Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 657433 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Waar zat het 'm in? Was 'ie (net als toen de Vista's meen ik) te strak op het dak getrokken en daardoor krom gebogen?

Ik weet t niet meer exact, iets met gaatjes en afdichtringen die wel of niet gingen uitzetten geloof ik.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Hé, het is toch helemaal niet de bedoeling dat je "handmatig" gaat schakelen? Niet voor niets zijn die flippers vastgelijmd.  :P

Ik bedoel meer van: "Hè, die moeten we hebben, even snel achteruit het steegje in om te keren en dan vooruit weer weg"... en dat honderd keer op zijn dienders ;)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Hé, het is toch helemaal niet de bedoeling dat je "handmatig" gaat schakelen? Niet voor niets zijn die flippers vastgelijmd.  :P

Dat vond ik trouwens sowieso vreemd. Ze lijmen die flippers vast (waarbij je met twee handen aan het stuur blijft), maar met de pook kun je nog prima handmatig schakelen (waarbij je dus één hand van het stuur moet halen). Dan vraag ik mij serieus af wie bedacht heeft die flippers vast te lijmen. Binnenkort de pook ook vastgelijmd? ;D :P

Met de flippers kan je alleen versnelling 1t/m 7 (in het geval van deze generatie b-klasse) kiezen. De achteruit moet je altijd met het pookje kiezen.

Opzich kan ik de keuze van het vastlijmen begrijpen, een automaat neemt het denken aan het schakelen geheel bij je weg waardoor je meer focus hebt op de weg. Als je de automaat in de S stand zet dan moet je er prima mee uit de voeten kunnen is het idee. Als je de auto op zn staart trapt heeft de automaat dat in de gate en zal deze niet zo snel opschakelen. En eerlijk is eerlijk denk ik niet dat zelf flipperen dermate veel voordeel oplevert dat je nu in achtervolgingen andere voertuigen wel ineens bij gaat houden, je moet het hebben van de rijervaring en rijopleiding in combinatie met goede voertuigcontrole en samenwerken met andere politievoertuigen tot de ander een fout maakt.



enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Ook in de eenheid Rotterdam zijn ze vanaf nu op straat te zien.

https://twitter.com/Havenloods/status/1052982901720137728
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik

Rijden er ook al meer nieuwe Vito's in het land?
Want tot nu kom ik alleen maar nieuwe B klasses tegen die geleverd zijn.


Bjorndh

  • Informatiemanagement Rode Kruis
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 918
Rijden er ook al meer nieuwe Vito's in het land?
Want tot nu kom ik alleen maar nieuwe B klasses tegen die geleverd zijn.
Jahoor binnen de eenheid Limburg is er etentje gespot: https://flic.kr/p/2aDNaBF
Freelance persfotograaf, Informatiemanagement Rode Kruis


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Jahoor binnen de eenheid Limburg is er etentje gespot: https://flic.kr/p/2aDNaBF

Geen side-bars?


Bjorndh

  • Informatiemanagement Rode Kruis
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 918
Inderdaad geen side-bars
Freelance persfotograaf, Informatiemanagement Rode Kruis


Jelmer99

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 27
  • Zeeuws-Vlaming
Zijn er bij de bureau's in Zeeuws-Vlaanderen al nieuwe voertuigen afgeleverd?


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Jahoor binnen de eenheid Limburg is er etentje gespot: https://flic.kr/p/2aDNaBF

Bedankt. Ik bedoel echt de NH uitvoering. Die heb ik nog niet gezien.

En over de side-bars.
Bij de introductie zaten ze wel op de NH Vito, incl achterzijde.
Alleen bij de hondengeleiders Vito en Touran zitten ze er niet op.
Snap de logica echt niet waarom ze op die voertuigen niet gemonteerd worden...  e050