Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 658499 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Dat is whelen. Dus modiforce. De touran voor de honden zal de nieuwe platte whelen balk hebben. De beste die tijdens de testen gemonteerd was. Ook op de octavia en passat. Heel plat en een dikke bak licht.
Die op de mercedessen zijn ruk. Echt ruk.

Men snapt het niet.
Is dat de nieuwe liberty 2? Daar heb ik de proefversie van gezien en heb dr nog wel ergens een fototje van. Dat is echt een mooie balk geworden!
wat er nu op zit, maar dan de helft aan hoogte, exact dezelfde opties met nog extra flitsers naar voor en achter  0098


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Dat is whelen. Dus modiforce. De touran voor de honden zal de nieuwe platte whelen balk hebben. De beste die tijdens de testen gemonteerd was. Ook op de octavia en passat. Heel plat en een dikke bak licht.
Die op de mercedessen zijn ruk. Echt ruk.

Men snapt het niet.
Gaat die Whelen ook op de Audi's komen?


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Ik ben ook benieuwd of iemand een toelichting kan geven van de knopjes op de afstandsbediening, sirene hard en zacht maak ik er nu van?  :-\
Op basis van filmpjes, reviews op internet en de controllers die in de Tourans op mijn academie zitten kom ik tot het volgende lijstje:



Let op: sommige weet ik zeker, anderen zijn logica en sommige zijn eigen invulling. Daarnaast kan ik me voorstellen dat ze bij de politie sommige knoppen aanpassen (want bijv. stop voor/achter en volgen zitten er nu niet op). 98uiye


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Ik mis hierbij de functie voor amber 360?


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Ik mis hierbij de functie voor amber 360?
Zijn niet alle LED's dual color? Want in dat geval heb je gewoon 360 graden amber, evenals je 360 graden blauw hebt.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Zijn niet alle LED's dual color? Want in dat geval heb je gewoon 360 graden amber, evenals je 360 graden blauw hebt.
Het ging mij om het bedienpaneel. Maar voor de lichtbalk weet ik het overigens ook niet zeker.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Het ging mij om het bedienpaneel. Maar voor de lichtbalk weet ik het overigens ook niet zeker.
Als je op dit bedieningspaneel kiest voor Traffic advisor: alternerende verlichting dan heb je exact hetzelfde patroon als de huidige amber verlichting op de Touran. Sterker nog, in de balk van de B-klasse zit meer amber dan de 4 pitjes op de Touran. ;)


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Wat is er precies ruk aan? De licht opbrengst?
Idd. Die hockeypuk op de vito is 1 voorbeeld. Komt geen licht af. Zitten al 10+ jaar op de motoren en soms op onopvallende autos en de oude LE volvos.
Rommel. Echt een enorme stap terug.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Even afwachten tot we er in de praktijk mee rijden, maar als dat echt zo is vind ik dat we dit wel massaal moeten melden. We zijn qua blauw nu al slecht zichtbaar, veiligheid voorop.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


flowcop

  • Gen. GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Idd. Die hockeypuk op de vito is 1 voorbeeld. Komt geen licht af. Zitten al 10+ jaar op de motoren en soms op onopvallende autos en de oude LE volvos.
Rommel. Echt een enorme stap terug.

Is er al definitief besloten dat deze signalering ook op de voertuigen komt?
Eenheid Zeeland-West Brabant - District Hart van Brabant