Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 658307 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
En ik dacht dat er geluisterd werd naar de collega's? Dit is eigenlijk gewoon een compromisbalkje. Er moest ergens op bezuinigd worden en helaas is dat weer het ondergeschoven kindje genaamd signalering. Ik hoop dat de koplampen nog kunnen knipperen.
Dat wel. Een aanbestedingseis was dat grootlicht automatisch gaat knipperen bij het inschakelen van blauw. Niet meer met een verstopt knopje zoals nu.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Dat wel. Een aanbestedingseis was dat grootlicht automatisch gaat knipperen bij het inschakelen van blauw. Niet meer met een verstopt knopje zoals nu.
Leuk, ‘s nachts.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Je zal het ongetwijfeld ook weer uit kunnen zetten ;).
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Je zal het ongetwijfeld ook weer uit kunnen zetten ;).
Oh vast, maar als collega’s het aan knopje niet kunnen vinden, vinden ze het uitknopje ook niet. Geen KK overdag lijkt me altijd nog beter dan wel KK ‘s nachts, maar er zal over nagedacht zijn.


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Heel bizar dit! Die LM400 voldoet op geen enkele wijze aan de zichtbaarheidseisen, dan alleen op papier! (Hoeveel geld zou dat certificaat gekost hebben??)
De collega's van LE hebben hemel en aarde bewogen om een fatsoenlijke lamp op de auto te krijgen, die er ook is gekomen! En nu schroeven ze dit Playmobil ding gewoon weer op de noodhulp...... :o

Je hebt helaas gelijk...  :-X
Van innovatie is wederom geen sprake.
Die LM400 is al 10 jaar oud volgens mij.
Is er geen andere optie eventueel in dual color?
Natuurlijk wel!!! Maar die EU goedkeuring he.  :-[


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Ik schrik een beetje van deze reacties, ik begrijp dus dat de balk qua zichtbaarheid gewoon ruk is?
Is dit nu wel of geen dual colour? Ik zie geen oranje namelijk, alleen blauw.

Ik ben ook benieuwd of iemand een toelichting kan geven van de knopjes op de afstandsbediening, sirene hard en zacht maak ik er nu van?  :-\
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Is er geen andere optie eventueel in dual color?
Natuurlijk wel!!! Maar die EU goedkeuring he.  :-[
Het is geen mooi pitje maar de Movia SL is ook een tijd in dualcolor door de politie gebruikt. De balk achterop zal ook in dual color uitgerust zijn neem ik aan, net zoals de lampenset op de B-klasse.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
hmm, ik heb veel klachten gehoord over de omhoog komende bordjes. o.a. over het niet werkzaam zijn bij koude temperaturen.
Het stopbordje dat er nu in zit lijkt mij veel te klein om goed zichtbaar te zijn.
Wat mij betreft houden we de balken die er nu op zitten. Die zijn toch zo slecht nog niet ;)


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Het stopbordje dat er nu in zit lijkt mij veel te klein om goed zichtbaar te zijn.
Wat mij betreft houden we de balken die er nu op zitten. Die zijn toch zo slecht nog niet ;)

Dat is whelen. Dus modiforce. De touran voor de honden zal de nieuwe platte whelen balk hebben. De beste die tijdens de testen gemonteerd was. Ook op de octavia en passat. Heel plat en een dikke bak licht.
Die op de mercedessen zijn ruk. Echt ruk.

Men snapt het niet.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Wat is er precies ruk aan? De licht opbrengst?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.