienst). Waarom die indertijd (nog voor de reorganisatie) opgeheven is.....

ja, in de tijd dat de auto's nog kon onderhouden met een steeksleutel 12 en een hamer. Sinds die tijd (begin ' 90) hebben we 2 reorganisaties gehad zijn we bijna 23 jaar verder, is nederland met 2 miljoen mensen gegroeid, internet geďntroduceerd en heeft iedereen dat tegenwoordig in z'n zak zitten in de vorm van een smartphone.

dingen zijn gewoon anders nu.

Opzich werken die 4 garages die de NP heeft wel, maar of het ook goedkoper is? Personeel dient continue gecertificeerd en geschoold te worden, er dient leiding gegeven te worden aan de mensen (ontwikkeling), onderdelen dienen ingekocht te worden,  voertuigen veranderen, etc.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998


Opzich werken die 4 garages die de NP heeft wel, maar of het ook goedkoper is? Personeel dient continue gecertificeerd en geschoold te worden, er dient leiding gegeven te worden aan de mensen (ontwikkeling), onderdelen dienen ingekocht te worden,  voertuigen veranderen, etc.
Ik denk dat dit met goede afspraken met een importeur best op te lossen is.
Met goedkoper bedoelde ik niet alleen de prijs maar ook de tijd dat een voertuig niet te gebruiken. Bij een grote beurt moet de auto toch weer na een 4 uur de weg op kunnen en niet een hele dag bij een dealer staan?


Wolfs

  • HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Vandaag heb ik in een Opel Vivaro BiTurbo gereden. Dit is ook een fijn busje en denk ik een goede concurrent voor de transporter. Hij zit lekker ruim en is lekker vlot. Ik weet alleen niet of hij ook geleverd wordt met een automaat. Dit was een handgeschakelde 6-bak.
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Citaat van: Wolfs link=msg=1453465 date=1477063711
Vandaag heb ik in een Opel Vivaro BiTurbo gereden. Dit is ook een fijn busje en denk ik een goede concurrent voor de transporter. Hij zit lekker ruim en is lekker vlot. Ik weet alleen niet of hij ook geleverd wordt met een automaat. Dit was een handgeschakelde 6-bak.

Nee...... niet weer  :-\ :-\ :-\
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Ach Jerommeke, iedereen maakt wel eens een fout ...


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Vandaag heb ik in een Opel Vivaro BiTurbo gereden. Dit is ook een fijn busje en denk ik een goede concurrent voor de transporter. Hij zit lekker ruim en is lekker vlot. Ik weet alleen niet of hij ook geleverd wordt met een automaat. Dit was een handgeschakelde 6-bak.
De oude Vivaro's waren net als alle andere Opels (Renault ook) een drama.
Die waren kwalitatief ruk, reden belabberd, door de malle carrosserie slecht overzichtelijk en klein van binnen.
Wij hadden een Vivaro die na 7 jaar werd vervangen voor een Transporter. Doordat niemand erin wilde rijden stond er na 7 jaren bij afvoer amper 60000 km op de klok.
De Transporter hierna had in een jaar al die km stand.

Hoe de nieuwe Vivaro is weet ik niet. Niet mee gereden. Het vertrouwen im Opel is echter weg. Bij heel veel dienders.
En ik vind het een onwijs lelijk hok, vooral de neus.


DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
Auto-importeur Pon heeft met het Openbaar Ministerie geschikt in een zaak waarin het bedrijf werd beschuldigd van corruptie. De grootste auto-importeur van Nederland betaalt het OM 12 miljoen euro. Het bedrijf voorkomt daarmee verdere strafvervolging vanwege omkoping. Het lijkt me toch wel bijzonder als de overheid nu opnieuw zaken gaat doen met Pon.

Ambtenaren van politie en Defensie ontvingen tussen 2001 en 2011 ongeoorloofde giften van de auto-importeur. De ambtenaren onderhielden nauwe banden met de sector en waren betrokken bij wagenparkbeheer of de aanbesteding van dienstvoertuigen. De Telegraaf meldde eerder donderdag dat de importeur schuld zou hebben bekend.

Op de lijst van verwijten staan het goedkoop leasen van een Audi A5 en de verkoop van een Audi A6 aan ambtenaren. Een ambtenaar ging op kosten van Pon op reis naar onder andere Griekenland, Finland, Rusland en IJsland. Tussen 2001 en 2005 werd een ambtenaar ook geheel verzorgde, meerdaagse cruises over de Middellandse Zee aangeboden. De totale kosten van de giften aan ambtenaren over een periode van tien jaar kwamen volgens het OM boven de 100.000 euro uit.

De schikking met Pon is onderdeel van een grootschalig onderzoek naar omkoping bij het wagenparkbeheer en de aanbesteding van dienstauto's voor politie en Defensie. Justitie verdenkt op dit moment nog 37 verdachten in de zaak, onder wie politie- en defensieambtenaren en een aantal autobedrijven. Bij onder andere Peugeot en Renault waren directieleden en accountmanagers betrokken bij de giften aan de ambtenaren. Ook enkele ontslagen medewerkers van Pon worden nog vervolgd. (Bron Nu.nl).
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding


jadjong

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 557
Dit is eigenlijk ook een stukje corruptie/omkoping. Pon geeft de overheid 12 miljoen en krijgt in ruil daarvoor geen gezeik meer.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: jadjong link=msg=1453716 date=1477239047
Dit is eigenlijk ook een stukje corruptie/omkoping. Pon geeft de overheid 12 miljoen en krijgt in ruil daarvoor geen gezeik meer.

Hoeveel heeft Pon er aan verdiend ?


Jeroen1982

  • Medewerker GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Citaat van: jadjong link=msg=1453716 date=1477239047
Dit is eigenlijk ook een stukje corruptie/omkoping. Pon geeft de overheid 12 miljoen en krijgt in ruil daarvoor geen gezeik meer.

en mijns inziens ook een schuldbekentenis...