Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 658400 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
In ons werkgebied zijn eigenlijk alle afspraken met de fiets te doen. Daarom hebben alle wijkagenten ook recent hele nieuwe fietsen gekregen uit het voertuigplan. Ik ben bang dat de Golfjes heel veel gaan stilstaan zoals die ene nu al doet. Maargoed, het is inderdaad een A-naar-B auto. Verder mogen we niet 'klagen' hoor. Hebben uiteindelijk 3x B-klasse, 1x Vito, 2x Golf, 1x Handhavingsbus. Genoeg keuze dus....

Die luxe hebben wij niet helaas. Sommige wijkagenten moeten vanaf het bureau tussen de 20 en 30 km rijden om überhaupt in hun wijk te komen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Wolfs

  • HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
In ons werkgebied zijn eigenlijk alle afspraken met de fiets te doen. Daarom hebben alle wijkagenten ook recent hele nieuwe fietsen gekregen uit het voertuigplan. Ik ben bang dat de Golfjes heel veel gaan stilstaan zoals die ene nu al doet. Maargoed, het is inderdaad een A-naar-B auto. Verder mogen we niet 'klagen' hoor. Hebben uiteindelijk 3x B-klasse, 1x Vito, 2x Golf, 1x Handhavingsbus. Genoeg keuze dus....
Hebben jullie dan al je TCO punten besteed? Noord heeft een vergelijkbaar werkgebied en heeft 7 pitauto’s, 3 Vito’s, 1 bikebus, 1 transporter en 5 burgerauto’s.

En het rijdt allemaal en maakt ook de nodige kilometers ;)
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Als ik zo naar ons district kijk worden de punten verdeeld naar de grote van het team. (Aantal FTE) en niet naar de grote van het werkgebied.
Op zich wel een beetje krom daar in de stad meer vervoersbewegingen met de fiets afgedaan kunnen worden dan in een buitengebied.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Als ik zo naar ons district kijk worden de punten verdeeld naar de grote van het team. (Aantal FTE) en niet naar de grote van het werkgebied.
Op zich wel een beetje krom daar in de stad meer vervoersbewegingen met de fiets afgedaan kunnen worden dan in een buitengebied.

Neehoor, is niet waar. De voertuigpunten worden berekend dmv een verdeelsleutel die gebaseerd is op o.a. aantal FTE's, grootte van het werkgebied, meldingendruk etc.
Zo kan het zijn dat een centrumbureau met 200 FTE minder voertuigen krijgt als een gigantisch basisteam met 100 FTE.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Ah.
Weer wat geleerd. Thanks!


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Ik heb nu een aantal keer zo'n bikebus gezien. Ben best tevreden over de signalering. Het blauw is echt wel opvallend!
We vervloeken ook degene die bij ons op het BT 2 Handhavingsgolfjes heeft besteld. Pitje bovenop is hetzelfde als die op de Yamaha. Zeer slecht zichtbaar overdag. Daarnaast lage instap. Echt niet geschikt....
Zeker niet nu we met "Prio-1 voor iedereen" werken. Collega's werden naar een aanrijding letsel gestuurd. Kwamen daar zonder pylonen want die zitten niet in de auto  :'(
Kan je niet met facilitair regelen dat er paar extra verkeerskegels op het team komen? Zo hebben wij voor onze onopvallende voertuigen extra kegels besteld terwijl deze er niet in horen te zitten. Kregen we nog die hele mooie inklapbare waardoor ze weinig ruimte in de kofferbak innemen,.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Ook dat klopt, de handhavingsvarianten zijn heel kaal uitgerust. Daarom kosten ze ook minder punten. Er is o.a. beknibbeld op de motorisering, signalering, MDT (één scherm ipv twee), bepantsering en uitrusting.
Dit laatste kun je zelf eenvoudig aanvullen, wij hebben er zelf een AED, pilonnen, schep, bezem, verbandtrommel enz ingelegd.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Hebben jullie dan al je TCO punten besteed? Noord heeft een vergelijkbaar werkgebied en heeft 7 pitauto’s, 3 Vito’s, 1 bikebus, 1 transporter en 5 burgerauto’s.

En het rijdt allemaal en maakt ook de nodige kilometers ;)
Ik heb geen idee. Je zou denken van wel. Vind 5 burgerauto's wel erg veel hoor. Zit daar ook IPGA en/of Flex bij?


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Kan je niet met facilitair regelen dat er paar extra verkeerskegels op het team komen? Zo hebben wij voor onze onopvallende voertuigen extra kegels besteld terwijl deze er niet in horen te zitten. Kregen we nog die hele mooie inklapbare waardoor ze weinig ruimte in de kofferbak innemen,.
Goede, wel iets om te proberen. Aan de andere kant, vanwege de beperkte inrichting moeten we 'm niet onderhands verbouwen tot 'geschikte' auto.


rusdi

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
Even los van het geluid onder deze video (...), zijn dit de allernieuwste B-klasses?
https://www.dumpert.nl/?selectedId=8041915_458c895c