Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 660471 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
In ieder geval extra blauw naar voren  98uiye. Voor de rest... ben benieuwd. Het voertuig oogt een stukje kleiner als de Touran. Ik ben vooral benieuwd hoe het met de zitruimte is gesteld.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Het schijnt dat we er qua zitruimte op vooruit gaan, echter het voertuig is inderdaad stukken kleiner dan de Touran. Vooral de kofferbakinhoud scheelt enorm.
Maar ook hier geldt dat we dit niet gaan merken o.a. door technologische ontwikkelingen en functioneel omgaan met de beschikbare ruimte, ben benieuwd  :-X

Kan iemand iets vertellen over de dakset? Is dit een dual colour? Flitser naar voren is duidelijk zichtbaar, maar zitten er ook nog takedowns op? Stopbord?
Iemand een foto van het bedienpaneel?

Ik vind em niet mooi om te zien  :-[
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Het stopbord zit midden in de grijze balk geïntegreerd. Jammer genoeg is de goedkoopste optie. In het buitenland wordt deze bak gebruikt met een vol matrixbord wat opklapbaar is waarmee er meer aanwijzingen gegeven kunnen worden.
Verder zal het inderdaad wel dual color zijn.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Weet het niet zeker of ik dit hier op de juiste plaats post, maar bij de nieuwe Mercedes Benzvoertuigen ziet het er op het presentatiefilmpje naar uit dat men qua signalering weer teruggaat naar Federal Signal Vama; op de B-klasse staat volgens mij een Traffic Storm, op de Vito weet ik het even niet zeker. Iemand meer info?
Idd een traffic storm variant (zonder de camera):


Helaas wel; ook de ECU bediening vervalt zover ik in het filmpje zag. Volgens mij zit er op de Vito's een Legend achterop en voorop twee LM400's.



https://www.fedsigvama.com/en/productos/luces-de-senalizacion-prioritaria/


Bediening zo te zien een BCT2015:



Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Hmm edit mag (al) niet meer? Da's snel....

Anyway: dit zijn de grilleflitsers:
Federal Signal Vama NanoLed


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Wie weet hoe de signalering exact wordt uitgevoerd?

Ik ben nogal fan van de traffic advior en het tekstbord met meerdere teksten.
Op de hondenbus zag ik al dat hij er zat. Maar het zou me niets verbazen als ze de B-klasse vergeten.

Heelaas zat er weer zo'n snoeilelijke witte snelheidsbegrenzer onder de lichtbalk die ook nog eens voor windgeruis zorgt. Heb de functie daar nog nooit van gesnapt (als het een kabelbeveiliging is, kan dat toch ook goedkoper?)


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Heel bizar dit! Die LM400 voldoet op geen enkele wijze aan de zichtbaarheidseisen, dan alleen op papier! (Hoeveel geld zou dat certificaat gekost hebben??)
De collega's van LE hebben hemel en aarde bewogen om een fatsoenlijke lamp op de auto te krijgen, die er ook is gekomen! En nu schroeven ze dit Playmobil ding gewoon weer op de noodhulp...... :o
1:87 modelletjes:  


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Wie weet hoe de signalering exact wordt uitgevoerd?

Ik ben nogal fan van de traffic advior en het tekstbord met meerdere teksten.
Op de hondenbus zag ik al dat hij er zat. Maar het zou me niets verbazen als ze de B-klasse vergeten.

Heelaas zat er weer zo'n snoeilelijke witte snelheidsbegrenzer onder de lichtbalk die ook nog eens voor windgeruis zorgt. Heb de functie daar nog nooit van gesnapt (als het een kabelbeveiliging is, kan dat toch ook goedkoper?)

Op de B-klasse zitten er gewoon wat ledjes geïntegreerd in de lichtbalk die stop en volgen kunnen weergeven, maar geen volle matrix helaas.
(zie afbeelding in bijlage)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Op de B-klasse zitten er gewoon wat ledjes geïntegreerd in de lichtbalk die stop en volgen kunnen weergeven, maar geen volle matrix helaas.
(zie afbeelding in bijlage)

En ik dacht dat er geluisterd werd naar de collega's? Dit is eigenlijk gewoon een compromisbalkje. Er moest ergens op bezuinigd worden en helaas is dat weer het ondergeschoven kindje genaamd signalering. Ik hoop dat de koplampen nog kunnen knipperen.

Ik zit nu in een werkgebied waar we verantwoordelijk zijn voor een heel groot en druk stuk A15. Maar eigenlijk kan je met de vervanger van de Touran dus nog steeds geen ruk. Gelukkig rijden wij de noodhulp met een bus... Hopen dat daar wel over is nagedacht.