Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 658554 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

flowcop

  • Gen. GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Volgens mij was de vraag laatst al eens gesteld maar zijn er al nieuwe generatie B klasses geleverd binnen de eenheden? Dan heb ik het niet over de uitvoeringen met de nieuwe striping maar echt de generatie B klasse die in 2018 werd gepresenteerd.
Eenheid Zeeland-West Brabant - District Hart van Brabant


Wolfs

  • HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Volgens mij was de vraag laatst al eens gesteld maar zijn er al nieuwe generatie B klasses geleverd binnen de eenheden? Dan heb ik het niet over de uitvoeringen met de nieuwe striping maar echt de generatie B klasse die in 2018 werd gepresenteerd.

De nieuwe generatie gaat vanaf medio april zijn intrede maken. 😉
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Volgens mij was de vraag laatst al eens gesteld maar zijn er al nieuwe generatie B klasses geleverd binnen de eenheden? Dan heb ik het niet over de uitvoeringen met de nieuwe striping maar echt de generatie B klasse die in 2018 werd gepresenteerd.

Als je daarmee de aangepaste B klasse bedoeld met nieuwe striping en volledig aangepast is het antwoord: Ja

Inmiddels staan er twee nieuwe uitvoeringen van de B klasse op de binnenplaats en ik moet zeggen, een verbetering. Veel van de oude klachten blijven bestaan maar er zijn er toch ook wel een deel aangepast. Het ontbreken van de helft van het middenconsole is al een hele vooruitgang qua ruimte. En dat hij hoger op de pootjes staat ook. Ik heb met de bodemplaat de grond nog geen enkele keer geraakt met een spoedrit. Bij de oude was dat vrijwel standaard.
Remmen blijft nog wel een dingetje. Maar ook dat zou aangepakt gaan worden.

Wordt vervolgd...


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Nee, dat was dus niet de vraag. Het gaat om de nieuwe generatie B-klasse (W247) en niet de huidige (en aangepaste) W246 generatie.


flowcop

  • Gen. GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
De nieuwe generatie gaat vanaf medio april zijn intrede maken. 😉

Dank je! Ben benieuwd hoe ze dat oplossen met het plaatsen van de CityGIS schermen bij dat standaard verlengde display in de nieuwe b klasse.
Eenheid Zeeland-West Brabant - District Hart van Brabant


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Volgens mij was de vraag laatst al eens gesteld maar zijn er al nieuwe generatie B klasses geleverd binnen de eenheden? Dan heb ik het niet over de uitvoeringen met de nieuwe striping maar echt de generatie B klasse die in 2018 werd gepresenteerd.

Vandaag gehele dienst in een splinternieuwe onopvallende B klasse (nieuwe model) mogen sturen. Benzine uitvoering, van alle luxe voorzien, halfleren bekleding, lane departure, werkende flippers, ogs, kk, enz enz. Voor dit doel een prima auto.

Erg fijne rij-auto die goed uit de startblokken wil.  


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Ik dacht te horen dat we Toyota Landcruisers krijgen, collega mocht laatst komen testrijden.

Naar het schijnt zijn de voertuigen gepresenteerd:

4x4 inderdaad, Landcruisers:

https://www.facebook.com/groups/502412696503441/permalink/2712363895508299/



En voor de beredenen een Hi-Lux.


VOA kan kiezen uit de Crafter en de Transporter:



De alcoholbus wordt de Renault Master:


En kennelijk wil er ook nog iemand de Golf hebben. Ik weet niet voor welk kavel deze aanbesteed is:
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Dat weet ik toevallig! De Golf (en de Vito) zijn aanbesteed als 'handhavingsvoertuig'. Je kunt deze 'handhavingsvoertuigen' herkennen aan het feit dat ze maar 1 pit op het dak hebben (Vito 2, geen lichtbalk meer aan de achterzijde). Verder zijn ze veel minder rijk uitgerust als de noodhulpvoertuigen en zitten er nog wat afwijkende specificaties aan die ik hier niet ga delen.

Het idee van deze voertuigen is dat ze voornamelijk gebruikt worden voor A naar B reizen, vervoer van collega's naar acties etc. Deze voertuigen zijn goedkoper maar toch herkenbaar, in het kader van meer blauw op straat.
Gezien de beperkte uitrusting is het niet de bedoeling dat hiermee noodhulp gereden wordt, wel zijn ze van een minimum uitrusting voorzien dat ze - wanneer je op een incident stuit - voldoende signalering hebben voor de eerste maatregelen. Voor de noodhulpvarianten verandert er niets.

Er zit ook maar 1 PBS scherm in ipv 2. Voor meer informatie, stuur je werk mail adres en je krijgt een infosheet met foto's.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Ik had wel zoiets verwacht. Toch bijzonder omdat men jaren geleden ook zoiets had en daar eerst vanaf wilde. Daarom werden alle afzwaaiende Golfjes vervangen door B-klasse's zodat alle voertuigen optimaal inzetbaar waren.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
En de volgende stap is dat deze voertuigen vervolgens weer worden ingezet als normaal (NH) voertuig omdat er ergens in de toren iemand besluit dat we liever extra voertuigen willen dan kwalitatief goed uitgeruste voertuigen. Ik meen dat er ook ergens een vlog kanaal was van een politie team waar je de surveillance collega's in de variants zag rijden.
Hobby Bobby eenheid Den Haag