Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 658385 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Welke merken hebben ze allemaal ingeschreven dan?

En HIT, welk merk zijn de weggeefprijzen?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Citaat van: silque link=msg=1472707 date=1483952336
Welke merken hebben ze allemaal ingeschreven dan?

Ik weet dat Mercedes en Opel ook hadden ingeschreven, alleen op het moment dat alles in 1 pakket moest komen hebben deze twee zich iig teruggetrokken.
Zoals denk ik wel een algemeen bekend geheim was de vorige aanbesteding ook gewoon geschreven op PON pappier ( geschreven zodat er maar 1 de aanbesteding kon doen omdat deze alles kon leveren vanuit zijn eigen toko ).

Citaat van: silque link=msg=1472707 date=1483952336
En HIT, welk merk zijn de weggeefprijzen?
Weggeefprijzen noem ik tegen productiekosten. Als ik mijn dealer moet geloven zit er ongeveer 14.000 verschil in als wij als burger hetzelfde voertuig zouden willen aanschaffen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Citaat van: HIT link=msg=1472842 date=1483979680
Ik weet dat Mercedes en Opel ook hadden ingeschreven, alleen op het moment dat alles in 1 pakket moest komen hebben deze twee zich iig teruggetrokken.
Zoals denk ik wel een algemeen bekend geheim was de vorige aanbesteding ook gewoon geschreven op PON pappier ( geschreven zodat er maar 1 de aanbesteding kon doen omdat deze alles kon leveren vanuit zijn eigen toko ).

Vijf ambtenaren ontslagen na omkoopschandaal auto's
Defensie en de politie hebben vijf ambtenaren ontslagen die betrokken waren bij het omkoopschandaal rond auto-importeurs Pon en Peugeot.

Dat hebben de organisaties aan RTL Z bevestigd. Onder de ambtenaren is een voormalig wagenparkbeheerder van Defensie, die volgens justitie voor tienduizenden euro's aan giften ontving.

De ambtenaren, drie van Defensie en twee van de politie, moeten dit jaar ook nog voor de strafrechter komen, terwijl Pon en Peugeot afgelopen jaar voor miljoenen euro's strafvervolging hebben afgekocht. In juni wordt een voorbereidende zitting gehouden.

Advocaat Bas Martens en zijn kantoorgenoot Carene van Vliet staan de oud-wagenparkbeheerder en een ex-medewerker van de politie bij. Advocaat Michael Ruperti staat twee burgermedewerkers van Defensie bij die zijn ontslagen, maar daar beroep tegen hebben aangetekend.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Citaat van: HIT link=msg=1472686 date=1483925160
Hoofdzakelijk door onderhoud en het veelvuldig moeten vervangen van motoronderdelen.
Daarmee komen de kosten 4.5% hoger uit dan bij losse aanbesteding van voertuigen en op/inbouw.

Het veelvuldig moeten vervangen van motoronderdelen klinkt mij als klinklare onzin.
De enige motorische problemen die wij in de afgelopen vijf jaar verspreid over 14 voertuigen hebben gehad zijn bij twee Polo'tjes iets met het vliegwiel.
Verder geen noemenswaarduge problemen, afgezien van wat normale dingen zoals een dynamo, startmotor of aircopomp.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Ik heb in voertuigen van Opel, Ford, Volvo en Volkswagen gereden voor de dienst. Ik moet zeggen dat de Volkswagens een stuk minder bij de garage staan als de andere voertuigen. Vooral Opel trok het politiegebruik erg slecht.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Het veelvuldig moeten vervangen van motoronderdelen klinkt mij als klinklare onzin.
Nou... bij die Opels kan ik me het wel vootstellen. Daar ging echt alles aan kapot.
Turbo's, versnellingsbakken, waterpomp, oliepomp, gescheurde kop, kapotte drijfstang, stuurbekrachtigingpomp, ecu enz...
En dat zijn alleen nog maar de motoronderdelen.

Wij hadden Zafira's bouwjaar 2006 met 120k op de teller en het 3e motorblok en 2e versnellingsbak.

Troep was het.
Heeft de politie heel veel geld gekost. 1 motorwissel kost b.v. al 9000 euro...

Is me zelf ook al een keer overkomen.
Reed 120 op cruise control in de 6e versnelling. Ging de motor zo-ineens op de olie lopen.
Compleet in de soep gelopen... weer dikke schade.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Citaat van: CopVR3 link=msg=1472984 date=1484037601
Nou... bij die Opels kan ik me het wel vootstellen. Daar ging echt alles aan kapot.

Ik nam aan dat dit over de huidige aanbesteding (en dus VW) ging?

V.w.b Opel herken ik je ervaringen inderdaad.
Was ook de tijd dat wij in de regio meerdere reserve voertuigen hadden omdat de betrouwbaarheid drama was
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194


Ik nam aan dat dit over de huidige aanbesteding (en dus VW) ging?

Verkeerd gelezen van me...


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Inmiddels is het bekend: de keuze is gevallen op de Mercedes B-klasse (vervanging Touran) en de Mercedes Vito (vervanging Transporter)..


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Weet het niet zeker of ik dit hier op de juiste plaats post, maar bij de nieuwe Mercedes Benzvoertuigen ziet het er op het presentatiefilmpje naar uit dat men qua signalering weer teruggaat naar Federal Signal Vama; op de B-klasse staat volgens mij een Traffic Storm, op de Vito weet ik het even niet zeker. Iemand meer info?