Die van ons staat pas slechts op 70.000
Remblokken en schijven slijten snel. Ook trillende remmen is een terugkerend probleem.
Dunlop zomerbanden slijten als een gek aan de buitenzijde af. Afgelopen zomer leken ze we gerafeld. Allemaal stukjes eruit.
Helaas mag er nog geen ander merk band op. Schijnt men wel mee bezig te zijn maarja aanbesteding etc.
Ik meen me te herinneren dat ergens een pilot liep om zonder wieldoppen te rijden. Dit zou gunstiger zijn voor de koeling van de remschijven, wat kromme remschijven kan voorkomen. Volgens mij duiden trillende remmen op kromme remschijven, doordat ze niet goed afkoelen tijdens en na spoedritten. Doordat de auto wordt stilgezet na zo’n rit, is er geen rijwind die ze kan afkoelen
Moet zeggen dat de automaat wel eens hapert/moet zoeken/inhoudt. Maar dat deed ie van begin af aan al eigenlijk. Het is duidelijk geen DSG van VAG. Qua vermogen is er weinig veranderd na dik 2 ton.
Het hoort inderdaad bij de wagen. Wij hadden twee B klasses, waarvan één met een kromme bodemplaat (drempels te hard gepakt). Deze B klasse hikte beduidend meer. Daarnaast kon je een haperend/tikkend geluid horen bij het achteruit rijden