Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 658509 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
In onze eenheid hebben we alleen niet die knop 'Post', weet ook niet waar die voor is.

In Mobipol kon je hiermee berichten naar andere eenheden of naar de meldkamer sturen. Een soort DM's :D

Geen idee of dit nog steeds werkt, zal morgen eens kijken.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
CityGIS gebruiken wij op dit moment alleen voor navigatie. Voorheen ook voor de melding (kladblok) maar voor meldingen etc gebruiken we nu dus Orion.

Op Google een foto kunnen vinden: klik (Bron: Facebook Politie Amsterdam). In onze eenheid hebben we alleen niet die knop 'Post', weet ook niet waar die voor is.

Ik dacht dat we de nationale politie waren  ;)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
In Mobipol kon je hiermee berichten naar andere eenheden of naar de meldkamer sturen. Een soort DM's :D Geen idee of dit nog steeds werkt, zal morgen eens kijken.
Klinkt op zich handig maar mis het niet moet ik zeggen. Communiceren met collega's over een melding kan in Orion natuurlijk door de tussenrapportages die de gekoppelde eenheden mee kunnen lezen.


Ik dacht dat we de nationale politie waren  ;)
Nou ook binnen de eenheden zit nog veel verschil hoor. Toen wij gingen testen met Orion waren we helemaal enthousiast over het systeem. Later kwamen we erachter dat een ander district binnen onze eenheid al een kleine 5 jaar met dit systeem werkte 0098


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Klinkt op zich handig maar mis het niet moet ik zeggen. Communiceren met collega's over een melding kan in Orion natuurlijk door de tussenrapportages die de gekoppelde eenheden mee kunnen lezen.

Het zit er inmiddels niet meer op bij ons, het werd ook nooit gebruikt. Alleen om af en toe even een groet uit te brengen of met Kerst als het OC graag wilde dat een eenheid wat eten ging halen, haha.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Je kan nog altijd wel rechtstreeks een bericht sturen via de C2000 apparatuur naar een ander apparaat. Moet je wel in SMS-style typen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


K9 Handler

  • Zelfstandige / Hondengeleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
  • Justice is coming and Hell's coming with me
Klein vraagje? Als de Mercedes zijn intree doet gaan de Volkswagens dan er gelijk uit?

De reden dat ik dit vraag is dat ik rustig aan het kijken ben naar een nieuwe hondenauto. Ik ben dan opzoek naar een VW Transporter die nog volop is opgebouwd. het gaat mij voornamelijk om het airco systeem voor de honden.

Michel


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Klein vraagje? Als de Mercedes zijn intree doet gaan de Volkswagens dan er gelijk uit?

De reden dat ik dit vraag is dat ik rustig aan het kijken ben naar een nieuwe hondenauto. Ik ben dan opzoek naar een VW Transporter die nog volop is opgebouwd. het gaat mij voornamelijk om het airco systeem voor de honden.

Michel
Nee.

Voertuigen gaan vervangen worden wanneer noodzakelijk. (Leeftijd, km stand, schade)


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Is al bekend wanner de volgende percelen worden gegund? (motoren, terreinvaardige voertuigen enz.).


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
De motoren zijn al gegund. Zijn de Yamaha MT-07 Tracer en BMW R1200RT geworden.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Nee.

Voertuigen gaan vervangen worden wanneer noodzakelijk. (Leeftijd, km stand, schade)

ben benieuwd hoe snel ze geleverd gaan worden en hoeveel per maand. Er zijn momenteel al meerdere "nieuwe" tourans die op de lijst voor vervanging staan, en dan nog niet over de oudere tourans gesproken.