Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 658553 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
En de interieurmaten...

"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
En de kofferbakinhoud niet te vergeten, 1980 liter bij de VW Touran vs 1545 liter bij de Mercedes B klasse................  e050
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


ikbenben112

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
  • Technicus hoogspanning, Manschap B
En de kofferbakinhoud niet te vergeten, 1980 liter bij de VW Touran vs 1545 liter bij de Mercedes B klasse................  e050

Hoeft niet eens nadelig te zijn, alles draait om een silmme en ergonomische indeling.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Dat is zeker waar, alhoewel 440 liter behoorlijk scheelt. Dat is gewoon 25% minder inhoud!
Maar wie weet, ben erg benieuwd.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


black_ice_360

  • Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 246
Mooi dat de baas voor Mercedes heeft gekozen hoor, alleen zo jammer van de B klasse. Bij de bekendmaking werd volop gesproken door de leiding over de uitstraling die de collega's hierin zouden hebben.. nou, dat is praktisch waar voor elke Mercedes behalve de B klasse. Ook puur praktisch gezien, waarom altijd hatchbacks voor de politie? Mercedes heeft veel mooie sedans, waarbij je de kofferbak heel praktisch in kan delen en je niet hoeft te werken met lades etc Gewoon klep open en pakken. Zal uiteraard wel weer een kostenplaatje zijn. Bij VW leek een Tiguan me bijv ook veel praktischer als politieauto dan een Touran. Maar gaan het zien!


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Ook puur praktisch gezien, waarom altijd hatchbacks voor de politie? Mercedes heeft veel mooie sedans, waarbij je de kofferbak heel praktisch in kan delen en je niet hoeft te werken met lades etc
Dat is maar net wat je onder praktisch verstaat. Ik vind de manier zoals het nu ingedeeld is (met lades) veel praktischer dan alles los in aparte vakken, in de kofferbak van een sedan.


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Mooi dat de baas voor Mercedes heeft gekozen hoor, alleen zo jammer van de B klasse. Bij de bekendmaking werd volop gesproken door de leiding over de uitstraling die de collega's hierin zouden hebben.. nou, dat is praktisch waar voor elke Mercedes behalve de B klasse. Ook puur praktisch gezien, waarom altijd hatchbacks voor de politie? Mercedes heeft veel mooie sedans, waarbij je de kofferbak heel praktisch in kan delen en je niet hoeft te werken met lades etc Gewoon klep open en pakken. Zal uiteraard wel weer een kostenplaatje zijn. Bij VW leek een Tiguan me bijv ook veel praktischer als politieauto dan een Touran. Maar gaan het zien!

Ik ben een van de collega’s welke als testpiloot heeft mogen optreden. De b-klasse is een prima keus. C-klasse mischien beter, maar die heeft mercedes niet ingestuurd. Er waren divere lage station voertuigen aanwezig van diverse merken. Echter missen die gewoon een stuk gebruiksvriendelijkheid voor het werk.


black_ice_360

  • Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 246
Ik ben een van de collega’s welke als testpiloot heeft mogen optreden. De b-klasse is een prima keus. C-klasse mischien beter, maar die heeft mercedes niet ingestuurd. Er waren divere lage station voertuigen aanwezig van diverse merken. Echter missen die gewoon een stuk gebruiksvriendelijkheid voor het werk.

Aha, dan weet jij er vast meer van. Is dat vrije keus geweest, welk model een merk kon insturen, of zaten daar ook bepaalde eisen aan. Ik kan me voorstellen dat een c-klasse, zoals jij al zegt, ook ver zou komen in een eventuele test. Zelfde geldt voor eventuele Suv modellen van bijvoorbeeld BMW of Audi (en dan niet zo'n enorme bak, maar bijv een X3 ofzo). Het lijkt wel of de politie gewoon standaard een voor het publiek vriendelijk uitziende 'gezinsauto' wil rijden. Terwijl juist een model X3 (of de Tiguan bij VW) door zijn instaphoogte, hoog op de banden (zodat je nog weleens een stoepje kan pakken en goed overzicht hebt op de weg) mij ideaal lijken. Deden dit soort modellen wel mee, of waren het van te voren eigenlijk allemaal 'gezinsauto's' die de test ingingen?


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Als ze een C-klasse hadden ingestuurd waren ze nooit de goedkoopste geworden.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Als ze een C-klasse hadden ingestuurd waren ze nooit de goedkoopste geworden.

Waarom denk je dat er zo ontiegelijk veel C klasses rijden? Omdat ze stunten met de leaseprijzen....
Alles kan.... alleen grijs politie Nederland wil geen lage instap.... hogere prioriteit als rijgedrag.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !