Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 661213 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Kan het kloppen dat er geen groene lamp meer op zit? Weet ook iemand wat de reden is dat er deuren aan de achterkant zitten in plaats van een klep (die overigens in de regen erg handig kan zijn 098uo)
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Precies mijn gedachten DiNozzo, doet me heel erg denken aan de Renault Master oid. Vind de huidige transporter een stuk mooier om te zien.
Ook schrik ik wel van de signalering op de Mercedes, wat is die karig zeg!

Ik vind de verlichting op de Touran nou ook niet heel denderend. De B-klasse heeft tenminste nog extra blauw naar voren. Nu in de praktijk nog zien hoeveel licht er vanaf komt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
De plaatjes zien er veelbelovend uit, het enige waar ik nog om zou kunnen vragen zijn beelden van de Vito en de B-klasse in het donker (de signalering welteverstaan) 0098


Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Het lijkt of twee buitenste gedeelten vd balk vd B-klasse erg wit lijken ipv het middelste gedeelte.

En nog steeds jammer dat er geen extra teksten op de balk zitten.

De Vito heeft dit wel en ja, ik weet het was geen eis bij de aanbesteding.

Een arrow-stick was ook geen eis maar wel handig geweest.
"Waakzaam & Dienstbaar"


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Wat is een arrow stick?

Ik ben nog steeds niet overtuigd na het zien van de foto's, maar misschien ben ik een azijnzeiker. Wat er zo in me opkomt:

- Waar zit pook van de automaat??
- Bedieningspaneel van de O&G idd erg ouderwets, op een onlogische plaats en vind het rommelig ingebouwd.
- Ik mis de carkit, zal ongetwijfeld gebruik gemaakt worden van de ingebouwde carkit van de auto. Nadeel is alleen dat ik tijdens het rijden geen nummer kan bellen, het zoeken in het telefoonboek gaat niet als je alleen bent.
- Ik mis de AED in de B klasse, komt deze op dezelfde plaats als in de Touran?
- Gevoelsmatig zitten er in de Vito veel meer spullen dan in de B klasse, maar zit er in de B klasse ook minder dan dat we in de Touran mee namen?
- Signalering is matig, gemiste kans om bijv. de spiegels niet mee te nemen.

Zodra ik hem een keer in het echt heb gezien is mijn mening wellicht helemaal bijgesteld.  :)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
De arrow stick is de set oranje lampjes in de balk achterop de vito. Je kunt deze naar links of rechts sturen. (Zit ook op de transporter)

De bediening is met de hendel aan de rechterkant van het stuur.

De carkit is inderdaad die van de auto zelf. Zoals nu ook bij de nieuwe Touran is. De bediening is op spraak of met de stuurwiel bediening. Heb er tot nu toe bij de Touran geen problemen mee gehad.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.