Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 658428 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.



silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Dat hadden wij in GLZ ooit ook, maar toen we VAMA spul hadden kon je dat forceren door die rode schuifknop om te zetten op de bedienkast... werkt dat niet meer?

Heb dat overlaatst even geprobeerd, het werkt wel MAARRR..... dan valt je stopbord ook uit natuurlijk. Kortom, de auto voor mij hoorde kort een sirene en toen hij keek zag hij geen stop politie (en reed dus door).
Alles valt uit met die rode schakelaar.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Wat mij deze week opviel aan een nieuwe B-klasse is dat de sirene harder/duidelijker klinkt dan die van een oudere Touran, komt dit doordat het meer dB is of omdat het een ander merk/variant sirene is? Of heb ik dit maar gemeend dat die harder/duidelijker is?
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Heb dat overlaatst even geprobeerd, het werkt wel MAARRR..... dan valt je stopbord ook uit natuurlijk. Kortom, de auto voor mij hoorde kort een sirene en toen hij keek zag hij geen stop politie (en reed dus door).
Alles valt uit met die rode schakelaar.

Ja idd, dat was bij ons 'vroega' toen ook, alles incl. stopmatrix valt uit idd.


Wolfs

  • HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Zou zo moeten zijn ja, maar het werkt niet. We hebben 2 exemplaren staan, dus de kans acht ik klein dat het een fout in het systeem zelf betreft.

Handrem heeft in de vito een pedaaltje, dus mocht je de kans krijgen om het uit te testen op je bureau, dan hoor ik t graag!
Wij hebben sinds vorige week een nieuwe Vito met nieuwe strepen.... het lijkt wel een beveiligingsbusje..
Maargoed.. ik ben erachter hoe het motordoorloopsysteem werkt.

- Versnelling in neutraal
- Met je voet de handrem intrappen
- Het MWS knopje ingedrukt houden en tegelijkertijd de sleutel terugdraaien.

Dan blijft de motor lopen.
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Wat mij deze week opviel aan een nieuwe B-klasse is dat de sirene harder/duidelijker klinkt dan die van een oudere Touran, komt dit doordat het meer dB is of omdat het een ander merk/variant sirene is? Of heb ik dit maar gemeend dat die harder/duidelijker is?
De optische en geluidsinstallatie van een oude(re) Touran zijn van het fabrikaat Whelen, die van de B-klasse van Federal Signal/VAMA. Dus dat verschil kan wel kloppen. Ik ben net terug van vakantie in GB/IRL en heb sterk het idee dat de veel hogere gestemde wail/yelp die daar in gebruik zijn veel beter in de auto doordringt dan de bij ons gebruikelijke 2-toon....


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
De optische en geluidsinstallatie van een oude(re) Touran zijn van het fabrikaat Whelen, die van de B-klasse van Federal Signal/VAMA. Dus dat verschil kan wel kloppen. Ik ben net terug van vakantie in GB/IRL en heb sterk het idee dat de veel hogere gestemde wail/yelp die daar in gebruik zijn veel beter in de auto doordringt dan de bij ons gebruikelijke 2-toon....

Dat kan het verschil inderdaad verklaren van geluid bij de Benz en Touran.

Ook denk ik zeker dat het juist afwisselen van de sirene zoals dus in GB maar ook in USA is beter hoorbaar is.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


flowcop

  • Gen. GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Iemand al de aanpassingen gezien in het filmpje wat op intranet is geplaatst? Ondanks dat er nu een gat ontstaat tussen bestuurdersstoel en bijrijdersstoel denk ik wel dat het meer ruimte voor de koppel oplevert. Ze zouden tevens de voorvering en de felheid van het stoptransparant aangepast hebben. Ben benieuwd!
Eenheid Zeeland-West Brabant - District Hart van Brabant


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Wij hebben een aangepaste B klasse gekregen, m.u.v. de middenconsole want die is nog steeds hetzelfde.
Alleylights heb ik nog niet geprobeerd, het stopbord hebben ze gewoon folie overheen geplakt. Is inderdaad wel een stuk minder fel nu.

De auto staat duidelijk hoger op de wielen, maar hoor er nog niet veel positieve verhalen over. Men klaagt nog steeds over de vering icm drempels, iets wat met de Touran niet zo was.
Ook de striping ziet er gewoon niet uit, persoonlijk vind ik dat we er ECHT op achteruit zijn gegaan in een jaar tijd. Helaas.

Ohja nog zoiets leuks: het bedienen van je MEOS als je solo rijdt is gewoon niet te doen in de B-klasse. In de Touran kon je via de Bury nog nummers selecteren, maar bij de B-klasse zit alles weggewerkt in het handschoenenvakje waar je niet bij kunt. Een smartphone houder is geen ruimte voor op een normale plek. Als ovd-p rij ik altijd alleen en ik ontkom er niet aan om met de telefoon in mn hand nummers te gaan zoeken. De servicedesk is zo flexibel als een loden pijp, die geven aan dat ik alles immers kan bedienen via het handschoenenvakje..........  98uiye
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Lees eigenlijk geen klachten over de andere voertuigen uit deze aanbesteding, is daar alles wel bij op orde?