Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 660852 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194


Enjah een VW kan ook gewoon kapot.
Maar dat gebeurt gelukkig niet bijzonder vaak.

Denk dat de uitkomt van de aanbesteding overigens geen premium merk zal zijn. Denk niet dat "men" in deze tijd van ridicule bezuinigingen wil dat de politie een duur premium merk gaat rijden als BMW Audi Mercedes.

Het zal wel weer een krap aan brave trage burger eco gezinsbak worden, die naar de mening van echte politiemensen met kennis en passie voor het vak niet bepaald wordt toegejuigd.
Of ben ik nou te negatief.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Dus dit wordt hem niet denk ik.
'Nieuwe Mini geschikt voor politie' http://telegraaf.nl/w/26942181


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Hebben de deelstaten in Duitsland dan zoveel meer geld te besteden dat ze daar, ná aanbesteding, o.a. MB-E T-model, Passat Variant, BMW 3- en 5-serie Touring kunnen leasen?


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Dat zuid europese landen de wat goedkopere merken rijden is niet meteen terug te herleiden dat die dan goed zouden zijn. Als daar de lat lager ligt en het budget minder ver rijkt of dat daar juist minder prio aan gegeven wordt kom je al snel bij franse of goedkopere italiaanse voertuigen uit.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Hebben de deelstaten in Duitsland dan zoveel meer geld te besteden dat ze daar, ná aanbesteding, o.a. MB-E T-model, Passat Variant, BMW 3- en 5-serie Touring kunnen leasen?
Daar is aanzienlijk meer geld voor.
Wel gaan politievoertuigen in sommige deelstaten veel langer mee.
Sommigen wel 4 ton+.

En volgens mij verdient een politieman daar b.v. ook fors meer.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Er zijn dan ook weer deelstaten die wel de Touran of Zafira rijden.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Maar Beieren daarentegen breidt het aantal BMW-modellen als dienstauto nog even uit met de BMW-2 Gran Tourer en de X1: zie www.bos-fahrzeuge.info


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: paulg link=msg=1455467 date=1478118816
Hebben de deelstaten in Duitsland dan zoveel meer geld te besteden dat ze daar, ná aanbesteding, o.a. MB-E T-model, Passat Variant, BMW 3- en 5-serie Touring kunnen leasen?

Dat komt omdat BMW het als reclame ziet wanneer de politie in hun voertuigen rijden. BMW geeft de politie daarom enorme kortingen op hun voertuigen. BMW is zelfs bereid geweest verlies te maken op de verkoop van Politie BMW's. Zij leven in de veronderstelling dat zij het verlies goed kunnen maken in de extra verkoop.

De kans is groot dat ook de Nederlandse politie forse kortingen op BMW's kan krijgen. Je moet er dan ook niet raar van op kijken als een snelle zoals in NRW of Bayern ineens net zo goed te betalen is als de Touran.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Wat daarnaast in Bayern ook meespeelt: Lokale werkgelegenheid garanderen/opkrikken. Hoofdkantoor van BMW (Bayrische Motoren Werke) en assemblage zit in Munchen. Dat komt er dus nog bij naast alle kortingen die er worden gegeven.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Citaat van: mark hes link=msg=1455438 date=1478107702
Jij rijd een Renault, woon-werkverkeer.

Nou zeg sorry hoor maar hier sla je de plank volledig mis. Mijn avatar is een giga afbeelding van een chevron van Citroën en dan schrijf je dat ik Renooit rijd...

Als PSA dezelfde 2.0 diesel gebruikt als Volvo (of andersom), maakt het toch niet veel uit wat voor carrosserie er omheen gebouwd is? Ze worden voorlopig niet meer gemaakt maar ik denk dat je veel meer hulpmiddelen in een C5 Break kwijt kon dan in een Volvo.

Pff, ik rijd Renault... ;)