Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 658417 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Dat klopt. Echter de dashboard flitsers voldoen niet aan de ECE-R65 eis. Dat weten ze zelf ook heel goed. Voor een enkele auto leveren ze dat gewoon op verzoek. Ze gaan het risico natuurlijk niet lopen dat na een aanbesteding van 1000 auto's ze alles weer moeten aanpassen omdat het niet aan de eisen voldoet.


Onopvallende voertuigen hoeven niet aan de ECE-R65 eis te voldoen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Nu ging dit ff over de SIV... en dat worden er geen 1000  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Nu ging dit ff over de SIV... en dat worden er geen 1000  ;)

Ah oke, ik begreep dat het ging over de normale autotjes...

Bij de SIV weten wij beide wel een reden waarom niet de gehele balk rondom gevuld is toch  ;)
En ik moet zeggen dat de fendoff flitsers al een zeer mooie aanvulling zijn! En de balk is al een duidelijk pluspunt ten opzichte van een enkele pit in zichtbaarheid. Mooi laag model op een strategische plaats.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Van pagina 5 van het Functioneel Kader SIV en uit alle aanbestedingsdocumenten...

Oh, dan snap ik wel dat je dit soort uitspraken doet.

Besef echter dat er een heel groot verschil zit tussen "kunnen" en "willen".


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Oh, dan snap ik wel dat je dit soort uitspraken doet.

Besef echter dat er een heel groot verschil zit tussen "kunnen" en "willen".

Opzich is het natuurlijk al vreemd dat een SIV, met alle dure termen die in de documenten worden gebruikt en naast alle eisen (én 250 km/u moeten kunnen rijden) met exact dezelfde lampjes worden uitgerust als de nieuwe Touran uit de aanbesteding  e050
Ik zou dan denken neem het zekere voor het onzekere en prop dat ding bomvol, dat kan namelijk wel alleen wil men het kennelijk niet...
Er zijn legio voorbeelden van super felle en over de hele breedte lichtgevende balken die gewoon aan alle eisen voldoen.
Ben die bak van de LE nu een aantal keren tegen gekomen en het valt mij niet mee....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geďnterreseerd
Opzich is het natuurlijk al vreemd dat een SIV, met alle dure termen die in de documenten worden gebruikt en naast alle eisen (én 250 km/u moeten kunnen rijden) met exact dezelfde lampjes worden uitgerust als de nieuwe Touran uit de aanbesteding  e050
Ik zou dan denken neem het zekere voor het onzekere en prop dat ding bomvol, dat kan namelijk wel alleen wil men het kennelijk niet...
Er zijn legio voorbeelden van super felle en over de hele breedte lichtgevende balken die gewoon aan alle eisen voldoen.
Ben die bak van de LE nu een aantal keren tegen gekomen en het valt mij niet mee....

Ik snap je verhaal, maar de signalering van de SIV is echt wel anders dan die van de B klasse.

Allebei te minimaal, NP mag alleen maar voor t hoogst noodzakelijke gaan😏
"Waakzaam & Dienstbaar"


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Naar verluid was de SIV in eerste instantie uitgerust met extra signalering onder spiegels, bij de achterruit en een dashboard flitser. Vervolgens is iemand langs gekomen die dat allemaal heeft afgekeurd waarop dit pakket is over gebleven.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Wat vinden de bonden en de OR hier eigenlijk van? Niet alleen de SIV, maar alle nieuwe voertuigen die slecht uitgerust zijn qua signalering.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geďnterreseerd
Wat vinden de bonden en de OR hier eigenlijk van? Niet alleen de SIV, maar alle nieuwe voertuigen die slecht uitgerust zijn qua signalering.

Wat is slecht? Wij, van de werkvloer, vinden iets, de leiding vindt iets, ondersteunde diensten vinden iets, vakbonden iets, OR iets etc. etc.
"Waakzaam & Dienstbaar"


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Tsja ik snap dat iedereen een andere mening is toegedaan, maar als blijkt dat:

Er op de nieuwe vito's signalering zit die eerder als onvoldoende werd bestempeld, onze collega's van alle hulpverleningsdiensten veel beter uitgerust zijn qua OGS én in de praktijk blijkt dat de optische signalen gewoon slecht zichtbaar zijn moet er toch een belletje gaan rinkelen.

Ben dus wel benieuwd of de OR/bonden ook wel eens zulke signalen krijgen, of dat dit alleen leeft onder dit groepje hier op het forum. Wordt er bij ongevallen met dienstvoertuigen wel eens meegewogen dat mensen ons wellicht wat laat zien... ?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.