Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 658645 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

idenauta

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 24
    • Instagram
Er is voor gekozen enkel de B klasse en de Audi's te herstickeren naar OOV striping.
Vreemd genoeg niet de Vito's. Zowel hondenvoertuigen als de noodhulp versies rijden in den landen nog met de oude BZK striping. Raar want deze gaan ook nog ruim 7 jaar mee.

Bij schade zal dus of BZK of OOV geplakt worden al naar gelang wat er op zat.

Bij de KMAR plakken ze volgens mij op elke auto nieuwe striping. Zag laatst ook een oude Golf Variant met OOV striping.

Duidelijk verhaal, dank. Nou waren de meeste wat oudere KMAR voertuigen wel vergelijkbaar met de meeste IBT V50's, bijna compleet wit van voren.. Ik vind het dus niet zo gek dat die over gaan op OOV, ik moet ze helaas nog voor mijn lens zien te krijgen.


idenauta

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 24
    • Instagram
Opvallende auto's , zowel noodhulp of de handhavingsversie; 7 jaar of 2 ton. Bussen 7 jaar of 250d km. Maar daar wordt nogal eens vanaf geweken. Zal wel te maken hebben met het aanbod. Nieuwe B klasse is een tijd niet leverbaar geweest en contracten van diverse andere voertuigen (zoals de bikebus) waren uitgenut.

Onze Touran ging er uit met iets meer dan 3 jaar en 280d km. We hebben er nog 2 met 260 en 270 staan en een bus van ruim 8 jaar oud. Voor die laatste wachten we al enige tijd op een bike-bus. Zag trouwens laatst wel een nieuwe Transporter type T6.1 rijden dus ben benieuwd.

Kosten een bike-bus en een NH bus het zelfde qua punten? Hier in het Gooi heb ik nog geen Vito gezien, wel verschillende Bike-bussen.


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Bike-bus is zelfs een stuk goedkoper.
Nadeel is dat de bike-bus geen schot heeft tussen de voorstoelen en de achterbank  t.o.v. de Vito.
Heeft ook iets minder PK's.
Echter wel weer een display achter met teksten in meerdere talen. Dat laatste heeft de Vito dan weer niet.

Hoe men de voertuigen op punten waardeerd ? Geen idee.


idenauta

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 24
    • Instagram
Bike-bus is zelfs een stuk goedkoper.
Nadeel is dat de bike-bus geen schot heeft tussen de voorstoelen en de achterbank  t.o.v. de Vito.
Heeft ook iets minder PK's.
Echter wel weer een display achter met teksten in meerdere talen. Dat laatste heeft de Vito dan weer niet.

Ik weet ook niet zo goed welke voertuigen er in 't Gooi zijn vervangen door de bike-bus, als ik de kentekens door RDW OVI haal, lijken de bussen (die ik ken althans) nog in dienst.


Ik heb al wel gezien dat er verdachten vervoerd werden met de bike-bus.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Hoe zit dat nu eigenlijk met de overgang naar OOV striping. Als een voertuig met BZK beplakt is, en die striping is aan vervanging toe. Komt er dan OOV voor in de plaats?

Dat hangt er vanaf of er een nieuw stripingsontwerp is gemaakt voor het type voertuig. Als die er niet is komt de oudere striping er gewoon weer op.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Danny v H

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
  • Eenheid Limburg
Bij ons rijdt er nog een touran met 340 kilometer op de teller..


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Bij ons rijdt er nog een touran met 340 kilometer op de teller..
zo, volgens mij gaat er dan ergens iets mis. Uit welk jaar is die?
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Opvallende auto's , zowel noodhulp of de handhavingsversie; 7 jaar of 2 ton. Bussen 7 jaar of 250d km. Maar daar wordt nogal eens vanaf geweken. Zal wel te maken hebben met het aanbod. Nieuwe B klasse is een tijd niet leverbaar geweest en contracten van diverse andere voertuigen (zoals de bikebus) waren uitgenut.

Onze Touran ging er uit met iets meer dan 3 jaar en 280d km. We hebben er nog 2 met 260 en 270 staan en een bus van ruim 8 jaar oud. Voor die laatste wachten we al enige tijd op een bike-bus. Zag trouwens laatst wel een nieuwe Transporter type T6.1 rijden dus ben benieuwd.
dat zijn nog eens km standen. Onze B-klasse van 2,5 jaar oud heeft deze maand pas de 100dkm aangetikt.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


maarten43

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Afgelopen week heb ik voor het eerst dienst gedraaid in de Vito. Misschien zal het een kwestie van wennen zijn, maar ik weet nog niet zo goed wat ik ervan vindt.

De korte stoelen zijn niet comfortabel en hij breekt erg snel uit door de achterwielaandrijving. De collega’s hier pakken liever de T5 en T6 bussen, waardoor de Vito nagenoeg stil staat 98uiye


idenauta

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 24
    • Instagram
De collega’s hier pakken liever de T5 en T6 bussen, waardoor de Vito nagenoeg stil staat 98uiye

Helaas betekent dat indirect; hoe sneller de T5/6 eruit zullen gaan..