Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 658333 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Kan iemand bevestigen of de B klasse achter een full text matrixbord heeft zitten? Op intranet wordt in de officiële documentatie (productsheet) hier naar verwezen, maar ik heb dit nog niet gezien??


flowcop

  • Gen. GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Kan iemand bevestigen of de B klasse achter een full text matrixbord heeft zitten? Op intranet wordt in de officiële documentatie (productsheet) hier naar verwezen, maar ik heb dit nog niet gezien??

Ik durf te zeggen dat dit waarschijnlijk om de Vito gaat ipv de B-klasse. Zo dat ik nu heb kunnen zien heeft de B-klasse enkel een stop transparant in de lichtbak zitten.
Eenheid Zeeland-West Brabant - District Hart van Brabant


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Volgens mij heeft de B-klasse alleen STOP en VOLGEN. Meer zie ik niet terug in de transparante ledjes op de lichtbalk.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Exact, dat is ook mijn gedachte. Want als ik kijk naar de bediening van de lichtbak zie ik hier geen optie toe. En ook de lichtbak zelf lijkt geen full led te hebben (al twijfel ik omdat het lijkt dat er de text FOLLOW op staat)

Echter als je de productsheet van de B klasse leest dan staat hier expliciet in dat er een meer talen display achter opzit.


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Ik heb vandaag een stukje mogen sturen met de nieuwe B klasse. Er vielen mij een aantal dingen op, zowel positieve als ook negatieve. De topsnelheid is aangenaam sneller en ook het windgeruis van de balk is veel minder. Ook zaken als zitcomfort en hoofdruimte voorin zijn prima.

Wat mij tegenviel was de stabiliteit op hogere snelheid en bij het remmen. Een paar keer stevig remmen zorgde voor het merkbaar kwispelen van de achterkant. Maar mischien dat dit beter gaat als er meer kilometers mee zijn gereden.

De inhoud van de kast achterin deed mijn wenkbrauwen frontsen, rookmaskers? Waarom?  :(
Digitaal onderzoek


guest12006

  • Gast
De inhoud van de kast achterin deed mijn wenkbrauwen frontsen, rookmaskers? Waarom?  :(

Een collega van ons heeft dat enige tijd geleden uitgezocht, blijkbaar zijn de masker bedoelt om bewoners van een brandend pand de mogelijkheid te geven om het pand veilig te verlaten. Wij mogen ze (logischerwijs) absoluut niet gebruiken om een brandend pand te betreden, dus hoe we die maskers moeten uitdelen is voor ons ook nog onduidelijk...  98uiye


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
 ;D ;D

En wanneer kunnen we de eerste Vito’s verwachten?
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


flowcop

  • Gen. GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Ik heb vandaag een stukje mogen sturen met de nieuwe B klasse. Er vielen mij een aantal dingen op, zowel positieve als ook negatieve. De topsnelheid is aangenaam sneller en ook het windgeruis van de balk is veel minder. Ook zaken als zitcomfort en hoofdruimte voorin zijn prima.

Wat mij tegenviel was de stabiliteit op hogere snelheid en bij het remmen. Een paar keer stevig remmen zorgde voor het merkbaar kwispelen van de achterkant. Maar mischien dat dit beter gaat als er meer kilometers mee zijn gereden.

De inhoud van de kast achterin deed mijn wenkbrauwen frontsen, rookmaskers? Waarom?  :(


Liggen die veiligheidshelmen nog in de voertuigen? Die heb ik in mijn 12,5 jarige carrière welgeteld 1x MOETEN dragen bij het betreden van een schip. Daarna nooit meer. Mijn inziens nemen deze dingen alleen maar veel ruimte in en als je op locaties komt waar je ze nodig hebt of verplicht moet dragen dan zullen ze daar toch wel reserve helmen hebben??
Eenheid Zeeland-West Brabant - District Hart van Brabant


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Inderdaad, veiligheidshelmen liggen er (weer) in. Ik ken een aantal locaties bij ons in het gebied waar ze verplicht zijn. En inderdaad, ze hebben reservehelmen.  ;D
Digitaal onderzoek