Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 658297 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Citroen

  • Nationale Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
  • Better safe than sorry
Kan het kloppen dat er geen groene lamp meer op zit? Weet ook iemand wat de reden is dat er deuren aan de achterkant zitten in plaats van een klep (die overigens in de regen erg handig kan zijn 098uo)

Op het bedieningspaneel zie ik links de knoppen voor O&G, met daarnaast alleen O.
Daaronder A en G, waarbij ik denk dat A voor Amber staat en G voor Groen. Dus ik denk dat die er wel op zit!
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit gelinkt worden aan welke organisatie dan ook.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Ah ok, de arrowstick is dus een traffic advisor?
Vwb het 'interne systeem' van de auto als carkit vind ik niet fijn, heb bijna 2000 contacten in mn telefoonboek staan en dat werkt niet zo lekker met scrollen/spraak.   0098

Is het dashboardkastje nu ook volgebouwd zoals in de nieuwe Tourans? Of hebben ze het schermpje maar helemaal weggelaten.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


guest16442

  • Gast
Spijtig dat ze de knopjes van de bediening niet met kleurtjes hebben gedaan. Dat werkt toch een stuk intuïtiever...


black_ice_360

  • Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 246
Spijtig dat ze de knopjes van de bediening niet met kleurtjes hebben gedaan. Dat werkt toch een stuk intuïtiever...

Had precies dezelfde gedachte. Bij een O&G rit druk je nu vaak gewoon op het rode of blauwe knopje. Wordt toch even wennen als ik straks op de lettertjes moet gaan letten.


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Had precies dezelfde gedachte. Bij een O&G rit druk je nu vaak gewoon op het rode of blauwe knopje. Wordt toch even wennen als ik straks op de lettertjes moet gaan letten.

Is ook een kwestie van gewenning. Wij hebben nog voertuigen die met (ongeveer) dit systeem zijn uitgerust en heb nog nooit per ongeluk het verkeerde knopje ingedrukt.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Even met een blauwe markeerstift over het knopje? e050


ruben08116

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 316
Ligt het aan mij of is die Koplamp Knipper op de nieuwe voertuigen extreem traag..?

Ik heb op de foto's die ik nu heb gezien nog geen knopje voor het motor doorloopsysteem ontdekt. Ik neem aan dat deze wel aanwezig is aangezien het volgens mij een eis was in de aanbesteding?


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Vandaag gehoord dat alle nieuwe voertuigen die besteld worden uit de nieuwe aanbesteding komen. Dat betekent dat we over zo'n 3 maanden de eerste Mercedessen in het wild gaan zien en horen.
Is de sirene eigenlijk gelijk gebleven?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Ik hoop op optisch bedrog, maar deze B -klasse ziet er zo wel erg klein uit.  e050

Op papier valt het op zich wel mee, maar er is wel een duidelijk verschil.

Links de Touran, rechts de B-klasse.

"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein