Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 660560 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
De hondenwagens zijn apart aanbesteed. Ik weet niet of Mercedes überhaupt heeft meegedaan voor de kleine variant maar ze hebben in elk geval niet gewonnen. Lees ook even het aangehaalde artikel.

Elke aanbesteding gaat apart. Daarom zie je nu ook ineens weer VW Transporters opduiken als bikebussen. Voorheen moest je ook voor afwijkende eisen toch afnemen bij de leverancier (vandaar de Amarok etc) maar nu zijn alle kavels apart waardoor je dus varianties gaat zien.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Ik ben benieuwd wanneer de nieuwe B-klasse komt. Of zullen ze beseffen dat nog kleiner geen optie is en daarom grijpen naar een GLB klasse 🙄🙄 [/einde droommodus]


flowcop

  • Gen. GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Ik ben benieuwd wanneer de nieuwe B-klasse komt. Of zullen ze beseffen dat nog kleiner geen optie is en daarom grijpen naar een GLB klasse 🙄🙄 [/einde droommodus]

De nieuwe b klasse was toch juist waar ruimer?
Eenheid Zeeland-West Brabant - District Hart van Brabant


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
488liter bagageruimte nu vs 445liter in het nieuwe model, hoofd ruimte achter 2cm lager en de voorstoelen zitten 3cm dichterbij de pedalen. Rest wel iets groter, maar de cruciale punten dus niet :)




Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Inmiddels staan er twee nieuwe uitvoeringen van de B klasse op de binnenplaats en ik moet zeggen, een verbetering. Veel van de oude klachten blijven bestaan maar er zijn er toch ook wel een deel aangepast. Het ontbreken van de helft van het middenconsole is al een hele vooruitgang qua ruimte. En dat hij hoger op de pootjes staat ook. Ik heb met de bodemplaat de grond nog geen enkele keer geraakt met een spoedrit. Bij de oude was dat vrijwel standaard.
Remmen blijft nog wel een dingetje. Maar ook dat zou aangepakt gaan worden.

Wordt vervolgd...


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Nu nog de lichtbak en bijbehorende techniek aanpassen, de storingen zijn vele malen hoger dan met de oude balk op de Touran. Betreft o.a. niet werkende tweetoon, algemene storingen in de bak, vocht in de bak, sirene die te lang 'loopt' etc.

Gelukkig beseft men dit nu ook en zijn ze er mee bezig!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,300
De hondenwagens zijn apart aanbesteed. Ik weet niet of Mercedes überhaupt heeft meegedaan voor de kleine variant maar ze hebben in elk geval niet gewonnen. Lees ook even het aangehaalde artikel.

Elke aanbesteding gaat apart. Daarom zie je nu ook ineens weer VW Transporters opduiken als bikebussen. Voorheen moest je ook voor afwijkende eisen toch afnemen bij de leverancier (vandaar de Amarok etc) maar nu zijn alle kavels apart waardoor je dus varianties gaat zien.
Al iets naders bekend omtrent de aanbesteding van terreinvoertuigen? De Subaru Foresters van ZWB bijvoorbeeld zijn buiten de aanbesteding om angeschaft...


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Inmiddels staan er twee nieuwe uitvoeringen van de B klasse op de binnenplaats en ik moet zeggen, een verbetering. Veel van de oude klachten blijven bestaan maar er zijn er toch ook wel een deel aangepast. Het ontbreken van de helft van het middenconsole is al een hele vooruitgang qua ruimte. En dat hij hoger op de pootjes staat ook. Ik heb met de bodemplaat de grond nog geen enkele keer geraakt met een spoedrit. Bij de oude was dat vrijwel standaard.
Remmen blijft nog wel een dingetje. Maar ook dat zou aangepakt gaan worden.

Wordt vervolgd...

zeker een hele verbetering die middenconsole. De stoptransparant blijft te minuscuul en daardoor even slecht zichtbaar.

Feit blijft wel dat ik nog steeds geen goede zitposititie kan vinden (1.88m), het zicht rondom eigenlijk redelijk slecht is en hij toch wel echt klein is vergelijking met de Touran. Voorin, achterin en de bagageruimte.
 


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Gewoon je voertuigcontactpersoon (Zo heet dat toch?) vragen om bij vervangingen de bike bus te bestellen ipv de mercedes, meer ruimte, minder punten en zelfde uitrusting.
Hobby Bobby eenheid Den Haag