Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 660911 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Dat is eenvoudig te verhelpen door de radio terug te plaatsen in de oudere modellen  098uo  998765
Senior GGP / Oost-Brabant


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
iets wat je ziet is dat veel agenten toch liever in het nieuwe model touran rijden dan in het oude model. Op sommige teams zijn deze nieuwe tourans na 2 jaar al aan vervanging toe 200.000+ km, terwijl de oudere tourans van die teams ruim een jaar ouder zijn maar wel minder kilometers hebben.

Klopt, ligt idd aan de radio. Wij hebben een voertuig wat in 14 maanden 200.000 km heeft gereden.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Jelmer99

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 27
  • Zeeuws-Vlaming
Toch vreemd, aangezien bij elk bureau er wel minstens een paar Tourans staan voor de noodhulp?
Wordt de ene dan meer gebruikt dan de ander?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Meestal heb je 1 of meerdere auto's die gelabeld zijn voor de noodhulp. Die worden alleen daarvoor gebruikt. De overige Tourans zijn dan voor de wijkzorg tenzij de noodhulp een auto defect heeft.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Bij ons is dat labeltje 'de nieuwste auto('s) is/zijn van de noodhulp'.  :P


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Bij ons is dat labeltje 'de nieuwste auto('s) is/zijn van de noodhulp'.  :P
Inderdaad. Zo werd het ons ook gepresenteerd. Echter blijken we met de nieuwe auto zoveel kilometers te maken (rijdt 24/7) dat we er nu absoluut GEEN noodhulp meer mee mogen rijden. Eerst de oude bakken 'oprijden' dus....


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Ik zag ergens een reactie hier op de twee pitjes op de vito bus voorop. Hoorde afgelopen week dat de bus was gepresenteerd met hogere en betere pitjes. Maar de politie vond dat dan de bus te hoog werd en moesten dus kleinere op.


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Ik zag ergens een reactie hier op de twee pitjes op de vito bus voorop. Hoorde afgelopen week dat de bus was gepresenteerd met hogere en betere pitjes. Maar de politie vond dat dan de bus te hoog werd en moesten dus kleinere op.

Vreemd, aangezien de transporter in de basis 8 centimeter hoger is én de pitjes aan de voorkant hoger zijn dan die van de mercedes.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Over de signalering gesproken, gister een spoedrit over de snelweg moeten rijden rond 17:30 uur. Strakblauwe lucht en zonnig, maar ondanks dat de zon nog niet écht laag stond zag werkelijk waar niemand mij aankomen. Zelfs met de knipperende koplampen aan tientallen linksrijders die pas na 10 sec vegen doorhadden dat ik achter ze reed met spoed.

Nu ligt dat niet alleen aan de signalering, maar die is hier wel van grote invloed op. Ben benieuwd hoe dat met de nieuwe voertuigen gaat zijn.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Dat zit hem meer in het spiegelgedrag van de meeste schapen/automobilisten op de Nederlandse snelwegen. Ik rij zeer regelmatig spoedritten in de nacht waarbij de signalering van de Volvo uitstekend is, maar zelfs bij het gebruik van knipperend grootlicht schuiven ze gewoon 100 meter voor je een baantje op. En dat is stevig remmen als je 210+ rijdt...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein