Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 658373 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Ja de eerste generatie B klasse heeft wat probleempjes. Alles wat benoemd wordt is herkenbaar.
Onlangs bij een spoedritje een stoeprandje geraakt. Dag erna direct op de brug gezet in de garage. Bleek de hele onderkant van voor tot achter beschadigd en op sommige plekken zelfs gebarsten.
Omhoog dat ding!
Zeker in een stad als Amsterdam.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Wolfs

  • HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Gisteren te horen gekregen dat interval van de servicebeurten van 15k naar 7,5k wordt gebracht... Banden en remblokken slijten namelijk te snel.

Bij ons aan het bureau moest een auto na 4,5k weer terug met opgereden schijven en blokken. Ik ben benieuwd of we de 7,5k wel veilig gaan halen.....
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Hier ook, na 9k al beide voorbanden volledig versleten.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Daarnaast irriteer ik mij aan de sirene die niet direct uit gaat, maar eerst een hele riedel af maakt. Als ik de sirene uit druk, doe ik dat met een reden... Niet omdat ik wil dat hij nog een paar seconden na ijlt.

idd! Reed laatst achter een auto'tje die het stopbord niet zag, dus wilde even kort de sirene aanzetten. Niet bij stilgestaan dat 'kort' bij de B klasse best lang is.  :-X
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
idd! Reed laatst achter een auto'tje die het stopbord niet zag, dus wilde even kort de sirene aanzetten. Niet bij stilgestaan dat 'kort' bij de B klasse best lang is.  :-X

Dat hadden wij in GLZ ooit ook, maar toen we VAMA spul hadden kon je dat forceren door die rode schuifknop om te zetten op de bedienkast... werkt dat niet meer?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Hier ook, na 9k al beide voorbanden volledig versleten.

Ha, dat halen de Audi's niet eens  998765
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Wolfs

  • HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Dat hadden wij in GLZ ooit ook, maar toen we VAMA spul hadden kon je dat forceren door die rode schuifknop om te zetten op de bedienkast... werkt dat niet meer?

Aan de rode schuifknop zit tegenwoordig alles gekoppeld. Mobi gaat dan uit en na verloop van tijd ook Orion/Citygis.

Orion is al zo storingsgevoelig, dus daar begin ik niet aan....
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Dat hadden wij in GLZ ooit ook, maar toen we VAMA spul hadden kon je dat forceren door die rode schuifknop om te zetten op de bedienkast... werkt dat niet meer?
ja dat werkt nog steeds wel. Dan gaat die meteen uit. Wel meteen weer aanzetten want je mobi gaat dan ook uitschakelen zoals Wolfs zegt.

Niet ideaal dus, maar het kan wel...
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
ja dat werkt nog steeds wel. Dan gaat die meteen uit. Wel meteen weer aanzetten want je mobi gaat dan ook uitschakelen zoals Wolfs zegt.

Niet ideaal dus, maar het kan wel...

Echt why on earth is de mobi gekoppeld aan de power switch van de dakset... #schietmijmaarlek


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Echt why on earth is de mobi gekoppeld aan de power switch van de dakset... #schietmijmaarlek

Omdat de powerswitch van de signalering als hoofdschakelaar functioneert voor alle randapparaten....Waarom? Omdat dienders kennelijk al die knopjes verwarrend vinden....  
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !