Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 661748 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Ik zag vorige week nog een transportje Tourans richting Lelystad gaan voor Midden Nederland. Alle kentekens begonnen met RR. Kennelijk is de voorraad toch nog niet helemaal op.

Dat zullen dan ver de laatste zijn. Wij hebben bij ons al sinds april een touren staan met RR.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


flowcop

  • Gen. GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Recent gehoord dat er nog 75 Tourans stonden (landelijk). Deze zullen inderdaad bijna allemaal al geleverd zijn aan de teams... In oktober verwachten wij de eerste Mercedes op ons team, district Hart van brabant (ZWB).
Eenheid Zeeland-West Brabant - District Hart van Brabant


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Wij zouden in juni onze eerste Mercedes krijgen, nog steeds niks gezien.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Ik heb via het wis gehoord dat er een aantal klaar staan, maar dat er een probleem met de motor/software ia.
Digitaal onderzoek


Wolfs

  • HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Ik heb via het wis gehoord dat er een aantal klaar staan, maar dat er een probleem met de motor/software ia.
Begint de ellende nu al... We hebben er nog geen meter in gereden 😔
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Ik heb in het wis gehoord dat de B klasses terug moeten ivm sjoemelsoftware. En dat daarom de BT’s die al meerdere B klasses waren beloofd ze nog steeds niet hebben. Inmiddels rijden er bij ons tourans van 2 jaar oud met 3 ton op de klok op hun laatste adem.

Sterker nog, ik heb begrepen dat er nwe Tourans besteld (!) zijn omdat Mercedes niet aan de leververplichting kan voldoen op dit moment.

Neem daar bij dat de B klasse nu niet meer leverbaar is met de motorisering die uit de aanbesteding gekomen is en het probleem is geboren volgens mij. Ben benieuwd met welke creatieve oplossing we komen (of, want het blijft politie, ons laten afschepen).


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Laten we vooral proberen het bij de feiten te houden, nu is alles van horen zeggen en uit het WIS. Mix daar wat emoties bij (Mercedes kan de motor uit de aanbesteding niet meer leveren) en je hebt een compleet verhaal.
Dit laatste is overigens niet waar, de motor is in Nederland uit de consumentenmarkt gehaald.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Vanmiddag een vrachtwagen tegen gekomen die geladen was met 4 volledig opgebouwde en uitgeruste B-klasse's. Waren nog niet voorzien van kenteken. Dan zal men dus toch al begonnen zijn met de uitlevering van de nieuwe auto's. Dus binnenkort bij u thuis  ;) 098uo
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Ik hoorde deze week ook van iemand van facilitair dat er nieuwe Tourans zijn besteld omdat Mercedes niet aan de leverplicht kan voldoen, schijnbaar problemen met de voertuigen of de opbouw. Of dat nou een gerucht is of een feit is mij onbekend.
Volgende week spreek ik iemand van het wagenpark en zal ik e.e.a. navragen om te kijken wat er nu aan de hand is. Wordt vervolgd.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.