Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 660492 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Citaat van: HIT link=msg=1455016 date=1477872036
ik weet niet welke categorie jouw auto uitvalt al hij gebruik maakt van "sjoemelsoftware", maar het kan ook betekenen bij de herziening van millieuzone's dat je ineens geen stad meer in mag.

Zal wel loslopen. De ingestelde milieuzones waar zijn (échte) auto aan voldoet en niet in mag moet je in Nederland met een vergootglas gaan zoeken. Ook na een eventuele aanpassing.

En laten we gauw ophouden over over Opel, Ford en Franse auto's. Hopelijk komen die er bij de nationale politie nooit (meer) in.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Citaat van: Proost link=msg=1455017 date=1477873108
Zal wel loslopen. De ingestelde milieuzones waar zijn (échte) auto aan voldoet en niet in mag moet je in Nederland met een vergootglas gaan zoeken. Ook na een eventuele aanpassing.
Daar heb ik het niet over, voertuigen die niet voldoen aan de eisen ten tijde van op de markt komen kunnen ook gewoon worden geweigerd.
En doordat er is gesjoemeld met de software voldeed het voertuig dus niet dus is er geen juiste keuring van dus mag men uitgaan van het slechtste en dat het voertuig dus niet voldoet.

Citaat van: Proost link=msg=1455017 date=1477873108
En laten we gauw ophouden over over Opel, Ford en Franse auto's. Hopelijk komen die er bij de nationale politie nooit (meer) in.
Vreemd, Nederland is het enige land dat zoveel VW's in dienst heeft. Zelfs Duitsland heeft minder ( origninele ) VW's dan Opels in dienst, sterker nog Mercedes is groter nog dan Opel en VW vertegenwoordigd. In Engeland heeft men hele goede ervaringen met Volvo ( waar dan wel vaak nog de Ford motor in ligt ) en Ford dan met VW. In Frankrijk rijden veel Peugeot's en Renault's, in Italie weer veel Alfa's en Lancia's maar ook weer Volvo en Ford. En dan ben jij overtuigd dat al deze merken niet in Nederland thuis horen.... is dat gebaseerd op feiten of gevoel?
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194


Daar heb ik het niet over, voertuigen die niet voldoen aan de eisen ten tijde van op de markt komen kunnen ook gewoon worden geweigerd.
En doordat er is gesjoemeld met de software voldeed het voertuig dus niet dus is er geen juiste keuring van dus mag men uitgaan van het slechtste en dat het voertuig dus niet voldoet.
En toch hebben die autos allemaal bij kentekening een europese typegoedkeuring gehad. Die raak je niet meer kwijt!
Aanpassen van de software is niet verplicht. Ik doe het dus niet.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Citaat van: CopVR3 link=msg=1455312 date=1478042641
En toch hebben die autos allemaal bij kentekening een europese typegoedkeuring gehad. Die raak je niet meer kwijt!
Aanpassen van de software is niet verplicht. Ik doe het dus niet.
Een type goedkeuring krijg je naar gelang de gegevens die verstrekt zijn. De gegevens die zijn verstrekt kloppen dus niet maw is de type goedkeuring officieel niet afgegeven op dat voertuig.
Ik zeg niet dat het gebeurd he, ik ben alleen ff de advocaat van de duivel in dit geval.

Overigens niet eens zo ver gezocht, DAF heeft het met zijn DAF 95 eerste serie ooit meegemaakt. De specs die ze aangeboden hadden bleken achteraf van de 3300 te zijn en dus werd de type goedkeuring ingetrokken. De volgende dag met de juiste gegevens is de 95 alsnog goedgekeurd.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194


In Engeland heeft men hele goede ervaringen met Volvo ( waar dan wel vaak nog de Ford motor in ligt )
Welke Volvo heeft een Ford blok dan?

De oude 2.5d was een VAG 5 cil diesel, Daarna kwam de 2.4d en D5 in de V50 en 70 maar dit was een Volvo blok.
De 1.6d en 2.0d was een (overigens waardeloos) PSA blok.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Een type goedkeuring krijg je naar gelang de gegevens die verstrekt zijn. De gegevens die zijn verstrekt kloppen dus niet maw is de type goedkeuring officieel niet afgegeven op dat voertuig.
Ik zeg niet dat het gebeurd he, ik ben alleen ff de advocaat van de duivel in dit geval.
Gebeurt niet. De typegoedkeuring heb je en die raak je niet weer kwijt. Er is maar 1 moment van toetsing. Niks aant handje.

Daarnaast moet je niet vergeten dat 80% van de opgegeven uitstoot van alle merken niet klopt. Alle autos zijn veel toyaler en vervuilender dan de fabrikant beweert.
Veel meer CO2 en veel meer NOX.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Citaat van: CopVR3 link=msg=1455314 date=1478042865
Welke Volvo heeft een Ford blok dan?

De oude 2.5d was een VAG 5 cil diesel, Daarna kwam de 2.4d en D5 in de V50 en 70 maar dit was een Volvo blok.
De 1.6d en 2.0d was een (overigens waardeloos) PSA blok.

is een citaat uit autoweek.
Citaat
De 2.0 Benzine is een Ford motor, lag in de Focus, Mondeo, S-max, Galaxy enz.
Wordt volgens mij ook gebruikt door Mazda, in de vorige genatie Mazda 6

De 2.0 Diesel is de PSA / Ford diesel, lag in erg veel modellen, Citroen C4, C5, C8, Peugeot 307, 407, 607, 807, diverse volvo's enz.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Citaat van: HIT link=msg=1455311 date=1478041145
Daar heb ik het niet over, voertuigen die niet voldoen aan de eisen ten tijde van op de markt komen kunnen ook gewoon worden geweigerd.
En doordat er is gesjoemeld met de software voldeed het voertuig dus niet dus is er geen juiste keuring van dus mag men uitgaan van het slechtste en dat het voertuig dus niet voldoet.
dat is BS. Software is binnen 5 minuten gewijzigd en ook weer terug gezet en heeft geen invloed op type goedkeuring of iets dergelijks. Hoewel niet juist is het ook maar een kleinigheidje.

Citaat van: HIT link=msg=1455311 date=1478041145

Vreemd, Nederland is het enige land dat zoveel VW's in dienst heeft. Zelfs Duitsland heeft minder ( origninele ) VW's dan Opels in dienst, sterker nog Mercedes is groter nog dan Opel en VW vertegenwoordigd. In Engeland heeft men hele goede ervaringen met Volvo ( waar dan wel vaak nog de Ford motor in ligt ) en Ford dan met VW. In Frankrijk rijden veel Peugeot's en Renault's, in Italie weer veel Alfa's en Lancia's maar ook weer Volvo en Ford. En dan ben jij overtuigd dat al deze merken niet in Nederland thuis horen.... is dat gebaseerd op feiten of gevoel?
Eigenlijk maak je hier een goed punt. Veel landen rijden wat ze maken. Frankrijk is erg chauvinistisch en rijdt voornamelijk Frans. Dit zijn gewoon echt bagger voertuigen. Ik wil best een keer wat ondersteunende data voor je zoeken als ik tijd heb maar ik denk dat menig ervaringsdeskundige dat hier kan bevestigen.

Alles gaat om aanbesteding. Dat VW in Nederland bij de politie een goede reputatie heeft is niet uit de lucht komen vallen en is ook niet perse gekocht. Ook dat kun je hier op HVF lezen. Dat opel en Ford niet voldoen is (hier) ook breed uitgemeten.
Dat in mijn mening een deel eigen ervaring en (als je wil) vooroordelen zitten, heb je natuurlijk gelijk in. Dat wil echter niet zeggen dat het onjuist is ;)


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Citaat van: Proost link=msg=1455318 date=1478043920
dat is BS. Software is binnen 5 minuten gewijzigd en ook weer terug gezet en heeft geen invloed op type goedkeuring of iets dergelijks. Hoewel niet juist is het ook maar een kleinigheidje.
Door de aanpassing voldoet hij wel aan de geleverde eisen. Ik had het over als je het voertuig niet laat aanpassen naar de eisen toe.

Citaat van: Proost link=msg=1455318 date=1478043920
Eigenlijk maak je hier een goed punt. Veel landen rijden wat ze maken. Frankrijk is erg chauvinistisch en rijdt voornamelijk Frans. Dit zijn gewoon echt bagger voertuigen. Ik wil best een keer wat ondersteunende data voor je zoeken als ik tijd heb maar ik denk dat menig ervaringsdeskundige dat hier kan bevestigen.
Mag, maar er zijn peugeots op de markt als familievoertuig ( want dat is onze Touran ook ) die beter voldoen en betere resultaten hebben. En wat ervaringsdeskundige betrefd, ik heb voor het werk alleen maar VAG producten. En in mijn tijd bij de KMar reden wij Peugeot 309, niet vooruit te branden maar qua rijcomfort stukken lekkerder dan de toen  verkrijgbare Golf.

Citaat van: Proost link=msg=1455318 date=1478043920
Alles gaat om aanbesteding. Dat VW in Nederland bij de politie een goede reputatie heeft is niet uit de lucht komen vallen en is ook niet perse gekocht. Ook dat kun je hier op HVF lezen. Dat opel en Ford niet voldoen is (hier) ook breed uitgemeten.
Dat in mijn mening een deel eigen ervaring en (als je wil) vooroordelen zitten, heb je natuurlijk gelijk in. Dat wil echter niet zeggen dat het onjuist is ;)
Als je de aanbesteding kende weet je ook dat deze niet door een ander gewonnen had kunnen worden. PON kocht net voor de eisen diverse bedrijven op en wat een verrassing de aanbesteding komt en PON had met de bedrijven die ze over hebben genomen een totaal product. Als de aanbesteding niet zou gaan over 1 producent denk ik dat VW nooit had gewonnen.

Dat opel en Ford niet voldoen wordt hier door de VW liefhebbers breed uitgemeten, feit blijft dat gezien vanuit de Blauwe tak over de hele EU heen deze twee merken wel meer worden gebruikt.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Citaat van: Proost link=msg=1455318 date=1478043920

Alles gaat om aanbesteding. Dat VW in Nederland bij de politie een goede reputatie heeft is niet uit de lucht komen vallen en is ook niet perse gekocht.
Niet gekocht? Dan ben je niet helemaal op de hoogte.

Schijnbaar heb je het niet op Franse merken maar onderbouwen kan je het niet. Ik denk zelfs dat voertuigen uit van PSA, zelfs met alle troep die ingebouwd wordt, niet onder zullen doen voor een VW maar zelfs beter op de weg zouden liggen.