Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 660496 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Was 1 scherm voor zowel navigatie als bevragingen niet een betere oplossing geweest? Het werkt ook in de E-klasse ambulances:

https://www.youtube.com/watch?v=QzR6mVuo6dg


(Ambuchannel 112)
Alsjeblieft niet :-\


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Is er iemand die Orion / BVI-IB in het voertuig uberhaupt gebruikt? Hier in het BT (en eigenlijk district) zie ik het nooit in gebruik.


Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Weet iemand nog of er een AED in de dienstauto’s komt?

Ik zag hem niet in het filmpje.
"Waakzaam & Dienstbaar"


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Is er iemand die Orion / BVI-IB in het voertuig uberhaupt gebruikt? Hier in het BT (en eigenlijk district) zie ik het nooit in gebruik.
Sinds enige maanden gebruiken wij Orion voor inmelden, meldingen, statussen, rapporteren etc. Zeer positief over!

BV-IB gebruik ik ook veel, doe tijdens het rijden eigenlijk nooit bevragingen via m'n telefoon. Collega's zie ik ook vrijwel altijd bevragingen op de MDT doen.


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Bij ons word de mdt ook maximaal gebruikt. Daarnaast is een scherm is het midden wel handig als je solo bent toch.


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Weet iemand nog of er een AED in de dienstauto’s komt?

Ik zag hem niet in het filmpje.
ik ga er van uit van wel, denk alleen zelf dat de AED's die nu in de tourans zitten over gaan naar de nieuwe voertuigen. Een AED kost bij mijn weten niet minder dan 1000 euro.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Sinds enige maanden gebruiken wij Orion voor inmelden, meldingen, statussen, rapporteren etc. Zeer positief over!
Bedoel je dan niet de 'meldkamer module' van CityGIS? Die is hier nog niet actief helaas.


Citaat
BV-IB gebruik ik ook veel, doe tijdens het rijden eigenlijk nooit bevragingen via m'n telefoon. Collega's zie ik ook vrijwel altijd bevragingen op de MDT doen.

Bij ons word de mdt ook maximaal gebruikt. Daarnaast is een scherm is het midden wel handig als je solo bent toch.
Grappig dat er zoveel verschil in het gebruik er van zit. :)


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Bedoel je dan niet de 'meldkamer module' van CityGIS? Die is hier nog niet actief helaas.
CityGIS gebruiken wij op dit moment alleen voor navigatie. Voorheen ook voor de melding (kladblok) maar voor meldingen etc gebruiken we nu dus Orion.

Op Google een foto kunnen vinden: klik (Bron: Facebook Politie Amsterdam). In onze eenheid hebben we alleen niet die knop 'Post', weet ook niet waar die voor is.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Thanks! Deze is nieuw voor mij.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Weet iemand nog of er een AED in de dienstauto’s komt?

Ik zag hem niet in het filmpje.

Jahoor de AED's blijven gewoon in de dienstauto's zitten! Reden dat je hem in het filmpje niet ziet is omdat de AED door de eenheid wordt verstrekt, kortom... die krijg je pas op het team en wordt vaak uit de 'oude' dienstauto gehaald.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.