Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 658444 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Citaat van: PWB
dat zijn nog eens km standen. Onze B-klasse van 2,5 jaar oud heeft deze maand pas de 100dkm aangetikt.

Ons bureau ligt in een landelijk gebied dus logischerwijs meer kilometers per dienst. Daarom zie je bij teams in de stad nog Tourans van het eerste type rijden; die gaan er uit op leeftijd en niet op kilometerstand.


idenauta

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 24
    • Instagram
2e generatie (bj.2011) denk ik dat je bedoeld? Bij mijn weten zijn er (op rijopleiding na) geen eerste genaratie (bj. 2007) meer in dienst.


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
2e generatie (bj.2011) denk ik dat je bedoeld? Bij mijn weten zijn er (op rijopleiding na) geen eerste genaratie (bj. 2007) meer in dienst.

Ja foutje die bedoelde ik ook. 1e type hebben wij nooit gehad omdat ons regiokorps destijds de Golf Plus had aangekocht  :o
Pas na de landelijke aanbesteding kregen wij Tourans.


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Zijn er al B-klassen die richting de 200.000 km gaan?
En wat doet dat met de auto?
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Dat lijkt mij in landelijke gebieden wel aan de orde. Wij hebben in elk geval al meerdere SIV's, die later geleverd zijn, die over de 200k lopen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Zijn er al B-klassen die richting de 200.000 km gaan?
En wat doet dat met de auto?

Jazeker, in NN al diverse. Gister gebruikt gemaakt van een met 210k op de klok. De auto kan het wel hebben al komt ie wel wat slomer uit de bocht. De randapparatuur gaat wel telkens naar zijn grootje. Toetsenbord werkt niet ivm draadbreuk, bedieningspaneel ogs stuk, tweetoon al diverse keren vervangen enz.


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Jazeker, in NN al diverse. Gister gebruikt gemaakt van een met 210k op de klok. De auto kan het wel hebben al komt ie wel wat slomer uit de bocht. De randapparatuur gaat wel telkens naar zijn grootje. Toetsenbord werkt niet ivm draadbreuk, bedieningspaneel ogs stuk, tweetoon al diverse keren vervangen enz.
thnx. Problemen met randapparatuur hebben we hier ook met exemplaren die de 100k nog (lang) niet naderen.

Was vooral benieuwd naar de prestaties van de auto en de versnellingsbak bijvoorbeeld.
Maar als slomer uit de bocht komen, voor wat dat betreft, het enige is is dat niet slecht.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
thnx. Problemen met randapparatuur hebben we hier ook met exemplaren die de 100k nog (lang) niet naderen.

Was vooral benieuwd naar de prestaties van de auto en de versnellingsbak bijvoorbeeld.
Maar als slomer uit de bocht komen, voor wat dat betreft, het enige is is dat niet slecht.

Moet zeggen dat de automaat wel eens hapert/moet zoeken/inhoudt. Maar dat deed ie van begin af aan al eigenlijk. Het is duidelijk geen DSG van VAG. Qua vermogen is er weinig veranderd na dik 2 ton.


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Zijn er al B-klassen die richting de 200.000 km gaan?
En wat doet dat met de auto?
Die van ons staat pas slechts op 70.000

Remblokken en schijven slijten snel. Ook trillende remmen is een terugkerend probleem.
Dunlop zomerbanden slijten als een gek aan de buitenzijde af. Afgelopen zomer leken ze we gerafeld. Allemaal stukjes eruit.
Helaas mag er nog geen ander merk band op. Schijnt men wel mee bezig te zijn maarja aanbesteding etc.


maarten43

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Die van ons staat pas slechts op 70.000

Remblokken en schijven slijten snel. Ook trillende remmen is een terugkerend probleem.
Dunlop zomerbanden slijten als een gek aan de buitenzijde af. Afgelopen zomer leken ze we gerafeld. Allemaal stukjes eruit.
Helaas mag er nog geen ander merk band op. Schijnt men wel mee bezig te zijn maarja aanbesteding etc.

Ik meen me te herinneren dat ergens een pilot liep om zonder wieldoppen te rijden. Dit zou gunstiger zijn voor de koeling van de remschijven, wat kromme remschijven kan voorkomen. Volgens mij duiden trillende remmen op kromme remschijven, doordat ze niet goed afkoelen tijdens en na spoedritten. Doordat de auto wordt stilgezet na zo’n rit, is er geen rijwind die ze kan afkoelen

Moet zeggen dat de automaat wel eens hapert/moet zoeken/inhoudt. Maar dat deed ie van begin af aan al eigenlijk. Het is duidelijk geen DSG van VAG. Qua vermogen is er weinig veranderd na dik 2 ton.

Het hoort inderdaad bij de wagen. Wij hadden twee B klasses, waarvan één met een kromme bodemplaat (drempels te hard gepakt). Deze B klasse hikte beduidend meer. Daarnaast kon je een haperend/tikkend geluid horen bij het achteruit rijden