Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 658504 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Bedankt. Ik bedoel echt de NH uitvoering. Die heb ik nog niet gezien.

En over de side-bars.
Bij de introductie zaten ze wel op de NH Vito, incl achterzijde.
Alleen bij de hondengeleiders Vito en Touran zitten ze er niet op.
Snap de logica echt niet waarom ze op die voertuigen niet gemonteerd worden...  e050

Bij de introductie / testauto B klasse zat er ook xenon verlichting op...... Is nu ook niet het geval.

Maargoed over het ontbreken van de side-bars zal wel zijn nagedacht. Goede inkomsten voor de schadehersteller...


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Bij de introductie / testauto B klasse zat er ook xenon verlichting op...... Is nu ook niet het geval.

Maargoed over het ontbreken van de side-bars zal wel zijn nagedacht. Goede inkomsten voor de schadehersteller...

Klopt, bij de test B klasse zat het er op. Helaas bij de introductie niet meer. Echt een gemiste kans.

Zie de bijlage voor meer info over de verschillen per voertuig:

https://www.politie.nl/binaries/content/assets/politie/nieuws/2017/00-km/a4-mercedes-en-3-autos-di.pdf


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Die cijfers slaan natuurlijk weer nergens op. Dat was de absolute ondergrens in de aanbesteding en is gelukkig niet de daadwerkelijke snelheid.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Die cijfers slaan natuurlijk weer nergens op. Dat was de absolute ondergrens in de aanbesteding en is gelukkig niet de daadwerkelijke snelheid.

Ik heb inmiddels de eerste beelden gezien van de nieuwe B klasse waarin hij ruim harder loopt dan 210..... :o
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Ik heb inmiddels de eerste beelden gezien van de nieuwe B klasse waarin hij ruim harder loopt dan 210..... :o
Wat heb je gezien? Klok of GPS?

Van de week er achter gekomen dat je er inderdaad wel een OBR mee kunt rijden ;)


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Ik heb inmiddels de eerste beelden gezien van de nieuwe B klasse waarin hij ruim harder loopt dan 210..... :o
Dat was inderdaad wel te hopen ja, de laatste generatie touran reed ook 210 wanneer deze nog nieuw was, en die deed het met 150pk

Wanneer mogelijk zou je eens volgend jaar wanneer de nieuwe generatie b's in gaan stromen voor de grap in een oude touran met 140pk moeten rijden en dan overstappen naar de b met 190pk, dan ga je merken wat de vooruitgang is de laatste jaren op het gebied van snellere voertuigen.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Zijn er bij de bureau's in Zeeuws-Vlaanderen al nieuwe voertuigen afgeleverd?

Nope!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Ik heb inmiddels de eerste beelden gezien van de nieuwe B klasse waarin hij ruim harder loopt dan 210..... :o

Nog even en je haalt ons in  98uiye :P
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Jaren geleden heeft Rotterdam 1 Vito gehad als hondenwagen. Die beviel niet, omdat de honden bij het verlaten van het voertuig soms met een poot achter de sidebar (aan de achterzijde) bleven hangen. Wellicht is dat de reden dat de hondenvito's van nu geen sidebars hebben.
greetz,  Enrique


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Op de foto´s is te zien dat ze ook op de honden-Touran ontbreken, wat Enrique beweert zou dus best wel eens kunnen kloppen...