Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 493161 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Ik meen me te herinneren dat ergens een pilot liep om zonder wieldoppen te rijden. Dit zou gunstiger zijn voor de koeling van de remschijven, wat kromme remschijven kan voorkomen. Volgens mij duiden trillende remmen op kromme remschijven, doordat ze niet goed afkoelen tijdens en na spoedritten. Doordat de auto wordt stilgezet na zon rit, is er geen rijwind die ze kan afkoelen

En om dat compleet te maken gaat de handrem van de auto er op zodra het portier geopend wordt. Dus dan drukt de auto ook nog eens de remblokken op die hete schijven waardoor ze nog slechter de hitte kwijt kunnen.
"He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster."

idenauta

• Junior gebruiker
  • **
    • Instagram
Ik krijg flashbacks naar de V50's van het KLPD... die kregen toen lichtmetalen velgen om het probleem met te hete remmen op te lossen.

HAVP

• Brigadier politie
  • Senior gebruiker
En om dat compleet te maken gaat de handrem van de auto er op zodra het portier geopend wordt. Dus dan drukt de auto ook nog eens de remblokken op die hete schijven waardoor ze nog slechter de hitte kwijt kunnen.

Heb ik ook eens gehad. Loop je naar de staandegehouden auto geeft de bestuurder ineens gas. Rennen naar de auto en gassen. Helaas was de bijrijder een halve seconde later dus wat gebeurt er: Auto vol in de ho-ijzers want portier bijrijder nog niet gesloten. Voor je goed en wel doorhebt wat er loos is en hoe je noodrem er af hebt ben je je verdachte al kwijt.  :'(  Optie mag er van mij af.

Om te voorkomen dat oma aan de deurstijl hangt begrijp ik die optie overigens wel voor de standaard B klasse rijders.