Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 658328 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geďnterreseerd
De foto is van de auto van de rijopleiding. :-\
"Waakzaam & Dienstbaar"


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Het is me inmiddels duidelijk, er zat inderdaad een leverstop op de Mercedes B voertuigen. Reden is idd de sjoemelsoftware, dat is nu aangepast.
Ik zeg zat, want deze week worden de voertuigen uitgeleverd met de eenheid ZWB als primeur. Vandaag worden er 6 B klasses geleverd voor de teams:

1x Middelburg
1x Bergen op Zoom
2x Goes
2x Breda

Verwachting is dat ze met een aantal weken in het 'wild' te zien zijn, ik zal proberen om vanmiddag even een foto'tje te maken en een proefrondje te rijden. De uitlevering dus echt begonnen, komende weken/maanden stromen er heel wat nieuwe voertuigen binnen. Er zijn GEEN nieuwe Tourans besteld, alles is nu Mercedes m.u.v. de hongeleiders.

Ik ben benieuwd wie ze als eerst in het wild spot  ;)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Wolfs

  • HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Ik ben benieuwd. Bij ons mag hij nu ook wel een keer komen.
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
En ze zijn er! Waarschijnlijk volgende week op de weg te zien.



Eerste ervaringen:

+ Zit prima, verhoogde gordelspanners
+ Ziet er gelikt uit, stuk sportiever dan de Touran
+ Signalering stuk feller dan ik had verwacht (al moet ik wel zeggen dat het schemerig was)
+ Bediening van de signalering is eenvoudig, duidelijk aangegeven

- Achterin is de ruimte beperkt, zeker grotere verdachtes vervoeren wordt lastig
- Kofferbakruimte een stuk kleiner, lades kleiner (minder diep)
- De sirene gaat een stuk 'trager' dan die van de Touran
- De sirene maakt altijd zn 'riedeltje' af. Voorheen kon je best even een seconde de sirene aandoen als attentie, hier gaat ie minimaal een X aantal seconden aan. Ook als je hem uitzet, maakt ie eerst zn riedeltje af voordat ie daadwerkelijk uitgaat.

Nog niet echt mee gereden, maar ben tot nu toe wel positief.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Ben zeer benieuwd! Zag vanmiddag een vrachtwagen met daarop 6 politie B-klasses op de A2 ri. Eindhoven rijden. Het uitleveren lijkt dus echt begonnen 098uo


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Benieuwd wanneer we de eerste Vito's gaan zien....


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Allemaal een extra zwart spiegeltje? Wat zou daar de reden van zijn? Mist de extra binnenspiegel?


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Allemaal een extra zwart spiegeltje? Wat zou daar de reden van zijn? Mist de extra binnenspiegel?
Lijkt alsof ze zowel links als rechts een extra zwart spiegeltje hebben. Denk dat dit voor de dode hoek is?


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Ik heb er niet op gelet, maar kan me idd niet herinneren een extra binnenspiegel gezien te hebben.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Ik heb er niet op gelet, maar kan me idd niet herinneren een extra binnenspiegel gezien te hebben.
Even de video's van de B-klasse teruggekeken (zowel van Politie als van Jan-Willen) en daar is ook geen extra binnenspiegel te zien.