Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 660956 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Jaren geleden heeft Rotterdam 1 Vito gehad als hondenwagen. Die beviel niet, omdat de honden bij het verlaten van het voertuig soms met een poot achter de sidebar (aan de achterzijde) bleven hangen. Wellicht is dat de reden dat de hondenvito's van nu geen sidebars hebben.


Ahaa. Dat zou best eens de reden kunnen zijn.


ikbenben112

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
  • Technicus hoogspanning, Manschap B
Inmiddels meerdere keren de B-klasse’s voorbij zien komen.
Wat me opvalt is dat bij het voeren van blauw-blauw de dimverlichting niet ingeschakeld is. Ook bij de nieuwe Audi’s is me dit al opgevallen!

Oke... ze hebben dan wel dagrijverlichting echter branden de achterlampen dan niet.
Omdat we juist willen opvallen is dit een goeie gemiste kans!

Het zit blijkbaar ook niet in de aard van de gebruikers om standaard het dimlicht te gebruiken, enerzijds snap ik dat ivm de dagrijverlichting maar wees je er van bewust dat je aan de achterzijde “donker” bent


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Klopt, hij staat standaard in de 'auto' stand waardoor het dimlicht onder normale omstandigheden niet inschakelt. Je hebt het over dagrijverlichting, dat is mij nog niet opgevallen. Wat bedoel je precies? Voor zover ik weet hebben onze B klasses juist geen dagrijverlichting.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


ikbenben112

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
  • Technicus hoogspanning, Manschap B
Klopt, hij staat standaard in de 'auto' stand waardoor het dimlicht onder normale omstandigheden niet inschakelt. Je hebt het over dagrijverlichting, dat is mij nog niet opgevallen. Wat bedoel je precies? Voor zover ik weet hebben onze B klasses juist geen dagrijverlichting.

Je hebt gelijk, de B heeft geen dagrijverlichting. De audi wel (led).

Feit blijft dat er geen dimlicht (voor+achter) brand bij blauw-blauw.



Wolfs

  • HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Je hebt gelijk, de B heeft geen dagrijverlichting. De audi wel (led).

Feit blijft dat er geen dimlicht (voor+achter) brand bij blauw-blauw.
Is dat bij de huidige tourans anders dan?
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Is dat bij de huidige tourans anders dan?

Die heeft wel dagrijverlichting maar kan je via een optie in de radio uitschakelen. (Blijft dan ook permanent uit totdat je het weer aanzet in tegenstelling tot de start-stop functie welke je wel telkens moet uitschakelen na opnieuw starten van de motor)


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Maar dat is geen LED dagrijverlichting dan, die heb ik nog nooit gezien bij de surveillanceauto's en zit er naar mijn weten ook bewust niet op.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen


Velsen/IJmuiden, samen gevoegd met Beverwijk/Heemskerk heeft er sinds vrijdag in ieder geval 2.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Ik hoorde net dat het er voorlopig 4 zijn.
En er wordt nu al geklaagt dat er veel minder beenruimte is, zowel voorin als achterin.


Wolfs

  • HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Ik hoorde net dat het er voorlopig 4 zijn.
En er wordt nu al geklaagt dat er veel minder beenruimte is, zowel voorin als achterin.
Men moet niet zo zeuren... De oude Amsterdamse Golfjes waren nog kleiner!
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.