Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 658303 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Citaat van: r.bles link=msg=1456533 date=1478629062
Die nieuwe Crafter verwachten ze al jaren, maar inmiddels leverbaar??
Zou inderdaad ook met een volautomaat komen.
Als je in Modellen overzicht op de site van VW Automaat intypt komt er vanalles te voorschijn behalve de Crafter.

Of vervalt de Crafter omdat de MAN busjes er voor in de plaats komen??
De nieuwe Crafter is vanaf het najaar 2016 in de voorverkoop gaan en zal in het voorjaar van 2017 bij de VW bedrijfswagendealer te zien zijn, reken dus op maart/ april 2017 aangezien vanaf maart 2017 de MAN TGE, het zustermodel, is te bestellen.
Voor de laatste begint de productie in april 2017 en 2 maanden later zal de eerste TGE uitgeleverd kunnen worden in Nederland.

Citaat van: Luke_BNV link=msg=1456536 date=1478630677
Dat sowieso niet. De MAN busjes zijn er pas vanaf 3.5 of 5 Ton (1 van die 2). Voor de lichtere klasse blijf je dus op Volkswagen aangewezen.

Volgens de pagina's van MAN zal de TGE leverbaar zijn met een GVW tussen de 3 en 5,5 ton.

http://actueel.man-trucks.nl/man-tge-bestelwagen/de-uitvoeringen-van-de-man-tge


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Citaat van: Matth link=msg=1456440 date=1478597373
Ik vind hem die strepen helemaal niet misstaan hoor.
Klopt de striping nou wel of niet?


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Citaat van: r.bles link=msg=1456533 date=1478629062
Die nieuwe Crafter verwachten ze al jaren, maar inmiddels leverbaar??
Zou inderdaad ook met een volautomaat komen.
De volautomaat is al vanaf het begin leverbaar alleen niet af fabriek, en dus niet ineterssant voor de eindgebruiker.

Inmiddels is die sinds de Crafter 2 al wel af fabriek als elektronisch geschakelde bak beschikbaar. Net als de Sprinter.
De volautomaat was alleen bestelbaar door overheidsdiensten vanwege het contract met Mercedes.

Citaat van: Firefighter1970-b.d. link=msg=1456552 date=1478633234
Volgens de pagina's van MAN zal de TGE leverbaar zijn met een GVW tussen de 3 en 5,5 ton.
Klopt, maar bij terugkeuren van een 5,5 naar een 3,5t versie veranderd er technisch niets aan het voertuig. Maar je krijgt wel betere rijeigenschappen, dat heb ik ook gedaan met mijn huidige Crafter.

Maar waar de Crafter in mijn ogen een betere auto is dan de Sprinter, verliest de Touran het van de Citan en de Transporter het van de Vito qua rijeigenschappen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Citaat van: paulg link=msg=1456618 date=1478651146
Klopt de striping nou wel of niet?

Geen flauw idee ben er niet echt in thuis. Hoef er alleen maar in te rijden.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Volgens mij mom je een rode en een blauwe baan tekort, maar dat past niet op die dinky toy zonder de tekststicker te verplaatsen en wordt zowat de hele zijkant gestripet.... 0098


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Berichten over de aanbesteding verkeerspolitie voertuigen verplaatst naar het reeds bestaande topic. http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=91892

DiNozzo
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


JvdG

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 15
Wat vinden jullie hiervan:

https://www.ford.com/fordpoliceinterceptor/
Overigens worden ze geleverd met OGS.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Wat mij betreft mogen die zo naar Nederland gehaald worden maar dat is met alles wat beter is qua signalering als wat er nu in Nederland rondrijd.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Senior GGP

  • Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Back the Blue
Citaat van: JvdG link=msg=1472262 date=1483795025
Wat vinden jullie hiervan:

https://www.ford.com/fordpoliceinterceptor/
Overigens worden ze geleverd met OGS.

Stop de aanbesteding maar gewoon.
Dit zou het moeten zijn als je het mij vraagt.  :D