Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 661119 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Dat zit hem meer in het spiegelgedrag van de meeste schapen/automobilisten op de Nederlandse snelwegen. Ik rij zeer regelmatig spoedritten in de nacht waarbij de signalering van de Volvo uitstekend is, maar zelfs bij het gebruik van knipperend grootlicht schuiven ze gewoon 100 meter voor je een baantje op. En dat is stevig remmen als je 210+ rijdt...

Mee eens. Spiegelgedrag is slecht.  :-X
Maar meer licht maakt zeker verschil.
Aan de sirene heb je weinig tot niks buiten de bebouwde kom.

Heb jij het trouwens over de huidige opvallende Volvo V70?
Die signalering voldoet aan de eisen maar uitstekend kan ik het niet noemen.  ::)
De opvallende Passat biTDI komt wel in de buurt.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Haha, daar ben ik het mee eens. Maar zeker door de hoogte vind ik het enkele pitje 's nachts goed zichtbaar en daarnaast maak ik veelvuldig gebruik van groot licht.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Mee eens. Spiegelgedrag is slecht.  :-X
Maar meer licht maakt zeker verschil.
Aan de sirene heb je weinig tot niks buiten de bebouwde kom.

Heb jij het trouwens over de huidige opvallende Volvo V70?
Die signalering voldoet aan de eisen maar uitstekend kan ik het niet noemen.  ::)
De opvallende Passat biTDI komt wel in de buurt.

Meer licht icm feller licht. Naar mijn mening heb je het beste aan een balk met hetzelfde patroon als de nieuwe Volvo van MMT 03 of de TS'en van Rotterdam-Rijnmond, maar die LED's ook gelijk een stuk feller en dan heb je het meeste al bereikt. Ledjes in de grill, maar vooral ook in de spiegels aangezien dat een hoop scheelt in de spiegel van je voorligger. Intersection LED's ook welkom.

Maar maak die LED's, voornamelijk in de lichtbak feller overdag, is echt een wereld van verschil.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Dat zit hem meer in het spiegelgedrag van de meeste schapen/automobilisten op de Nederlandse snelwegen. Ik rij zeer regelmatig spoedritten in de nacht waarbij de signalering van de Volvo uitstekend is, maar zelfs bij het gebruik van knipperend grootlicht schuiven ze gewoon 100 meter voor je een baantje op. En dat is stevig remmen als je 210+ rijdt...

Ben het maar deels met je eens, spiegelgedrag is inderdaad slecht maar door een hogere attentiewaarde dwing je bestuurders te spiegelen en dus op tijd ruimte te maken.
Ik zie een wezenlijk verschil tussen een spoedrit tijdens zonlicht of niet, sirene heb je idd niks aan boven de 100 km/u.

Overigens vind ik de Volvo's helemaal niet zo uitstekend qua signalering én hoor je het KK bij donker niet te gebruiken. Juist omdat het de attentiewaarde verlaagt (men ziet blauw niet, maar alleen het 'asociale' geknipper van groot licht).
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Zou meer blauw toevoegen in de balk echt veel zin hebben? Als je hem nu niet ziet helpen die 4 extra flitsers ook niet. Echt heel veel feller gaat het er niet op worden. Alleen de hoogte in zou werken.

Te fel is in de nacht zeker niet fijn. Dan zie je de rest niet meer. Vooral niet de agent die ernaast staat. Die is dan erg snel plat ;)

een set extra flitsers op een andere plaats zoals spiegels en dashboard kan ik me wel in vinden. Dan zit het blauw op een andere lokatie voor de dode hoeken. Op de snelweg heb je denk ik niet mega veel aan je intersection (misschien bij fendoff als er nog iets achter je staat) maar dan hoort hij eigenlijk amber te zijn. In stedelijk gebied lijkt me dat wel een vooruitgang.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Ik denk idd dat de oplossig niet zit in meer blauw in de balk, de oplossing zit in meer blauw op andere plaatsen. Denk dan aan de spiegels en/of dashboard zoals bij de ambulance.
Ook de koplampen in wig-wag gaat veel schelen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Zou meer blauw toevoegen in de balk echt veel zin hebben?

Te fel is in de nacht zeker niet fijn. Dan zie je de rest niet meer.

Natuurlijk wel....
Vergelijk eens wat je eerder ziet in stedelijk gebied. Een tankautospuit van de Amsterdamse brandweer en een van de Rotterdamse....
Een klein oppervlak valt snel weg achter een bus, tram of overig verkeer.

Als we in Nederland nou eens naar de rest van de wereld kijken.
Whelen en de andere signalerigsboeren leveren ook smart-control systemen die via de OBD op het canbus van het voertuig aangesloten worden.
Zo kun je alles programmeren wat je wilt. Deur open, flitsers uit. P stand, KK uit en ga zo maar verder....

Iemand al eens nagedacht om de take downs in de lichtbalk mee te laten knipperen overdag?





 
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig




Even heel gek gezegd maar als ik minister van V&J zou zijn zou ik serieus willen weten of bovenstaand voertuig ook voor een redelijke prijs in Nederland geleverd zou kunnen worden zoals in de video te zien is. En mocht dat het geval zijn dan zou ik ze per direct naar Nederland halen en zou dit de nieuwe politieauto worden wat mij betreft. Ja het zal wennen zijn voor een hoop maar als het in Amerika werkt waarom zou het dan niet in Nederland werken. Ik zou het in ieder geval een hele vooruitgang vinden en schijt aan het kantoorvolk dat er meer licht op zit dan wat hun denken goed te vinden voor een politieauto.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Drenthe_Roden

  • Geïnteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
https://instagram.com/p/Bi_yODkAe7l/

De uitrol van de hondenbusjes is in ieder geval begonnen.

(Instagram: @politienoordnederland )
Eerst zien, dan geloven.


Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
https://instagram.com/p/Bi_yODkAe7l/

De uitrol van de hondenbusjes is in ieder geval begonnen.

(Instagram: @politienoordnederland )


Ik kan het niet zien; heb geen Instagram account. En dat wil ik ook niet. 0098
"Waakzaam & Dienstbaar"