Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 658348 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

maarten43

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Ben wel benieuwd wat er in aangepast wordt? Er is eerder een aanpassing geweest toch?

Zou ik je niet kunnen vertellen. De opbouwer was erg enthousiast iig ;)

Zag op intranet een filmpje dat ze Citygis hebben geïntegreerd in de standaard navi van de B klasse. Ziet er goed uit. Ook weer een extra scherm weg waardoor er wat meer overzicht ontstaat.
Hoop wel dat het goed blijft werken.

Zou je mij een PM kunnen sturen waar dit filmpje te zien is?


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Sinds de avondklok al geregeld aan de kant gezet geworden voor controle (elke keer netjes alles op orde). Maar afgelopen week voor het eerst door de Mercedes aan de kant gezet maar wat is dat stopbordje op de balk slecht te lezen. Het is dat ik weet wat er staat als die aan gaat maar kan goed begrijpen dat mensen hem niet kunnen lezen in hun achteruitkijkspiegel. Is dit een bekend probleem en gaat hier in de toekomst wat aan gedaan worden?
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Sinds de avondklok al geregeld aan de kant gezet geworden voor controle (elke keer netjes alles op orde). Maar afgelopen week voor het eerst door de Mercedes aan de kant gezet maar wat is dat stopbordje op de balk slecht te lezen. Het is dat ik weet wat er staat als die aan gaat maar kan goed begrijpen dat mensen hem niet kunnen lezen in hun achteruitkijkspiegel. Is dit een bekend probleem en gaat hier in de toekomst wat aan gedaan worden?

Probleem is bekend. Ze hebben er al folie op geplakt zodat die minder fel is.
Maar het nadeel is het kleine formaat en het feit dat de lens ervoor gebogen is.

Bij regen is hij helemaal niet meer leesbaar


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Probleem is bekend. Ze hebben er al folie op geplakt zodat die minder fel is.
Maar het nadeel is het kleine formaat en het feit dat de lens ervoor gebogen is.

Bij regen is hij helemaal niet meer leesbaar

Het is inderdaad voornamelijk de grootte (ofja, kleine formaat) waardoor deze niet leesbaar is. Felheid vond ik niet het probleem.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


maarten43

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Het zou een goede zaak zijn om bij een volgende aanbesteding het stopbord in de zonneklep te monteren.  0098


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Het zou een goede zaak zijn om bij een volgende aanbesteding het stopbord in de zonneklep te monteren.  0098

Wel als ze weer zo'n platte lichtbalk erop doen ja. Of een hogere lichtbalk weer zodat de tekst tenminste leesbaar is (zoals de Touran heeft/had).
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Het zou een goede zaak zijn om bij een volgende aanbesteding het stopbord in de zonneklep te monteren.  0098

Nadeel daarvan is dat je dan de achteruitkijkspiegel voor de bijrijder moet missen.. stopbord op het dashboard is dan misschien nog de beste oplossing!
Senior GGP / Oost-Brabant


maarten43

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Nadeel daarvan is dat je dan de achteruitkijkspiegel voor de bijrijder moet missen.. stopbord op het dashboard is dan misschien nog de beste oplossing!

Dat is waar. Ik gebruik zelf de tweede spiegel nauwelijks omdat het zicht naar achteren al zo beperkt is in de mb. Jouw oplossing lijkt een betere!


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Is er al ergens het nieuwe type B klasse uitgeleverd?
Behalve de rijdende testauto's heb ik er nog geen één gezien terwijl volgens intranet ze eind vorig jaar al zouden beginnen met uitleveren.


flowcop

  • Gen. GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Is er al ergens het nieuwe type B klasse uitgeleverd?
Behalve de rijdende testauto's heb ik er nog geen één gezien terwijl volgens intranet ze eind vorig jaar al zouden beginnen met uitleveren.

Team Groene Beemden (Tilburg) heeft er één rijden. Helaas nog niet van binnen gezien. Team Leijdal (Tilburg) krijgt als het goed is eind april/begin mei een nieuwe B-klasse ter vervanging van een oude Touran. Wel halogeen verlichting, nog geen led.
Eenheid Zeeland-West Brabant - District Hart van Brabant