Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 658649 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Is er al definitief besloten dat deze signalering ook op de voertuigen komt?

De Vito is compleet met deze opbouw de aanbesteding in gegaan en daar is akkoord op gegeven door de Nationale Politie. Dus voor zover ik weet: Ja :)
Ik heb kort geleden een Vito in GTA gemaakt met de Federal Signal signalering erop. Of de patronen kloppen weet ik niet 100%.































MartinJ

  • daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Idd een traffic storm variant (zonder de camera):


Helaas wel; ook de ECU bediening vervalt zover ik in het filmpje zag. Volgens mij zit er op de Vito's een Legend achterop en voorop twee LM400's.



https://www.fedsigvama.com/en/productos/luces-de-senalizacion-prioritaria/


Bediening zo te zien een BCT2015:



Het is toch niet te hopen dat de boel zou ingebouwd wordt als op de whatsapp afbeelding te zien is. De bediening van de dakset zit laag op de midddenconsole en dat betekent dus dat de bestuurder zijn blik helemaal naar beneden moet richten als het paneel beiend wordt. Dit is niet bevordelijk voor de veiligheid. Natuurlijk kan de bijrijder het apparaat bedienen, maar er zijn zat gevallen te bedenken dat die er niets is.
Het paneel moet voor de chauffeur in het zicht zitten.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Weet iemand per wanneer de auto's überhaupt in het straatbeeld verschijnen? Ik weet dat ze eerst de voorraad VW opmaken, maar hoe groot is die voorraad?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Runner

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Weet iemand per wanneer de auto's überhaupt in het straatbeeld verschijnen? Ik weet dat ze eerst de voorraad VW opmaken, maar hoe groot is die voorraad?

Voor wat betreft de Audi's voor de LE begreep ik medio 2018..
Van de Mercedes heb ik geen idee, er worden in ieder geval nog dagelijks Tourans afgeleverd.. maar hoe groot die voorraad is..


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Weet iemand per wanneer de auto's überhaupt in het straatbeeld verschijnen? Ik weet dat ze eerst de voorraad VW opmaken, maar hoe groot is die voorraad?

Dat is geen voorraad opmaken...
De aanbestedingen zijn gericht op aantallen af te leveren voertuigen, dus die cijfers moeten gehaald worden.
Planning voor de eerste B klasse is eind mei / begin april.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Het is voor fabrikanten en importeurs veel te duur om er (grote) voorraden op na te houden; er wordt bijna uitsluitend op bestelling geproduceerd.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
In dit geval zal dat meevallen André, vooral omdat het niet een speciaal voertuig is van Mercedes maar een standaard pakket is dat men al produceert.
Met het enige verschil van signalering, maar de voorbereidingen liggen er allemaal al in af fabriek in tegenstelling tot de Tourans.
Eigenlijk hetzelfde als met de VW en Mercedes bussen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Ik weet nog niet zo goed wat ik van de B-klasse moet vinden. De voorkant is mooi, maar achter is hij mede door de striping een beetje... apart.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Precies mijn gedachten DiNozzo, doet me heel erg denken aan de Renault Master oid. Vind de huidige transporter een stuk mooier om te zien.
Ook schrik ik wel van de signalering op de Mercedes, wat is die karig zeg!

Iemand enig idee wanneer de eerste nieuwe voertuigen in het wild voorbij komen?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.