Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 658640 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

flowcop

  • Gen. GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Ik dacht te horen dat we Toyota Landcruisers krijgen, collega mocht laatst komen testrijden.

Vandaag kwam zo'n bakbeest de poort binnen rijden, gloednieuw afgeleverd. Vergeleken met de andere voertuigen is dit net een tank maar wel een zeer mooie auto waar echt alles op en aan zit qua luxe. Mooi voertuig om te zien!

Wel wat eigenschappen die wat meer uitleg nodig hebben voordat we er mee mogen rijden zoals het inschakelbaar sperdifferentieel.
Eenheid Zeeland-West Brabant - District Hart van Brabant


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Ik weet niet in welk team je zit maar jullie gebruiken die Landcruiser voor ? Strand?  Bosgebied?

Had al wat foto's gezien maar inderdaad een erg dikke dienstauto. Plaatsing van de navi links naast het stuur op het dashboard is dan weer onhandig gedaan......


rutger84

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
Goed alternatief voor de huidige matrix in de B klasse. Is vaak, vooral bij grotere tussenstand, gewoon niet te lezen. Zie met deze setup ook mogelijkheden voor een traffic advisor en het geven van andere aanwijzing dmv tekst en pictogrammen.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Wat voor systeem is dat? Blokkeert het de achterruit niet?
En belangrijker nog... is het hufter proof (aangezien de kofferklep regelmatig dichtgeknald wordt).
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
In de oude handhaving Golfjes zat hij ook gewoon voor de achterruit. In de Audi zit er ook een hele grote matrix die zeer goed leesbaar is. Het beperkt het zicht door de achteruit wel iets, maar niet heel veel.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


rutger84

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
Van de week inbouw foto’s gezien van de nieuwe B klasse. Kleine navi scherm komt boven het langwerpige scherm. Het MDT scherm is naar beneden verplaatst, de plek waar nu de mob zit. Bediening van de dakset heeft gekleurde knoppen gekregen.


flowcop

  • Gen. GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Van de week inbouw foto’s gezien van de nieuwe B klasse. Kleine navi scherm komt boven het langwerpige scherm. Het MDT scherm is naar beneden verplaatst, de plek waar nu de mob zit. Bediening van de dakset heeft gekleurde knoppen gekregen.


Gezien via een collega of staan ze ergens op internet/intranet? Ben wel benieuwd waar ze nu de mob dan gaan plaatsen...
Eenheid Zeeland-West Brabant - District Hart van Brabant


Wolfs

  • HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Gezien via een collega of staan ze ergens op internet/intranet? Ben wel benieuwd waar ze nu de mob dan gaan plaatsen...
Er komt zeer binnenkort een bericht op intranet over de introductie van de volgende generatie B-klasse.

Daarbij wordt ook een filmpje geplaatst over de nieuwe auto en de inbouw daarvan. De voertuigcontactpersonen van de eenheden kunnen hier meer over vertellen.  ;)
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Hij is iets groter. De huidige 220d is niet meer te leveren. Ik dacht dat in de aanbesteding stond, dat ze in dat geval vergelijkbaar of beter moesten leveren.
Maar het wordt een 200d. Moeten we toch 27 pkjes inleveren ...
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


rutger84

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
Hij is iets groter. De huidige 220d is niet meer te leveren. Ik dacht dat in de aanbesteding stond, dat ze in dat geval vergelijkbaar of beter moesten leveren.
Maar het wordt een 200d. Moeten we toch 27 pkjes inleveren ...

Dan gaan we niet alleen PK’s inleveren. Als ik de specificaties lees dan zit er een behoorlijk verschil in acceleratie en topsnelheid tussen de 200d en 250d