Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 658532 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

maarten43

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Van bronnen heb ik vernomen dat voor de nieuwe generatie B klasse een bedrijf is ingeschakeld om ‘speciale’ politieveringen te maken. Het is mij bekend dat de veringen van de huidige B klasse zijn aangepast, maar dit zou gaan om veringen die speciaal voor dit voertuig gemaakt gaan worden.

Weet iemand anders hier meer over?


Kountain

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 180
  • Koninklijke Marechaussee
Ik hoor voorzichtige berichten in de wandelgangen dat de KMar niet meegaat met de B klasse, ondanks de aanschaf van een tiental B klasses, maar dat er gekozen is voor de Seat Ateca. Dit ter vervanging van de VW Golf variants en Opel Astra.
Uitspraken op persoonlijke titel


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Hoe zijn jullie ervaringen met de pitjes van de Vito? Ik merk dat het verkeer er laat op reageert. Veel later dan bij de Transporter. Delen jullie die mening? (verder is het een prima auto trouwens)
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Ik heb zelf geen ervaring met de Vito omdat wij nog Transporters rijden maar ik zie vooral dat het (de traffic-advisor) heel weinig gebruikt wordt.. eigenlijk nooit.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
De signalering op de Vito is ronduit beroerd! Als ik het aanzet en naast de auto ga staan vind ik het al slecht zichtbaar en als ik met o&g in de Vito rijd merk ik dat het verkeer idd veel later pas reageert.

Ik kan me trouwens nog herinneren dat jaren geleden dezelfde pitjes op de zware motoren geleverd worden. En dat die toen na enige tijd allemaal vervangen werden omdat ze zo slecht zichtbaar waren!!
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Hoe zijn jullie ervaringen met de pitjes van de Vito? Ik merk dat het verkeer er laat op reageert. Veel later dan bij de Transporter. Delen jullie die mening? (verder is het een prima auto trouwens)

Goedemorgen, ik zie nu pas dat het over de pitjes gaat. Ik las gisteren ergens traffic advisor  998765

De balk achterop is best wel oke qua zichtbaarheid maar die pitjes zijn inderdaad veel te laag en geven in zonnige omstandigheden erg weinig licht.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Denk dat ze daar bij Signalis  (Importeur van Hänsch) wel een oplossing voor hebben....


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Ik kan me trouwens nog herinneren dat jaren geleden dezelfde pitjes op de zware motoren geleverd worden. En dat die toen na enige tijd allemaal vervangen werden omdat ze zo slecht zichtbaar waren!!

Juist! Jaren geleden werden alle platte pitjes vervangen door hogere, vanwege de slechte lichtopbrengst. Nu zijn ze gewoon weer terug! Ik krijg deze signalen ook, zelf nog nooit met de Vito gereden overigens.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


flowcop

  • Gen. GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Ik hoor en zie maar weinig van de nieuwe B klasses. Zijn deze überhaupt al uitgeleverd en actief in de incidenten afhandeling? Ben benieuwd naar de praktijkervaringen!
Eenheid Zeeland-West Brabant - District Hart van Brabant


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Ik hoor en zie maar weinig van de nieuwe B klasses. Zijn deze überhaupt al uitgeleverd en actief in de incidenten afhandeling? Ben benieuwd naar de praktijkervaringen!

Wij hadden vorige maand voor de 2e keer een nieuwe B klasse op proef. Nu met aangepast onderstel.
Naar mijn weten wordt het nieuwe type nog niet uitgeleverd.