Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 658340 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Ik zie in de Haagse binnenstad nog dagelijkse oude Tourans rijden met kenteken serie 9-TXX-9, zowel van bureau Hoefkade als van het bureau aan de Jan Hendrikstraat (Binnenstad).
haha als dat al oud is. In Amsterdam rijden nog veel oudere rond.

7 jaar of 200.000km zijn de voorwaarden voor vervanging geloof ik. Staat op intranet.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Ben even een paar weken met vakantie geweest, maar wellicht kan ik nog wat vragen beantwoorden:

- Er zit voor zover ik weet geen full-text matrix op, er zijn in ieder geval geen bedien mogelijkheden ingebouwd
- Filmpje op intranet heb ik nog niet kunnen zien, maar hij is idd iets omslachtiger te bedienen. Is gewoon een kwestie van wennen
- Sirene en zwaailampen lopen idd nog een paar seconde 'na' als je ze hebt uitgeschakeld, m.i. zeer irritant
- Inhoud van de kast is idd twijfelachtig, sommige zaken gebruik je nooit. Stuk kleiner ook en onlogisch ingedeeld

Verder is het een prima auto die heerlijk rijdt. De landelijke vervangingseisen zijn 200.000 km of ( ik dacht) 6 jaar en 250.000 / 8 jaar voor een transporter, zeker in de stedelijke gebieden kan het even duren eer de auto's vervangen worden. Ons wijkteam heeft auto's die per 2 jaar ingeruild worden.  ::)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


guest16442

  • Gast


En hier in "actie".


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Misschien dat het aan de weersomstandigheden ligt, maar de signalering lijkt echt vele malen beter dan bij de Touran!


Runner

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Misschien dat het aan de weersomstandigheden ligt, maar de signalering lijkt echt vele malen beter dan bij de Touran!

Dat is het ook. Zelfs overdag bij droog/zonnig weer komt het blauw een stuk beter naar voren. Er zit niet alleen extra blauw in de balk aan de voorzijde, maar naar mijn mening zijn de lampen ook een stuk feller. Daarnaast vind ik de meest positieve verandering dat het voertuig toch een stuk strakker op de weg ligt dan de Touran.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Nu nog blauw in de spiegels en het zou top zijn !
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Wat zit er trouwens in de achterzijde van de lichtbalk? Links en rechts naast het transparant zit er wat maar ik kan niet zien wat.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Aan beide zijdes? Wat een onzin  e050
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Die grijze vlakken aan weerszijde van de volgtransparant zijn geen groene leds, maar loze ruimte.
De groene leds zitten als ik het me goed herinner schuin boven de volgtransparant, op de zelfde wijze als de voorkant.