Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 658660 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Hoe slecht kan het zijn? Het is toch 'gewoon' Federal Signal? Een aardig gerenommeerd bedrijf volgens mij.

Nou.. Ik heb zo mijn bedenkingen bij de Europese tak; Fedsig Vama. En vervolgens het geknutsel wat er plaats vindt voor de Nederlandse markt. Net als die vorige ovalen surfplanken die ze leverden.

Doe mij maar Whelen, Modiforce. Het oogt wat degelijker en is mooier afgewerkt. Met 1 stripje blauw al prima lichtopbrengst laat staan als die vol blauw gebouwd zou zijn.


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Nou.. Ik heb zo mijn bedenkingen bij de Europese tak; Fedsig Vama. En vervolgens het geknutsel wat er plaats vindt voor de Nederlandse markt. Net als die vorige ovalen surfplanken die ze leverden. Ook hier de nieuwe balken vol vocht. Ik ben benieuwd hoelang dat goed gaat.

Doe mij maar Whelen, Modiforce. Het oogt wat degelijker en is professioneler afgewerkt. Met 1 stripje blauw al prima lichtopbrengst laat staan als die vol blauw gebouwd zou zijn.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Hoe slecht kan het zijn? Het is toch 'gewoon' Federal Signal? Een aardig gerenommeerd bedrijf volgens mij.

Deze lichtbalken zijn o.a op Schiphol in gebruik bij de follow me voertuigen en bevallen daar op z'n zachtst gezegd niet.
Als voertuigen nu al (binnen 2 weken en 1 dag regen) binnen staan met compleet vol gelopen lichtbalken ben ik benieuwd naar hoe dat er over een jaar uit ziet als de rubbertjes wat minder gaan worden....

Overigens is mijn persoonlijke ervaring dat de led Vista's van FedSig ook veel meer technische mankementen hadden dan al het Whelen spul.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
En waar vooraf al voor werd gewaarschuwd, de lichtbalken zijn van dramatische kwaliteit.
De eerste dak aquaria zijn al gesignaleerd

Kan iemand er een fotootje van maken?  ;D


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
En waar vooraf al voor werd gewaarschuwd, de lichtbalken zijn van dramatische kwaliteit.
De eerste dak aquaria zijn al gesignaleerd

Deze klacht hebben wij ook bij het wagenparkbeheer gemeld, de eerste levering zat vol water. Ze schijnen nu e.e.a. aangepast te hebben met toekomstige leveringen, waardoor de nieuwe voertuigen dit probleem niet meer hebben. De huidige voertuigen worden allemaal nog aangepast.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Deze klacht hebben wij ook bij het wagenparkbeheer gemeld, de eerste levering zat vol water. Ze schijnen nu e.e.a. aangepast te hebben met toekomstige leveringen, waardoor de nieuwe voertuigen dit probleem niet meer hebben. De huidige voertuigen worden allemaal nog aangepast.

Waar zat het 'm in? Was 'ie (net als toen de Vista's meen ik) te strak op het dak getrokken en daardoor krom gebogen?


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Nog steeds niks bekend hoe de aanbesteding voor de overige voertuigen (terreinwagens, ME-bussen, rechercheauto´s e.d.) is gegund?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Gisteren even in een Mercedes gedoken. Ik moet zeggen dat hij niet verkeerd zit en voorin veel ruimte biedt. De B-stijl zit mij wel enorm in de weg. De hoeveelheid licht van de signalering vond ik een enorm pluspunt. Ik heb er maar een klein rondje mee gereden maar hij is lekker gretig op het gas en trekt mooi weg.

Ik heb wel mijn twijfels of dat schakelpookje al onze 'mishandelingen' aan kan als je snel gaat schakelen tijdens het manoeuvreren. En wie die kofferbak indeling bedacht heeft mag ook nog eens naar een cursus ruimtelijk inzicht.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


guest16442

  • Gast
Ik heb wel mijn twijfels of dat schakelpookje al onze 'mishandelingen' aan kan als je snel gaat schakelen tijdens het manoeuvreren.
Hé, het is toch helemaal niet de bedoeling dat je "handmatig" gaat schakelen? Niet voor niets zijn die flippers vastgelijmd.  :P

Dat vond ik trouwens sowieso vreemd. Ze lijmen die flippers vast (waarbij je met twee handen aan het stuur blijft), maar met de pook kun je nog prima handmatig schakelen (waarbij je dus één hand van het stuur moet halen). Dan vraag ik mij serieus af wie bedacht heeft die flippers vast te lijmen. Binnenkort de pook ook vastgelijmd? ;D :P


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Ik heb wel mijn twijfels of dat schakelpookje al onze 'mishandelingen' aan kan als je snel gaat schakelen tijdens het manoeuvreren.
Laat staan als je snel moet keren omdat iemand er vandoor gaat en je iets té veel kracht zet. Dan sta je plotseling stil met een stuk plastic in je hand e050