Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 658366 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Als Mercedes niet meer een gelijkwaardige of betere versie kan leveren voor dezelfde prijs zal de aanbesteding ontbonden worden. Dat is natuurlijk financieel een behoorlijke aderlating en een nog grotere afgang.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Mooi voertuig geworden! We zullen ze volgend jaar zomer gaan zien op zn vroegst denk ik.

Wel mooi om te zien dat de politie in 3 jaar tijd stapsgrwijs van 140 naar 190 pk gaat. Voertuig is nog eens lichter ook. Naast de oude touran ga je het verschil wel echt merken.

Mooie volgende stap zal een B250 4matic zijn, maar only time will tell


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Ik weet trouwens niet of dexe vraag al gesteld is, ik kan het in ieder geval nergens vinden dus daar komt die: wat is ongeveer de prijs van een B-klasse inclusief opbouw? Heeft iemand een idee?




DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
De tweede generatie Touran had ze ook. Hoewel ik wel eens ze gebruikte om terug te schakelen als ik op snelheid een rotonde naderde zodat er op de motor geremd werd heb ik ze niet gemist toen ze op het allerlaatste model niet meer aanwezig waren.

De gekozen oplossing is een beetje jammer maar echt noodzakelijk zijn de flippers niet meer. Het is wel verstandig vooral in de S te blijven rijden. Dan houdt de auto de motor trekkend in de bochten.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
https://112-hogeland.nl/politie-neemt-nieuw-dienstvoertuig-in-gebruikt/

Er zijn inmidels al een stuk of 10 in Noord NL. Ik heb er inmiddels zo’n 500 km mee gereden. Hij rijdt prima. Fijn bochtengedrag, voldoende vermogen. Ok, hij is iets kleiner en of het nu wel of niet een mooi model is; Dat is weer een ander verhaal.  0098


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Ik vind het ook oprecht een fijne wagen, enige 'nadeel' vind ik gewoon de beperkte ruimte in de kofferbak die dan ook nog eens onlogisch is ingedeeld.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


flowcop

  • Gen. GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Rijd inderdaad prima maar laten we het maar niet hebben over het remsysteem wat na 750 km al aan vervanging toe was (lees: kromme remschijven...).
Eenheid Zeeland-West Brabant - District Hart van Brabant


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
 En waar vooraf al voor werd gewaarschuwd, de lichtbalken zijn van dramatische kwaliteit.
De eerste dak aquaria zijn al gesignaleerd
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Hoe slecht kan het zijn? Het is toch 'gewoon' Federal Signal? Een aardig gerenommeerd bedrijf volgens mij.