Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 658559 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Ik heb ook al geluiden gehoord dat men de Vito wil gaan gebruiken als Noodhulpauto.

Daar kan je toch zelf voor kiezen? Als ik de bus wil pakken voor de noodhulp is dat prima.


Wolfs

  • HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Daar kan je toch zelf voor kiezen? Als ik de bus wil pakken voor de noodhulp is dat prima.
Bij ons op het team zijn in principe alleen de Tourans bestemd voor de noodhulp. Deze worden in deze tijd van het jaar ook met winterbanden e.d uitgerust. De bussen zijn alleen voor de wijkzorg/studenten bedoeld.

Maar met de B-klasse in het vooruitzicht denkt men er nu aan om de nieuwe Vito in te richten als Noodhulpauto’s.
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Bij ons op het team zijn in principe alleen de Tourans bestemd voor de noodhulp. Deze worden in deze tijd van het jaar ook met winterbanden e.d uitgerust. De bussen zijn alleen voor de wijkzorg/studenten bedoeld.

Maar met de B-klasse in het vooruitzicht denkt men er nu aan om de nieuwe Vito in te richten als Noodhulpauto’s.

In de nieuwe aanbesteding (en eigenlijk ook al in de huidige) zijn er voor alle primaire voertuigen winterbanden beschikbaar.
De rest krijgt all season banden.

Ik weet niet of Amsterdam met komst van de Vito ook weer af gaat wijken van de LAPV maar zelfs de uitrusting is landelijk geregeld en dus zou men daar zelf niets meer aan hoeven doen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


LuukPol

  • Politie Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 228
Bij ons op het team zijn in principe alleen de Tourans bestemd voor de noodhulp. Deze worden in deze tijd van het jaar ook met winterbanden e.d uitgerust. De bussen zijn alleen voor de wijkzorg/studenten bedoeld.

Maar met de B-klasse in het vooruitzicht denkt men er nu aan om de nieuwe Vito in te richten als Noodhulpauto’s.

Onze VW Transporter is ook ingericht als noodhulpauto..? Dat wil zeggen, volledige computer en AED. De overige materialen zitten in vrijwel alle auto's.


FireMan

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
https://twitter.com/POL_Hartog/status/1078387625990516736

De eerste Vito als noodhulpvoertuig in dienst eenheid Rotterdam basisteam Oude Maas


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Ben erg benieuwd, hoop dat hij de verwachtingen waar maakt en niet zo'n domper wordt als de B klasse. Enige waar ik nu al mijn twijfels bij heb is de signalering bovenop de Vito.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Met betrekking tot je laatste zin vrees ik het ergste...


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Ben erg benieuwd, hoop dat hij de verwachtingen waar maakt en niet zo'n domper wordt als de B klasse. Enige waar ik nu al mijn twijfels bij heb is de signalering bovenop de Vito.
welke signalering?  0098
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Hij heeft heeeeel kort gereden. Inmiddels staat ie buiten dienst ivm defect aan de interne systemen (mobilofoon/ogs die uitvallen)...
greetz,  Enrique


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Het wordt steeds mooier en mooier met het NP wagenpark.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.